راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران الکامپ بیست‌وششم با ارائه گزارشی برگزار شد / تغییر مدل رویداد از دورهمی به تولید محتوا

مراسم تقدیر از برگزارکنندگان الکامپ بیست‌وششم و اعطای لوح تقدیر از خیرین کمک به آزادسازی زندانیان، بیست‌و‌چهارم مردادماه برگزار شد. در این مراسم گزارشی از عملکرد الکامپ بیست‌وششم ارائه شد و از تیم‌های اجرایی، محتوایی، شرکت برگزارکننده و غرفه‌های برتر الکامپ تقدیر شد. در ادامه مراسم از ۵۲ خیری که در روز فناوری اطلاعات مشارکت کردند و مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون برای آزادسازی زندانیان در بند حوزه فناوری اطلاعات جمع کردند، تقدیر شد.

در این مراسم صادق فرامرزی، نایب رئیس سازمان نصر تهران از حضور کسب‌و‌کارهای بزرگ به خصوص رمزارزی‌ها در الکامپ یاد کرد و بیان کرد که غرفه تینواستارز، از باشکوه‌ترین غرفه‌ها در الکامپ بیست‌وششم بوده است. همچنین رضا قربانی، عضو هیئت‌مدیره نصر تهران بیان کرد که اتفاقات اخیر افتخار بزرگی برای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بوده و اکنون استاندارد جدیدی در سازمان نظام صنفی خلق شده که محتوا در کانون رویداد قرار دارد و جای رویدادهایی از جنس شوآف با رویداد‌های اثر‌گذار عوض شده است. حسین اسلامی، رئیس نصر تهران نیز در این مراسم ضمن اشاره به استقبال دولتی‌ها و حاکمیتی‌ها از الکامپ، محتوای تولیدشده در این دوره را بی‌نظیر دانست.

بیستم تیرماه ۱۴۰۲ در مراسم بزرگداشت روز فناوری اطلاعات، در راستای مسئولیت اجتماعی، جمع‌سپاری برای آزادسازی زندانیان حوزه فناوری اطلاعات به میزبانی صادق فرامرزی انجام شد. ‌‌بیست‌و‌‌چهارم مردادماه ۱۴۰۲ نیز مراسمی جهت تقدیر از تیم برگزارکننده الکامپ و اهدای لوح یادبود به خیرین کمک به آزادسازی زندانیان در سالن اجتماعات هلدینگ داده‌پردازی پارسیان برگزار شد.

این مراسم در دو بخش اجرا شد. در بخش اول آن به تقدیر از غرفه‌های برتر الکامپ، تیم اجرایی و محتوایی الکامپ، ارائه گزارشی از برگزاری بیست‌و‌ششمین نمایشگاه الکامپ با سخنرانی حسین اسلامی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی تهران و صادق فرامرزی از کمیته اجرایی الکامپ اختصاص یافت و در بخش دوم به تقدیر از خیرین کمک به آزادسازی زندانیان پرداخته شد.

آرش سروری

در ابتدای این مراسم ویدئویی با اجرای آرش سروری از خلاصه‌ اتفاقاتی که در پنج روز نمایشگاه الکامپ رخ داد برای میهمانان به نمایش گذاشته شد. پس از آن حسین اسلامی، رئیس نصر تهران در سخنرانی در این مراسم ضمن تشکر از بخش خصوصی برای حضور در الکامپ و دیگر رویدادها بیان کرد: «الکامپ یا روز فناوری اطلاعات و هر رویداد دیگری بدون فعالیت بخش خصوصی پراهمیت نخواهد بود. حضور و بروز بخش خصوصی است که اهمیت دارد.»

او ادامه داد: «با وجود شرایط بد اقتصادی و زمزمه‌های مختلف، سطح تماس صنف با مجموعه‌های حاکمیتی در لایه‌های مختلف در این دوره قابل قبول و خوب بوده است. زمانی که موضوعاتی مثل موضوعات سال گذشته شکل می‌گیرد، ایجاد فضایی برای گفت‌وگو کار بسیار سختی می‌شود. الکامپ این دوره پس از سه سال و بعد از کرونا در حالی که زمان کمی داشتیم برگزار شد.»


