راه پرداخت؛ پرمخاطب‌ترین رسانه فین‌تک ایران
-

تجربه کاربری (User Experience)

سفری کوتاه به قلب پرداخت‌های بدون اصطکاک / اپلیکیشن‌های موبایلی، پوشیدنی‌ها و پرداخت‌های نامرئی

چه کسی می‌تواند منکر مشکلات ایستادن در صف‌های طویل تسویه حساب فاکتور‌های خرید فروشگاهی، کشیدن کارت و بدتر از همه شمردن پول نقد در این فرایند‌های پرداختی باشد؟ علی‌رغم رشد فزاینده خرید آنلاین طی ۲۰ سال گذشته، هنوز هم خرید‌های حضوری از…
ادامه ...

در سال ۲۰۱۹ مصرف‌کنندگان دیجیتال چه انتظاراتی از کسب‌وکارها دارند؟

عادات دیجیتال کاربران در عصر جدید، سریع‌تر از آن‌چه که حتی تصورش را کنیم، در حال تغییر است. به همین دلیل نیز پیش‌بینی روند‌های دیجیتال و انتظارات کاربران در سال 2019، خالی از لطف نخواهد بود. روندهایی که اگر به درستی پیش‌بینی شده و آدرس‌دهی…
ادامه ...

بانکداری احساسی ناقوس مرگ بانک‌ها را به صدا درآورده است

تقریباً چند سالی است که توجه به مفهوم تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی است که سازمان‌ها برای ارتقای بهره‌وری و درآمدزایی خود در نظر می‌گیرند. این فاکتور حیاتی، برآیند تمام تعاملات صورت گرفته میان مشتریان و کارکنان سازمان‌ها و کیفیت و…
ادامه ...

در گفت‌وگو با هم‌بنیان‌گذار «پلتفرم تست باگت» مطرح شد / تست‌های پیش از انتشار اپلیکیشن‌ها چه ضرورتی دارد؟

موضوع تست کاربری اپلیکیشن‌ها و وب‌سرویس‌ها، به‌خصوص در حوزه اپلیکیشن‌های مبتنی بر کاربر انبوه، یکی از چالش‌هایی است که این روزها اکثر کسب‌وکارهای مبتنی بر اپلیکیشن را درگیر کرده و مصائب فراوانی را برای آنها ایجاد کرده است. حمیدرضا…
ادامه ...

مزیت پیشخوان خدمات نسبت به میز امداد چیست؟ / اینفوگرافیک

در جهان فناوری اطلاعات سال‌هاست که ابزارهای Help Desk یا میز امداد جای خود را به راهکارهای هوشمندی داده‌اند که با مکانیزم‌های سلف‌سرویس و خودکارسازی امور بار کاری ارائه‌دهندگان خدمات فناوری اطلاعات را کاهش داده‌اند.این راهکارها که عموما…
ادامه ...
banner2

نگاهی به دومین روز از رویداد تجربه کاربری شیراز / نقش روانشناسی اجتماعی و علوم اعصاب در تجربه کاربری چیست؟

دومین روز از رویداد تجربه کاربری شیراز، در دانشگاه علوم پزشکی این شهر و با حضور فعالان حوزه تجربه کاربری و رابط کاربری برگزار شد.در ابتدای این رویداد، جواد سلیمی، طراح کسب‌وکار به بررسی نظرات تافلر و پیش‌بینی‌های او از آینده پرداخت. او…
ادامه ...

استراتژی تجربه کاربری بانک‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات مالی در سال ۲۰۱۸

بانک‌ها طی سال‌های اخیر و به‌ویژه با پیشرفت فناوری در حوزه‌های مختلف، به یکی از عناصر پویا و تاثیر‌گذار در تمام جوامع تبدیل شده‌اند. عناصری که فشار رقابتی سنگینی را متحمل هستند و برای این‌که بتوانند گوی سبقت را از رقبای قدرتمند خود بربایند،…
ادامه ...

بانکداری باز، عامل افزایش احتمال خطا در استفاده از داده‌های بانکی

زمان زیادی از تعریف سیاست‌های بانکداری باز اروپایی و بریتانیایی، در راستای به اشتراک‌گذاری داده‌ها توسط بانک‌های بزرگ نگذشته بود که مقررات عمومی حفاظت از داده‌ی اتحادیه‌ی اروپا (GDPR) اعمال شد. مقررات عمومی حفاظت از داده‌ی اتحادیه‌ی اروپا،…
ادامه ...

