دسته بندی - تجربه کاربری (User Experience)

کنفرانس تجربه کاربر شیراز یک برنامه علمی از UXShiraz است که به‌صورت سالانه در شیراز برگزار می‌شود. در این کنفرانس طراح‌های تجربه کاربر، مدیران، طراحان محصول و صاحبان کسب‌وکار از سراسر کشور حضور می‌یابند و در مورد سوژه‌های روز طراحی در ایران و جهان...

موفقیت روزافزون بانکداری دیجیتال، بانک‌ها و موسسات اعتباری را ملزم می‌کند تا تمام بخش‌های این حوزه را تحت پوشش قرار دهند. علاقه آمریکایی‌ها به گوشی‌های هوشمند خیلی زیاد است و موسسات مالی باید در خدمت‌رسانی به مصرف‌کنندگان، این موضوع را مدنظر قرار...

تبی که این روزها کسب‌وکارهای آنلاین را فراگرفته حرکت آنها به سمت سوپراپ شدن است، اما باید دید این مسیر، راه موفقیت است یا شکست و بازگشت به گذشته؟ ماهنامه عصر تراکنش / گفته می‌شود به‌طور میانگین هر کاربر از ۹ اپلیکیشن در طول روز استفاده می‌کند. همین...

مصطفی ثابتی، مدیر مرکز فین‌تک بانک انصار / در آغازین روزهای تشکیل اینترنت، این پدیده جدید چیزی به غیر از یک سری مستندات به هم پیوسته و زنجیره‌ای از لینک‌های بین آنها نبود. با پیشرفت فناوری و توسعه شبکه اینترنت این مفهوم به بخش‌های دیگر هم توسعه یافت...

چه کسی می‌تواند منکر مشکلات ایستادن در صف‌های طویل تسویه حساب فاکتور‌های خرید فروشگاهی، کشیدن کارت و بدتر از همه شمردن پول نقد در این فرایند‌های پرداختی باشد؟ علی‌رغم رشد فزاینده خرید آنلاین طی ۲۰ سال گذشته، هنوز هم خرید‌های حضوری از فروشگاه‌های...

عادات دیجیتال کاربران در عصر جدید، سریع‌تر از آن‌چه که حتی تصورش را کنیم، در حال تغییر است. به همین دلیل نیز پیش‌بینی روند‌های دیجیتال و انتظارات کاربران در سال ۲۰۱۹، خالی از لطف نخواهد بود. روندهایی که اگر به درستی پیش‌بینی شده و آدرس‌دهی شوند،...

تقریباً چند سالی است که توجه به مفهوم تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی است که سازمان‌ها برای ارتقای بهره‌وری و درآمدزایی خود در نظر می‌گیرند. این فاکتور حیاتی، برآیند تمام تعاملات صورت گرفته میان مشتریان و کارکنان سازمان‌ها و کیفیت و نحوه...

موضوع تست کاربری اپلیکیشن‌ها و وب‌سرویس‌ها، به‌خصوص در حوزه اپلیکیشن‌های مبتنی بر کاربر انبوه، یکی از چالش‌هایی است که این روزها اکثر کسب‌وکارهای مبتنی بر اپلیکیشن را درگیر کرده و مصائب فراوانی را برای آنها ایجاد کرده است. حمیدرضا قاضی‌مقدم، یکی از...

در جهان فناوری اطلاعات سال‌هاست که ابزارهای Help Desk یا میز امداد جای خود را به راهکارهای هوشمندی داده‌اند که با مکانیزم‌های سلف‌سرویس و خودکارسازی امور بار کاری ارائه‌دهندگان خدمات فناوری اطلاعات را کاهش داده‌اند. این راهکارها که عموما مبتنی بر...

دومین روز از رویداد تجربه کاربری شیراز، در دانشگاه علوم پزشکی این شهر و با حضور فعالان حوزه تجربه کاربری و رابط کاربری برگزار شد. در ابتدای این رویداد، جواد سلیمی، طراح کسب‌وکار به بررسی نظرات تافلر و پیش‌بینی‌های او از آینده پرداخت. او گفت: «ما از...

بانک‌ها طی سال‌های اخیر و به‌ویژه با پیشرفت فناوری در حوزه‌های مختلف، به یکی از عناصر پویا و تاثیر‌گذار در تمام جوامع تبدیل شده‌اند. عناصری که فشار رقابتی سنگینی را متحمل هستند و برای این‌که بتوانند گوی سبقت را از رقبای قدرتمند خود بربایند، نیاز به...

زمان زیادی از تعریف سیاست‌های بانکداری باز اروپایی و بریتانیایی، در راستای به اشتراک‌گذاری داده‌ها توسط بانک‌های بزرگ نگذشته بود که مقررات عمومی حفاظت از داده‌ی اتحادیه‌ی اروپا (GDPR) اعمال شد. مقررات عمومی حفاظت از داده‌ی اتحادیه‌ی اروپا، بیان...

مردم جهان به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول افرادی هستند که به اینترنت دسترسی دارند و دسته دوم شامل کسانی می‌شود که به این دنیای عظیم دسترسی ندارند. با پیشرفت تکنولوژی و گذشت دهه‌ها از تولد اینترنت، عدم دسترسی به اینترنت اندکی دور از ذهن به نظر...

علی‌رغم این‌که نسل هزاره، به خرید از طریق گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و تبلت‌های مدرن شهرت دارند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که اغلب این نسل، نسبت به خرید از فروشگاه‌های فیزیکی تمایل بیشتری نشان می‌دهند. مفهومی‌ که نقطه مقابل سیستم‌های مجازی و آنلاین...

هر روز، به تعداد افرادی که بانکداری سنتی را کنار گذاشته و به تکنولوژی روی می‌آورند، افزوده می‌شود. برآورد می‌شود که در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۵۰ درصد از بزرگ‌سالان برای دسترسی به خدمات مالی از گوشی تلفن همراه استفاده خواهند کرد.