نمایشگاه؛ فرصتی برای انتقال دغدغه‌های بخش خصوصی به حاکمیت


به گفته اسلامی در این دوره با اینکه بازدیدکنندگان کمتری در نمایشگاه داشتیم، اما بازدیدکنندگان تخصصی بیشتری در نمایشگاه حاضر شدند.

حسین اسلامی، رئیس‌ هیئت‌مدیره نصر تهران

رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی تهران با اشاره به استقبال دولتی‌ها و حاکمیتی‌ها و بازدید آنها از الکامپ و روز فناوری اطلاعات گفت: «بعد از الکامپ دهم و یازدهم، رویدادی نداشتیم که در سطح معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر فاوا، رئیس مرکز ملی فضای مجازی و… زمان مفصل بگذارد و از نمایشگاه بازدید کند. باید توجه داشت زمانی که بخش حاکمیتی از نمایشگاه استقبال می‌کند فرصتی برای انتقال دغدغه‌ها و نکات بخش خصوصی ایجاد می‌شود.»


تولید محتوای بی‌نظیر در الکامپ بیست‌وششم


او با اشاره به محتوای تولیدشده در این دوره از نمایشگاه الکامپ گفت: «در این دوره محتوای بی‌نظیری تولید شده که اکنون روی آپارات قابل‌ مشاهده است. همچنین افراد متخصص زیادی برای انتقال نکات‌شان در نمایشگاه حاضر شده‌اند.»

اسلامی همچنین به حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در روز فناوری اطلاعات اشاره و بیان کرد که لازم است تأمل و بررسی کنیم که در کدام مراسم پیامی از شخص اول رئیس‌جمهور دریافت شده یا رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم یا رویدادی حاضر شده است.

او همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر کسب‌و‌کارها گفت: «نمی‌شود مطلبی منتشر شود و واکنشی نشان داده نشود؛ تا زمانی که حق مالکیت به رسمیت شناخته نشود رشد و شکوفایی خصوصی امکان‌پذیر نیست. با توجه به سخنرانی اخیر رهبری با فعالان فناوری اطلاعات، ایشان مخالفت خود را با ورود نامطمئن و حضور مجموعه‌های دولتی در بخش خصوصی اعلام کرده است.»

 در ادامه صادق فرامرزی، نایب‌رئیس نصر تهران و رئیس کمیته اجرایی الکامپ گزارشی از عملکرد نمایشگاه ارائه داد.

صادق فرامرزی تشریح کرد: «الکامپ بیست‌وششم بعد از سه سال در سال ۱۴۰۲ به‌عنوان تنها الکامپ این هیئت‌مدیره باشکوه برگزار شد. بااینکه زمان برگزاری نمایشگاه در تیرماه مناسب نبود اما با توجه به جمع‌بندی که در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ صورت گرفته بود بنا شد از چهارم تا هفتم تیر الکامپ برگزار شود. در همین راستا تیم‌های لازمه را تشکیل دادیم و طبق توافقی که بین سازمان نصر کشور و تهران انجام شد سازمان نصر تهران به‌عنوان مجری انتخاب و قراردادی با شرکت راهکار هوشمند مدیریت کوشا منعقد شد و طی یک ماه و 10 روز مقدمات برگزاری نمایشگاه انجام شد.»

صادق فرامرزی، نایب‌رئیس نصر تهران

نایب‌رئیس نصر تهران ادامه داد: «در نهایت الکامپ از چهارم تا هشتم تیرماه در ۱۳ سالن و ۲۳ هزار مترمربع برگزار شد و حدود 100 هزار بازدیدکننده از نمایشگاه داشتیم.»

به گفته فرامرزی، تیم شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه متشکل از آزاد معروفی، حسین اسلامی و خوارزمی بود و کمیته اجرای الکامپ با حضور فرهاد کرم‌زاده، محمد متشرعی، اشکان ابراهیمی و کاوه ثروتی شکل گرفت.

