راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران
-

تجربه کاربری

نرخ رشد اینترنت در جهان : بسیار متفاوت‌تر از آنچه که انتظار دارید!

مردم جهان به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول افرادی هستند که به اینترنت دسترسی دارند و دسته دوم شامل کسانی می‌شود که به این دنیای عظیم دسترسی ندارند. با پیشرفت تکنولوژی و گذشت دهه‌ها از تولد اینترنت، عدم دسترسی به اینترنت اندکی دور از ذهن…

تمایل نسل هزاره به خرید از فروشگاه‌های فیزیکی / تحولات دیجیتال هنوز هم لنگ می‌زند

علی‌رغم این‌که نسل هزاره، به خرید از طریق گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و تبلت‌های مدرن شهرت دارند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که اغلب این نسل، نسبت به خرید از فروشگاه‌های فیزیکی تمایل بیشتری نشان می‌دهند. مفهومی‌ که نقطه مقابل سیستم‌های مجازی و…

چرا با وجود رشد چشمگیر تلفن‌های همراه، تعداد کاربران بانکداری موبایلی رشد چندانی نداشته است؟

هر روز، به تعداد افرادی که بانکداری سنتی را کنار گذاشته و به تکنولوژی روی می‌آورند، افزوده می‌شود. برآورد می‌شود که در سال 2021 میلادی، 50 درصد از بزرگ‌سالان برای دسترسی به خدمات مالی از گوشی تلفن همراه استفاده خواهند کرد.

کنفرانس تجربه کاربری UserX2018 روزهای ۲۶ و ۲۷ مهرماه برگزار می‌شود

شرکت نوآفرینان کنفرانس تجربه کاربری UserX2018 را در روزهای 26 و 27 مهرماه در سالن همایش‌های دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌کند. دنیای امروز مبتنی بر فناوری است و ما در تمامی جنبه‌های روزانه زندگی با گجت‌ها یا المان‌های دیگری از دنیای…

برگزاری اولین همایش تجربه کاربری UserX2018 با حمایت ارتباط فردا

این روزها اهمیت تجربه کاربری در فضای تجارت الکترونیکی و پرداخت بر کسی پوشیده نیست، در حوزه فناوری‌های مالی به دلیل حساسیت موضوع و نگرانی‌های امنیتی کاربران، دایره گسترده مخاطبان و دیگر ظرافت‌های مختص این حوزه، تجربه کاری نقشی حیاتی ایفا…

همکاری اپراتور موبایل با استورهای اندرویدی، فرصت یا تهدید؟

فرزانه صندوق‌داران؛ مدیر عملیات مایکت / امروزه با رشد استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی، اپ استورها به یکی از بزرگترین بازیگرهای محتوای دیجیتال تبدیل شده‌اند و با توجه به مدل‌های درآمدی مختلفی که برای اپلیکیشن‌ها وجود دارد جایگاه مهمی در…

فریدی: اینترنت بانک جدید حصین معنای واقعی بانکداری شرکتی را به همه نشان می‌دهد

مجموعه حصین به‌تازگی یک نسخه جدید از محصول اینترنت بانک خود ارائه داده است که به گفته فریدی مدیر محصول آن در بحث تجربه کاربری و رفاه کاربر نهایی بسیار پیشرو و متفاوت است. علاوه بر این‌ها، سعی شده تا به مفهوم اصلی بانکداری شرکتی نزدیک‌تر…

بهبود تجربه‌ی کاربری دیجیتالی / حتی بهترین بانک‌های دنیا هم نیاز به تغییر دارند

از دیدگاه فوربز (Forbes) بزرگ‌ترین بانک‌های جهان از نظر تجربه دیجیتال مشتریان در چه وضعیتی هستند؟ آیا همبستگی قوی در این مورد به چشم‌ می‌خورد یا این‌که جا برای بهبود تجربه دیجیتال بانکی وجود دارد؟ بهترین تجربه دیجیتال بانکی متعلق به کدام…

محمد ولی‌زاده: سکه به دنبال تسهیل مسیر پرداخت در کشور است

موبایل طوفانی‌ترین ابزاری بوده که در 100 سال گذشته با سرعتی خیره‌کننده زندگی بشر را تغییر داده و به طبع این روند، پرداخت مالی نیز همانند دیگر صنایع تحت تأثیر این ابزار قرارگرفته است. به گزارش روابط عمومی شرکت به‌پرداخت ملت، هرچند موبایل…

