راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نمودار تتر به ریال در تریدینگ ویو چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

در دنیای امروز، بازار رمزارزها به‌عنوان یک صنعت نوپا، فرصت‌های کسب درآمد جدیدی را در اختیار معامله‌گران و علاقه‌مندان به این عرصه قرار داده است. موضوعی که باعث شده ترید و فعالیت در بازار کریپتو به شغلی جذاب و پر درآمد برای فعالان حوزه مالی تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی اوام‌پی فینکس، باوجوداینکه ترید و معامله‌گری شغلی پرریسک محسوب می‌شود؛ اما باز هم می‌تواند فرصت‌هایی را برای فعالیت افرادی که توان ریسک بالایی ندارند نیز فراهم کند. به‌عنوان‌مثال، خرید استیبل‌کوین‌هایی مانند تتر که دارای پشتوانه هستند و قیمت تقریباً ثابتی دارند، برای افرادی که ریسک‌پذیری پایینی دارند، مناسب است. همان‌طور که می‌دانید،  قیمت تتر در اکثر مواقع ثابت و معادل یک دلار آمریکا است و اصطلاحاً با دلار پگ شده است. البته این استیبل‌کوین به‌عنوان مبنا و پل برای تبدیل دارایی‌ها به یکدیگر نیز شناخته می‌شود؛ بنابراین، حتی اگر جزو سرمایه‌گذاران خطرپذیر نیز باشید، باز هم خریدوفروش تتر جزئی از معاملات شما خواهد بود.
ازاین‌رو، تریدرها و سرمایه‌گذاران ایرانی برای انجام معاملات خود همواره به بررسی چارت تتر به ریال و تحلیل نمودار لحظه‌ای ارز دیجیتال تتر نیاز دارند. باوجوداینکه قیمت این رمزارز تقریباً ثابت است؛ اما معامله‌گران برای یافتن موقعیت‌های معاملاتی در بازار این رمزارز به بررسی نمودار قیمتی و حجم معاملات آن نیاز دارند. به طور معمول، تحلیل تکنیکال جزئی جدانشدنی از یک تحلیل قیمتی است. اما تحلیل تکنیکال تتر با دیگر ارزهای دیجیتال تفاوت دارد چرا که تتر (USDT) در طبقه استیبل‌کوین‌ها قرار دارد و به دلیل ثبات قیمت، تحلیل تکنیکال آن برای پیش‌بینی آینده قیمت اقدامی بی‌معنی است. حال سؤال اینجاست که با وجود ثبات قیمت، چرا باید معامله‌گران نمودار تتر به ریال را زیر نظر بگیرند؟

در پاسخ باید گفت که تتر در معاملات روزانه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران نقشی حیاتی دارد، بنابراین، بررسی نمودار تتر به ریال می‌تواند یک تصویر کلی از ذهنیت و تمایلات سرمایه‌گذاران را ارائه دهد. ورود و خروج سرمایه به بازار تتر می‌تواند درباره تغییرات بازار اطلاعاتی خوبی را در اختیار معامله‌گران قرار دهد.

باتوجه‌به اهمیت تتر در بازار ارزهای دیجیتال و نقشی که در معاملات دارد، در ادامه این مقاله توضیحی مختصر درباره تتر و چیستی آن ارائه خواهیم کرد و سپس به بررسی نمودار تتر به ریال، کاربردهای آن و نحوه مشاهده این چارت در سایت‌های معتبر خواهیم پرداخت.


معرفی تتر (USDT) و بررسی نمودار قیمت


همان‌طور که اشاره شد، معاملات تتر (USDT) یکی از ارکان اصلی در بازار ارزهای دیجیتال به‌حساب می‌آید، چرا که این رمزارز امکان تبادل دارایی‌های دیجیتال را برای تریدرها فراهم می‌کند. تتر یک استیبل‌کوین محبوب است که ارزشی معادل یک دلار آمریکا داشته و با مارکت کپ بالای ۱۱۰ میلیارد دلار در جایگاه سوم لیست کوین مارکت کپ قرار دارد؛ بنابراین، می‌توان گفت که تتر در لیست استیبل‌کوین‌ها پیشتاز است و رتبه اول را در معاملات دارد.