رئیس کمیته اجرایی الکامپ با اشاره به کار ویژه‌ای که در بخش تولید محتوا در این دوره از الکامپ صورت گرفته گفت: «پس از بررسی‌ها تصمیم گرفتیم که تولید محتوا توسط سازمان نظام صنفی انجام شود. در این راستا هم از رضا قربانی، رضا جمیلی و آرش سروری برای تولید محتوا کمک گرفتیم که منجر به ایجاد دو استودیو و ۱۵۰ سخنرانی و حدود ۱۲۰ پنل و نشست در حوزه‌های مختلف شد که هر روز شاهد انتشار گزارش‌هایی از کانال‌های مختلف نصر هستیم.»

فرامرزی ضمن اشاره به حضور ۲۲درصدی خانم‌ها به‌عنوان سخنران و پنلیست گفت: «در این دوره با کمک وزارتخانه ۵۰ تیم از هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف در قسمت نمایشگاهی داشتیم.»


بازدید ویژه مقامات دولتی از نمایشگاه


به گفته فرامرزی این دوره از نمایشگاه الکامپ بدون یک ریال کمک مالی از دولت برگزار شده است. او معتقد است یکی از ایراداتی که افراد به این نمایشگاه وارد کرده‌اند این بوده که B2C به شکل سال‌های گذشته اتفاق نیفتاده است. او ضمن تأیید این موضوع بیان کرد که در این دوره وزن B2B و B2G بیشتر بوده و امید است در دوره‌های بعدی شاهد B2C باشیم.

رئیس کمیته اجرایی الکامپ با ارائه فهرستی از بازدید مقامات از نمایشگاه گفت: «مقامات دولتی و حاکمیتی زیادی از نمایشگاه بازدید کردند که تعدادی از آنها بار اول‌شان بوده است.»


تینواستارز؛ گل سرسبد الکامپ


او در ادامه از غرفه تینواستارز به‌عنوان غرفه‌ای باشکوه در الکامپ یاد کرد و گفت: «تینواستارز برای بچه‌هایی که هنوز درس می‌خوانند و مدرسه می‌روند ایجاد شده بود تا با دنیای واقعی فناوری آشنا شوند. این غرفه بسیار باشکوه و سرزنده بود و به‌نوعی غرفه تینواستارز گل سرسبد نمایشگاه بود.»

فرامرزی در این رویداد از حضور شرکت‌های بزرگ و رمزارزی نیز یاد کرد و در ادامه ویدئویی از غرفه تینواستارز در نمایشگاه به نمایش گذاشته شد و پس از آن از این غرفه آینده‌ساز تقدیر شد.

همچنین از غرفه‌های همراه اول، تسکو، هلو و آبان‌تتر به‌عنوان غرفه‌های برتر یاد شد و لوح‌های تقدیری به آنها نیز اعطا شد.


جایگزینی رویدادهای تأثیرگذار با رویدادهای شوآفی


در ادامه تقدیر از دست‌اندرکاران الکامپ از هفت‌ نفری که مسئولیت زیادی در بخش محتوا بر عهده گرفته بودند تقدیر به عمل آمد. این افراد رضا قربانی، رسول قربانی، رضا جمیلی، میثم سلیمانی، فرناز رضانیا، ایمان جلیلی و آرش سروری بودند.

رضا قربانی، عضو هیئت‌مدیره نصر تهران با اشاره به این نکته که این افتخار برای سازمان نظام صنفی است و نه کس دیگری، بیان کرد: «اتفاقات اخیر افتخار بزرگی برای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بوده و تنها جایی که لایق این افتخار است، سازمان نظام صنفی است و بنده تنها عضو کوچکی بودم در کنار عزیزانی که این کار را انجام داد‌ند و خوشحالم که متر و معیار جدید در سازمان نظام صنفی شکل‌ گرفته که می‌تواند استاندارد خوبی برای ادامه مسیر باشد.»

