راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه انتقال وجه بالاتر از 100 میلیون تومان را انجام دهیم؟ / روش‌های انتقال وجه و محدودیت هر یک از آنها

بانک مرکزی در 19 آذرماه سال گذشته اعلام کرد که تراکنش‌های کلیه سامانه‌های بین بانکی به‌ازای هر شخص در ۲۴ ساعت از درگاه‌های غیرحضوری به 100 میلیون تومان محدود می‌شود. هدف بانک مرکزی از این کار، جلوگیری از پولشویی بود.

سوالی که ممکن است برای بسیاری پیش بیاید این است که برای انتقال وجه بالاتر از این رقم باید از چه ابزاری استفاده کنیم. گاهی چند سقف برای تراکنش‌های خرید تعریف شده که لازم است مشتری برای دسترسی به سقف بالاتر، درخواست مخصوصی ارائه کند.

در این گزارش همه روش‌های انتقال وجه با محدودیت‌های تراکنشی که دارد و می‌توان در طول یک روز انجام داد را معرفی کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.


ساتنا (انتقال حسابی)


سامانه تسویه ناخالص آنی که به اختصار به آن ساتنا گفته می‌شود، یک سامانه الکترونیکی است، که به‌منظور تسویه مبالغ درشت که باید بسیار سریع بین بانک‌ها منتقل و سپس به حساب مقصد واریز شود، ایجاد و راه‌اندازی شده است.

برای تراکنش‌های حداقل 15 میلیون و حداکثر 100 میلیون تومان می‌توان از طریق اینترنت بانک و حواله ساتنا انتقال وجه را انجام داد. اما برای انجام تراکنش‌های بیش از 100 میلیون تومان نیاز به حضور در شعبه است.

تراکنش‌های حضوری ساتنا روزانه حداکثر یک میلیارد تومان است. بیشتر از یک میلیارد تومان نیز مستلزم ارائه اسناد مثبته (مجموعه اسناد و مدارک دلالت کننده بر وقوع یک معامله و یا یک رویداد مالی) است. همچنین عملیات ساتنا برای تراکنش‌های حداقل 15میلیون تومان است.


پایا (انتقال حسابی)


پایا راه‌اندازی شد تا بتواند چک بین بانکی پرداخت‌های خرد را ساماندهی کند. به همین دلیل انتقال وجه در این سیستم در فاصله زمانی یک تا دو ساعته انجام می‌گیرد. تراکنش‌های حضوری و غیرحضوری پایا روزانه حداکثر 50 میلیون تومان است و کف ندارد.


شتابی (انتقال کارت‌به‌کارت)


انتقال وجه کارت‌به‌کارت از طریق خودپرداز، اینترنت بانک، همراه بانک (موبایل بانک)  تا سقف 10 میلیون تومان و انتقال وجه کارت‌به‌کارت از طریق اپلیکیشن‌های پرداختی تا سقف سه میلیون تومان است. انتقال وجه بین بانکی در پایانه شعب یا پین پد نیز روزانه حداکثر 15میلیون تومان به‌ازای هر کارت صورت می‌گیرد.

این را هم بدانیم که تلفن بانک، انتقال وجه بین بانکی در شتاب را پشتیبانی نمی‌کند. تمام تراکنش‌های غیرحضوری کارتی بالای 100هزار تومان نیز نیاز به رمز پویا دارند.

12 دیدگاه
  1. نیما می‌گوید

    متن نوشته شده پاسخی به تیتر ارایه شده نمیدهد.
    چنین رفتاری اعتماد به سایت را کاهش میدهد

    1. رسول قربانی می‌گوید

      در داخل متن نوشته دیگه:
      برای انجام تراکنش‌های بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیاز به حضور در شعبه است.
      یعنی برای انجام انتقال وجه بالای صد میلیون تومان حتما باید حضوری در شعبه انجام دهید و شیوه غیرحضوری برای این کار وجود ندارد.

      1. محمد می‌گوید

        سلام،یعنی حتما برای انتقال بالای صد میلیون به شعبه مراجعه کنیم؟مثلا ما خونمون رو فروختیم پولش رو چجوری میزنن به حسابمون؟اگه شخص خریدار خونه دسته چک نداشته باش،،،بهترین راهکار واس انتقال میلیاردی چی هستش؟با تشکر

  2. خیرآبادی می‌گوید

    تو پایا میشه دو تا 50 میلیون منتقل کرد.

  3. ناشناس می‌گوید

    زمانش چقدر طول میکشه که به حساب مقصد بشینه؟

  4. بابک مطلق می‌گوید

    سلام روز تعطیله چجوری میتونم صد میلیون جابجا کنم؟

  5. ع. ر۶۲ می‌گوید

    سلام واریز مبلغ سه میلیارد ازطریق ربات چه قدر طول میکشه؟

  6. ع. ر۶ می‌گوید

    سلام واریز مبلغ سه میلیارد ازطریق ربات چه قدر طول میکشه؟

  7. ع. ر می‌گوید

    سلام واریز مبلغ سه میلیارد ازطریق ربات چه قدر طول میکشه؟

  8. ناشناس می‌گوید

    هر روز هر کد ملی ۱۰۰ ازطریق پوز و ۱۰۰ هم اپلیکیشن می‌تونه جابجا کنه
    بقیه موارد باید بانک بره

  9. ناشناس می‌گوید

    توف به بانک مرکزی خدا وکیلی ۵۰۰ میلیون میخام جابهجا کنم باید برم ۱ ساعت تو صف بانک آخه چ قانونیه حداقل سقف رو ۱میلیارد میذاشتن والا الان ۱۰۰ میلیون پوله

    1. صادق می‌گوید

      سلام
      از طریق چکنو بانک صادرات میشه تا ۵ میلیارد تومان وجه به حساب شخص دیگه چکنو کشید.
      چک دیجیتالی که آنی به حساب هم میره.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.