نرخ رشد اینترنت در جهان : بسیار متفاوت‌تر از آنچه که انتظار دارید!

مردم جهان به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول افرادی هستند که به اینترنت دسترسی دارند و دسته دوم شامل کسانی می‌شود که به این دنیای عظیم دسترسی ندارند. با پیشرفت تکنولوژی و گذشت دهه‌ها از تولد اینترنت، عدم دسترسی به اینترنت اندکی دور از ذهن…
ادامه ...

تمایل نسل هزاره به خرید از فروشگاه‌های فیزیکی / تحولات دیجیتال هنوز هم لنگ می‌زند

علی‌رغم این‌که نسل هزاره، به خرید از طریق گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و تبلت‌های مدرن شهرت دارند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که اغلب این نسل، نسبت به خرید از فروشگاه‌های فیزیکی تمایل بیشتری نشان می‌دهند. مفهومی‌ که نقطه مقابل سیستم‌های مجازی و…
ادامه ...

چرا با وجود رشد چشمگیر تلفن‌های همراه، تعداد کاربران بانکداری موبایلی رشد چندانی نداشته است؟

هر روز، به تعداد افرادی که بانکداری سنتی را کنار گذاشته و به تکنولوژی روی می‌آورند، افزوده می‌شود. برآورد می‌شود که در سال 2021 میلادی، 50 درصد از بزرگ‌سالان برای دسترسی به خدمات مالی از گوشی تلفن همراه استفاده خواهند کرد.
ادامه ...
banner2

کنفرانس تجربه کاربری UserX2018 روزهای ۲۶ و ۲۷ مهرماه برگزار می‌شود

شرکت نوآفرینان کنفرانس تجربه کاربری UserX2018 را در روزهای 26 و 27 مهرماه در سالن همایش‌های دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌کند.دنیای امروز مبتنی بر فناوری است و ما در تمامی جنبه‌های روزانه زندگی با گجت‌ها یا المان‌های دیگری از دنیای…
ادامه ...

برگزاری اولین همایش تجربه کاربری UserX2018 با حمایت ارتباط فردا

این روزها اهمیت تجربه کاربری در فضای تجارت الکترونیکی و پرداخت بر کسی پوشیده نیست، در حوزه فناوری‌های مالی به دلیل حساسیت موضوع و نگرانی‌های امنیتی کاربران، دایره گسترده مخاطبان و دیگر ظرافت‌های مختص این حوزه، تجربه کاری نقشی حیاتی ایفا…
ادامه ...

همکاری اپراتور موبایل با استورهای اندرویدی، فرصت یا تهدید؟

فرزانه صندوق‌داران؛ مدیر عملیات مایکت / امروزه با رشد استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی، اپ استورها به یکی از بزرگترین بازیگرهای محتوای دیجیتال تبدیل شده‌اند و با توجه به مدل‌های درآمدی مختلفی که برای اپلیکیشن‌ها وجود دارد جایگاه مهمی در…
ادامه ...

فریدی: اینترنت بانک جدید حصین معنای واقعی بانکداری شرکتی را به همه نشان می‌دهد

مجموعه حصین به‌تازگی یک نسخه جدید از محصول اینترنت بانک خود ارائه داده است که به گفته فریدی مدیر محصول آن در بحث تجربه کاربری و رفاه کاربر نهایی بسیار پیشرو و متفاوت است. علاوه بر این‌ها، سعی شده تا به مفهوم اصلی بانکداری شرکتی نزدیک‌تر…
ادامه ...

بهبود تجربه‌ی کاربری دیجیتالی / حتی بهترین بانک‌های دنیا هم نیاز به تغییر دارند

از دیدگاه فوربز (Forbes) بزرگ‌ترین بانک‌های جهان از نظر تجربه دیجیتال مشتریان در چه وضعیتی هستند؟ آیا همبستگی قوی در این مورد به چشم‌ می‌خورد یا این‌که جا برای بهبود تجربه دیجیتال بانکی وجود دارد؟ بهترین تجربه دیجیتال بانکی متعلق به کدام…
ادامه ...