رضا قربانی، عضو هیئت‌مدیره نصر تهران

قربانی ضمن تشکر از صادق فرامرزی برای تلاشی که در برگزاری خوب الکامپ و فرهاد کرم‌زاده، حسین اسلامی و  علیرضا کشاورز در روز فناوری اطلاعات کشیده‌اند گفت: «اکنون استاندارد جدید در سازمان نظام صنفی خلق شده که محتوا در کانون رویداد قرار دارد و به جای اینکه رویدادها از جنس شوآف باشند به فضایی اثرگذار تبدیل شده‌اند.»


برقراری نسبت خوب زنان با مردان در الکامپ


قربانی ادامه داد: «از ۲۵۰ نفری که به‌عنوان سخنران و پنلیست در نمایشگاه حضور یافتند حدود ۱۵۰ نفر آنها در استودیو حاضر شدند و ۲۰ درصد از تمام سخنرانان خانم بوده‌اند. این افتخار بزرگی بود که در نمایشگاه نصیب ما شد. گاه افراد این اعداد را با استاندارد بین‌المللی مقایسه می‌کنند و لازم است متذکر شوم که ما در ایران زندگی می‌کنیم و رویدادهای اخیری که برگزار شده مثل «تدکس» و «فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال» را اگر با الکامپ مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که  نسبت خوبی در الکامپ برقرار شده است.»

او با اشاره به محتواهای تولیدشده بیان کرد: «تمام محتواهای تولیدشده در خدمت و کانال نظام صنفی قرار گرفت و نه برای هیچ‌ کس دیگری. همچنین فضایی فراهم شد تا علاوه بر کاری که نظام صنفی انجام می‌دهد دیگر رسانه‌ها، کسب‌وکارها و حتی کسب‌وکارهای حوزه مارکتینگ بتوانند محتوای تخصصی خودشان را تولید کنند.»

رضا قربانی معتقد است فضایی حرفه‌ای در یکی از سخت‌ترین سال‌ها و شرایطی که بسیاری فریاد تحریم الکامپ را می‌زدند، شکل گرفته و در نهایت این اتفاق بزرگ یعنی برگزاری الکامپ رقم خورده است.

رضا جمیلی از تیم تولید محتوای الکامپ در این رویداد بیان کرد: «در این دوره ما سعی کردیم به محتوا در بخش‌های مختلف اکوسیستم توجه کنیم تا افراد از بخش‌های مختلف فناوری اطلاعات دغدغه‌هایشان را بیان کنند که پس از رویداد بتوان به آنها رسیدگی کرد.»


۱۶۰۰ میلیارد برای آزادسازی زندانیان در بند حوزه فناوری اطلاعات


در ادامه از شرکت راهکار تجارت مدیریت کوشا به‌عنوان مجری برگزارکننده نمایشگاه قدردانی شد. همچنین از تیم اجرایی دبیرخانه خانم‌ها مریم لطفی، بیک‌محمدی و جلیلی، آقایان مشایخی و تبریزی و از تیم دست‌اندرکار اجرایی؛ صادق فرامرزی، آزاد معروفی، فرهاد کرم‌زاده، محمد متشرعی، اشکان ابرهیمی، مهدی حیدری و کاوه ثروتی تقدیر شد.»

در بخش دوم برنامه صادق فرامرزی به‌عنوان میزبان گلریزان برای آزادسازی زندانیان حوزه فناوری اطلاعات در روز فناوری اطلاعات گفت: «سال گذشته ۲۰۰ میلیون برای آزادسازی زندانیان جمع‌آوری شد و ۳۲ نفر آزاد شدند. امسال ۸۰ لوح نیکوکاری با مشارکت ۵۲ نفر به مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون جمع شد.»

در پایان فرامرزی تأکید کرد که علاوه بر حضور بی‌سابقه مقامات در رویداد فناوری اطلاعات، مشارکت دولتی‌ها و حاکمیتی‌ها را در این امر خیر داشته‌ایم. در ادامه اسامی ۵۲ نفری که در این کار خیر مشارکت داشته‌اند، خوانده شد و به آنها لوح تقدیر اعطا شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.