دهه هشتادی‌ها را دریابید / برای آنها در بازارهای مالی برنامه ویژه‌ای دارید؟

احتمالاً هم‌کلام دهه شصتی‌ها که شوید از سه نوبته بودن مدارس بگویند، از کنکوری که برای آنها کابوس بود تا کار پیدا کردن و روزهایی که ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور به خاطر جمعیت بالای این نسل، برای آنها دردسرساز شود. دهه هفتادی‌هایی هم که…

یک اپ و سه نشان / گفتگو با بنیان‌گذاران موبایلت

پری‌ناز قاسمی؛ ماهنامه عصر تراکنش / اگر نگاهی به دسته‌بندی استارت‌آپ‌های فین‌تک ایران بیندازیم جای خالی اپلیکیشن‌های بانکداری روزمره را حس می‌کنیم. اپلیکیشن‌هایی که به حساب‌های بانکی افراد در بانک‌های مختلف متصل می‌شوند و همچون لایه‌ای…

نسخه جدید اپلیکیشن ایوا چه قابلیت‌هایی را برای کاربران در نظر گرفته است؟

شرکت پرداخت الکترونیک سداد، نیمه دوم سال 1395 از اپلیکیشن پرداخت خود با نام «ایوا» رونمایی کرد. در این اپلیکیشن علاوه بر امکانات مشابه سایر اپلیکیشن‌های پرداخت، سرویس‌هایی نظیر استعلام و پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور و…

همه‌کاناله مانند گوگل / نگاهی به رویکرد همه‌کاناله اومنی‌چنل در دنیای بانکداری

علی حاجی‌زاده مقدم، مدیرعامل شرکت آدانیک؛ ماهنامه عصر تراکنش / این روزها در دنیای بانکداری درباره رویکرد همه‌کاناله اومنی‌چنل زیاد صحبت می‌شود. برنامه‌ریزی برای این پروژه عموما کاری سنگین و دشوار و پرهزینه و با جزییات فنی و فرایندی بسیار…

چرا موبایلت، بهترین اپلیکیشن حوزه فین‌تک در دهمین جشنواره وب شد؟

در جشنواره وب و موبایل امسال، اپلیکیشن موبایلت تندیس افتخاری بهترین اپلیکیشن موبایل سال را در حوزه فین‌تک دریافت کرد. در این اپلیکیشن مشتریان بانک سامان ضمن استفاده از خدمات نوین بانکداری همراه، می‌توانند بسیاری از نیازمندی‌های پرداختی خود…

تراکنش در کمتر از ۳۰ ثانیه / گزارشی از تجربه کاربری کارت‌خوان‌های موبایلی اسپکترا

کارت‌خوان‌‌های موبایلی یا MPOS از سال 2014 به علت نیازی که در کسب‌وکارهای خرد حس می‌شد، وارد بازار جهانی شد. کسب‌وکارهای خرد زیادی هستند که سرویس تحویل کالا و خدمات دارند. سایت‌های فروش کالا، شرکت پست، شرکت‌های ارائه سرویس و خدمات در محل،…

اپلیکیشن‌ها هم تجربه و هم رابط کاربری بهتری را برای مردم فراهم می‌کنند/ گفتگو با مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد دررابطه با تصمیمات جدید در بستر USSD

با اعمال بخش‌نامه بانک مرکزی مبنی بر ایجاد تغییرات در بستر USSD، دیگر نمی‌توان از آن برای خرید شارژ تلفن همراه و پرداخت قبض‌های ویژه استفاده کرد. نخستین معضلی که این بستر برای کاربران به همراه دارد عدم وجود امنیت است، با این حال سال‌ها در…

بانک‌ها برای ارائه‌ تجربه‌ آمنی‌‌‌‌‌‌‌چنل (omnichannel)، سرمایه‌گذاری می­‌کنند

مترجم: مسعود عبادی، Efma / نوآوری در کانال‌ها، هنوز هم اولویت اصلی مؤسسات مالی سراسر دنیا است. آن‌ها می‌خواهند تا تجربه‌ کاربری مثبتی را در تمام کانال‌های اصلی خود، آنلاین، موبایل و شعبه، ایجاد کنند. در قسمتی از مقاله‌ «Efma» به نام…