با نگاهی به تاریخچه تتر خواهید دید که این ارز دیجیتال در ابتدای راه‌اندازی با نام رییِل کوین (Realcoin) فعالیت خود را آغاز کرد. هدف از ایجاد این رمزارز، تسهیل مبادلات رمزارزی و ممانعت از انتقال ارزهای فیات و پول فیزیکی به اکوسیستم رمزارزها بود.

علاقه‌مندان به بررسی نمودار تتر به دلار و آنالیز بازار آن، می‌توانند از قابلیت‌های پلتفرم‌هایی مانند کوین مارکت کپ و تریدینگ ویو استفاده کنند. اگر تمایل دارید که نمودار تتر به ریال را مشاهده کنید نیز می‌توانید با مراجعه به برخی پلتفرم‌های داخلی، از این قابلیت استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، در کنار نمودار دلاری تتر، امکان مشاهده چارت تتر به ریال یا تتر به تومان را نیز برای کاربران فراهم کرده است.

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که به طور معمول، قیمت تتر به تومان در ایران کمی بیشتر از نرخ روز دلار است. دلیل این تفاوت قیمت، وجود هزینه تبدیل ارز فیات به ارز دیجیتال است. آنالیز نمودار تتر به تومان کاربرد زیادی برای معامله‌گران دارد. کاربران می‌توانند با بررسی تحلیل تکنیکال تتر و تغییرات ورودی و خروجی سرمایه از این رمزارز، بهترین استراتژی معاملاتی را اتخاذ کنند.


نحوه استفاده از تحلیل تکنیکال در نمودار تتر به ریال


معامله‌گران از تحلیل تکنیکال برای بررسی تاریخچه معاملات و تغییرات قیمت دارایی استفاده می‌کنند تا یک دیدگاه کلی درباره روند قیمت به دست آورده و از این طریق پیش‌بینی دقیق‌تری درباره آینده رمزارز داشته باشند. البته، تحلیل تکنیکال فقط مربوط به ارزهای دیجیتال نیست و در همه بازارهای مالی همچون بازار سهام و کالا نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

معامله‌گران در تحلیل تکنیکال روندهای گذشته را بررسی می‌کنند، زیرا بر این باورند که الگوهای قیمتی گذشته دوباره در روند تکرار می‌شود. البته، زمانی می‌توان با اطمینان گفت که اطلاعات به‌دست‌آمده از تحلیل تکنیکال یک ارز دیجیتال از اعتبار کافی برخوردار است که اخبار فاندامنتال، احساسات بازار و موارد دیگر، تأثیر خود را روی قیمت دارایی گذاشته باشند.

به طور معمول، به دلیل تأثیرگذاری عوامل مختلف بر قیمت یک دارایی، به‌کارگیری تحلیل تکنیکال به‌تنهایی نمی‌تواند دیدگاه دقیقی درباره روند قیمت به معامله‌گر ارائه دهد؛ بنابراین، یک تریدر موفق برای رسیدن به نتیجه مطلوب، تحلیل فاندامنتال را با تکنیکال ادغام می‌کند و در نهایت با استفاده از اندیکاتورهای مناسب، بهترین زمان برای ورود و خروج از معاملات را پیدا می‌کند.

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، تحلیل تکنیکال تتر به ریال افزون بر اینکه تاریخچه قیمت تتر به تومان یا ریال را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، اطلاعاتی نیز در زمینه حجم معاملات این جفت‌ارز و یک تصویر کلی از ذهنیت و تمایلات سرمایه‌گذاران را به تصویر می‌کشد.


