راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارتباط فردا و صندوق توسعه فناوری‌های نوین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین بهین‌فردا از مجموعه ارتباط فردا با صندوق توسعه فناوری‌های نوین برگزار شد.

بانک آینده از طریق هلدینگ ارتباط فردا و به طور مشخص شرکت بهین فردا این امکان را به وجود آورده‌اند که از طریق سرویس فناور کارت به اشخاص حقیقی خدمات ارائه شود. فاز اول این سرویس برای کارمندان پارک‌های فناوری سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

صندوق توسعه فناوری‌های نوین در اینوتکس سال گذشته از فناور کارت در قالب یک اپلیکیشن رونمایی کرد. این اپلیکیشن به منظور ارائه خدمات مالی و رفاهی شرکت‌ها و پرسنل شاغل در پارک‌های فناوری سراسر کشور ارائه شد.

فناور کارت در فاز ابتدایی خود خدماتی مانند سرویس های مالی نظیر تسهیلات، سرمایه گذاری، تامین مالی جمعی، کارگزاری مالی، پرداخت عوارض پارک‌ها و خدمات بیمه‌ای را به شرکت‌ها ارائه می‌داد.

در اینوتکس ۲۰۲۴ این اپلیکیشن با تفاهم‌نامه با بهین‌فردا از مجموعه ارتباط فردا وارد فاز ارائه خدمات به اشخاص حقیقی در پارک‌های فناوری سراسر کشور شد.

در این مراسم بهمن اسکندری؛مدیرعامل بانک آینده، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس؛ مسعود وکیلی‌نیا، رئیس هیئت‌مدیره بهین‌فردا و مدیرعامل هلدینگ ارتباط فردا؛ محمدعلی اکبرزاده، مدیرعامل بهین‌فردا و همچنین محمد کلاهی، معاون اعتباری و تجاری صندوق پژوهش و فناوری انجام شد.

بهمن اسکندری؛مدیرعامل بانک آینده با اشاره به 20 سال تجربه خود در حوزه اعتباری بانک گفت:«یکی از دغدغه‌های من  در سال‌های نخست فعالیت در بانک همواره تامین‌مالی حوزه نوآوری با وجود ریسک‌های این حوزه بوده است.البته در آن زمان صندوق نوآوری و شکوفایی نبود و بعدها با ایجاد این صندوق و تفاهم نامه‌های ایجاد شده با بانک‌ها، حرکت های مثبتی اتفاق افتاد.

او توجه به شرکت های دانش‌بنیان و فناور را سبب دلگرمی نخبگان و فعالان اقتصادی و صرفه جویی ارزی دانست و خاطرنشان کرد: «صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق های پژوهش و فناوری توانسته‌اند تا با رفع دغدغه‌های بانک‌ها مسیر حمایت بانکی از شرکت‌های نوآور را هموار کنند. بانک آینده نیز تمایل بسیاری به مشارکت در این تامین‌مالی دارد و می توانیم ظرفیت‌های این بانک و شرکت‌های تابعه را در اختیار رشد و پیشرفت این حوزه قرار دهیم.»


پارک‌های فناوری محل انعقاد تفاهم‌نامه‌های نوآورانه هستند


کلاهی ضمن اشاره به برنامه‌های پارک فناوری پردیس و رویداد اینوتکس بیان کرد: «رویدادهای نوآوری در دنیا معمولاً محلی برای معرفی نوآوری‌ها، استارتاپ‌ها و جذب سرمایه هستند. در منطقه می‌توان از جیتکس به‌عنوان رویدادی برای معرفی استارتاپ‌ها و جذب سرمایه نام برد. اینوتکس نیز در تلاش است تبدیل به محور نوآوری در کشور شود.»


صندوق نوین به توسعه همکاری با بهین فردا می‌اندیشد


کلاهی در ادامه نشست در خصوص آیین رونمایی از انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: «گروه صندوق در حوزه فین‌تک در سال‌های اخیر بسیار فعال بوده و همین موضوع نیز امکان همکاری بین دو مجموعه بهین فردا و صندوق را فراهم کرده است. صندوق در حوزه‌های دیگر همچون فناوری اطلاعات، اینشورتک، دولوپری نواحی نوآوری و ارزیابی و خدمات ارزی از سوی صرافی‌هایی که از بانک مرکزی مجوز دارند فعالیت می‌کند. همچنین دارای یک صندوق قرض‌الحسنه برای کارمندان شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور نگهداشت آنهاست.»

او توضیح داد: «صندوق در حال حاضر با ۱۳ بانک تفاهم‌نامه دارد. این تفاهم‌نامه‌ها در سرفصل‌های مختلفی از ایجاد مراکز نوآوری، حوزه‌های فین‌تک و حوزه‌های پذیرش ضمانت‌نامه و موضوعات سرمایه‌گذاری‌های مشترک وجود دارند. صندوق با بانک آینده در خصوص ضمانت‌نامه و تفاهم‌نامه همکاری‌هایی را آغاز کرده و امیدوار است در این راستا توسعه همکاری داشته باشد.»

کلاهی درباره موضوع تفاهم‌نامه اخیر گفت: «صندوق در شش ماه گذشته تفاهم‌نامه‌هایی را با حضور وکیلی‌نیا و حمایت اکبرزاده داشته و صندوق نئوبانک شرکتی را به‌صورت کاملاً مکانیزه برای نخستین‌بار ارائه داده است. این شرکت‌ها خدمات خوبی برای کارمندان و پرسنل دارند که به‌خوبی می‌توان در ایران‌کارت آنها را دریافت کرد.»


رشد اکوسیستم فناوری؛ انگیزه ارتباط فردا برای ایجاد تفاهم‌نامه


مسعود وکیلی‌نیا، مدیرعامل ارتباط فردا در این مراسم گفت: «ما از روز نخست به دنبال ایجاد تعامل بین دو صندوق و شرکت خود بوده‌ایم و نخستین گام را با رونمایی از فناورکارت در این راستا برداشته‌ایم. اکوسیستم فناوری و نوآوری در کشور درحال‌رشد است و بر مبنای آخرین گزارش‌ها نزدیک به ۷.۵ درصد از تولید ناخالص ملی کشور در اقتصاد دیجیتال و شرکت‌های دانش‌بنیان صورت‌گرفته و به همین جهت همکاری با بهین فردا یک همکاری بلندمدت خواهد بود.»

وکیلی‌نیا در پایان مراسم نیز گفت: «این موضوع که مجموعه پارک اکنون به این مرحله رسیده که بتواند حمایت مالی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف انجام دهد باعث می‌شود نظام بانکی نیز در این راستا بیشتر کمک کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.