راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کاهش کارمزد واریز و برداشت دای (DAI) و یواس‌دی‌سی (USDC) در شبکه آربیتروم و پالیگان در نوبیتکس

امکان واریز و برداشت استیبل‌کوین‌های دای (DAI)  و یواس‌دی‌سی (USDC) در شبکه آربیتروم و پالیگان، کارمزد نقل‌وانتقال این رمزارزها را در نوبیتکس کاهش داده است.

به گزارش روابط عمومی صرافی نوبیتکس، شبکه آربیتروم کارمزد کمتری نسبت به شبکه اتریوم دارد و با افزوده‌شدن امکان نقل‌وانتقال دای بر بستر این شبکه در نوبیتکس، کاربران با کارمزد کمتری می‎توانند این استیبل‌کوین غیرمتمرکز را واریز و برداشت کنند.

ارز دای (DAI) یک توکن ERC-20 و اولین استیبل‌کوین غیرمتمرکز است که ارزش خود را نسبت به دلار آمریکا با قفل‌کردن سایر دارایی‌های رمزنگاری شده در قراردادهای هوشمند (Smart Contract) ثابت نگه می‌دارد و هم‌ارزش با دلار آمریکاست.

برخلاف سایر استیبل‌کوین‌ها که توسط یک نهاد مرکزی صادر و کنترل می‌شوند، DAI توکن بومی پروتکل میکر (Maker) است؛ یک اکوسیستم غیرمتمرکز، مستقل و مبتنی بر قراردادهای هوشمند که بر روی بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود.

علاوه بر این، واریز و برداشت USDC نیز در شبکه پالیگان ازطریق نوبیتکس امکان‌پذیر شده است. پیش‌ازاین کاربران می‌توانستند از نسخه بریج‌شده USDC‌ در شبکه پالیگان استفاده کنند.

ارز USDC در سال 2018 توسط دو شرکت Circle و صرافی Coinbase تأسیس شد. ارز یواس‌دی‌سی مدعی است که توکن‌هایش با نسبت 1:1 با دلار آمریکا  پشتیبانی می‌شوند. برخلاف USDT، که شرکت تتر تنها صادرکننده آن است، USDC می‌تواند توسط سایر مؤسسات عضو شبکه CENTER مانند Coinbase ایجاد و بازخرید شود.

خریدوفروش دای (DAI) و یواس‌دی کوین (USDC) در دو بازار ریالی و تتری نوبیتکس امکان‌پذیر است.

1 دیدگاه
  1. مرتضی منصوریان می‌گوید

    کاهش واریز و برداشت و ارتباط مستقیم با تورم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.