دریافت اطلاعات متنوع از نمودار کندل‌استیک تتر


معامله‌گران برای بررسی عملکرد ارزهای دیجیتال نظیر تتر، می‌توانند از نمودارهای مختلفی استفاده کنند؛ اما در میان همه این موارد، نمودار کندل‌استیک به دلیل در اختیار گذاشتن طیف وسیع و متنوعی از اطلاعات می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

در توضیح چگونگی خواندن اطلاعات از نمودار کندل‌استیک تتر و سایر ارزهای دیجیتال باید گفت که در محور افقی این چارت، زمان و در محور عمودی اطلاعات متنوعی را درباره رمزارز مشاهده خواهید کرد. شایان‌ذکر است که یکی از مهم‌ترین کاربردهای این نمودارها، ارائه تغییرات و نوسانات قیمتی یک رمزارز در بازه زمانی مشخص است که اصطلاحاً به آن تایم فریم (Timeframe) می‌گویند.

بنابراین، نمودار کندل‌استیک تتر به ریال را می‌توان در تایم فریم‌های مختلف مورد بررسی قرارداد. در این نمودارها، هر کندل بیانگر تغییرات در یک بازه زمانی است و معامله‌گران مختلف طبق استراتژی معاملاتی تایم فریم دلخواه خود را انتخاب می‌کند.

معامله‌گران در نمودارها شاهد کندل‌هایی به رنگ سبز یا قرمز هستند که رنگ سبز نشانه صعود و قرمز نشانه روند نزولی است.


مزیت‌های بررسی نمودار تتر به ریال و تومان در صرافی او ام پی فینکس


شاید تصور کنید که به دلیل ثبات قیمت تتر، بررسی چارت معاملات آن کاربرد خاصی ندارد؛ اما این بزرگ‌ترین اشتباهی است که یک معامله‌گر می‌تواند داشته باشد. نمودار تتر اطلاعات مهمی نظیر حجم معاملات و تغییرات دامیننس این رمزارز را در اختیار تریدر قرار می‌دهد. دامیننس یک دیدگاه کلی درباره بازار ارزهای دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، کاهش دامیننس تتر نشانگر کاهش ارزش بازار تتر نسبت به ارزش کل بازار رمزارزها است. این امر نشان می‌دهد که معامله‌گران در حال تبدیل توکن‌های تتر خود به دیگر ارزهای دیجیتال نظیر بیت‌کوین، تتر و دیگر ارزها هستند؛ بنابراین، این نمودار اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. کاربران صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس می‌توانند علاوه بر نمودار اصلی تتر به دلار، از چارت قیمت تتر به ریال یا تومان نیز بهره ببرند.

با ورود به صفحه تتر در این پلتفرم، علاوه بر مشاهده تاریخچه قیمت تتر به تومان در تایم فریم‌های مختلف، می‌توانید از ابزارهای معاملاتی مختلف نیز برای تحلیل تتر استفاده کنید.

نمودار تتر به ریال یا تتر به تومان در او ام پی فینکس به‌صورت پیش‌فرض با اندیکاتورهای میانگین متحرک ساده (SMA) در بازه‌های ۵، ۱۰ و ۳۰ روزه نمایش داده می‌شود.

همچنین، برای تحلیل قیمت USDT می‌توانید از ابزارهای مختلفی همچون ترسیم خطوط فیبوناچی، خط روندها، کانال‌های قیمتی و. استفاده کنید. افزون بر آن، می‌توانید نمودار تتر به تومان را به‌صورت هم‌زمان با سه نمودار دیگر مقایسه کرده یا در یک نمودار، قیمت چند دارایی را مشاهده کنید.

2 دیدگاه
  1. مهدی می‌گوید

    الان تبلیغ بود این یک ساعت وقت مارو گرفتین؟

  2. Ravi می‌گوید

    حداقل نماد تتر به ریال هم داخل این مقاله بلند بالا ذکر میکردین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.