راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مزایای کارت نکسو برای کاربران چیست؟

«کارت نکسو» یک کارت برداشت بانکی است که علاوه‌بر دریافت سود روزشمار ۲۳ تا ۲۶.۱ درصدی برای کاربر، امکان دسترسی به موجودی صندوق هدیه را نیز فراهم می‌کند.

خرداد ۱۴۰۲ بود که گروه مالی فارابی محصول جدید خود به نام «کارت نکسو» را در نمایشگاه فاینکس معرفی کرد. این کارت برداشت بانکی اتصال همزمان به صندوق درآمد ثابت هدیه فارابی را برای کاربر ممکن می‌سازد. بدین‌ترتیب کاربر علاوه‌بر واریز وجه به صندوق هدیه و دریافت سود روزشمار، می‌تواند در هر لحظه به موجودی صندوق هدیه خود نیز دسترسی داشته باشد.

صندوق هدیه فارابی از نوع صندوق‌های با درآمد ثابت است که به سرمایه‌گذاران سود روزشمار ۲۳ الی ۲۶.۱ درصدی سالانه پرداخت می‌کند. کارت نکسو حاصل همکاری گروه مالی فارابی و بانک پاسارگاد است و افتتاح حساب و دریافت آن تنها به صورت غیرحضوری امکان‌پذیر است. کاربران برای انجام امور بانکی آنلاین می‌توانند از اینترنت بانک پاسارگاد و ویپاد استفاده کنند.

نکسو (Nexo) به معنای «اتصال ایده‌ها به یکدیگر» است. گروه مالی فارابی این کارت را با هدف رفع مشکل طولانی بودن فاصله زمانی نقد کردن دارایی در بازار سرمایه و ورود آن به حساب بانکی عرضه کرده‌اند.


چگونه کارت نکسو بگیریم؟


برای دریافت کارت نکسو باید در سجام احراز هویت شده باشید و در کارگزاری فارابی نیز حساب داشته باشید. در صورتی که کارت بانکی پاسارگاد و حساب فعال دارید، نیاز به افتتاح حساب و دریافت نکسو نیست. تنها کافی است به فارابی‌زون مراجعه و درخواست نکسوکارت کنید، خدمات این کارت پس از حداکثر ۳۰ دقیقه روی حساب شما فعال می‌شود.

اگر در بانک پاسارگاد حساب فعالی ندارید و قصد افتتاح حساب در نکسوکارت را دارید، ابتدا وارد سایت کارگزاری فارابی و سپس در صفحه نکسوکارت، سامانه فارابی‌زون را انتخاب کنید. در مرحله بعدی، منوی سمت راست صفحه «نکسوکارت» را انتخاب، پس از مطالعه و پذیرفتن شرایط و قوانین روی «افتتاح حساب» کلیک کنید.

فرایند افتتاح حساب برای شما پس از وارد کردن کد تائید آغاز می‌شود و حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. پس از دریافت پیامک شماره شبا، «صدور کارت دیجیتال» و «فعال‌سازی کارت دیجیتال» را درخواست داده و کدهای تایید را وارد کنید. در مرحله بعدی، آدرس و کد پستی را وارد کرده و درخواست کارت فیزیکی کنید تا نکسوکارت به‌صورت رایگان برای شما ارسال شود.

درنهایت با فعال‌سازی رمز اول، نکسوکارت شما فعال می‌شود و تا ۱۰ روز کاری پس از افتتاح حساب به دست‌تان می‌رسد. اگر ۱۰ روز کاری از افتتاح حساب گذشت اما کارت بانکی به دست‌تان نرسید، برای پیگیری با شماره ۱۵۶۱ تماس بگیرید.

پس از صدور کارت، در قسمت نکسوکارت سامانه فارابی‌زون، صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی گزینه «استفاده از دارایی صندوق درآمد ثابت در کارت» را ممکن می‌کند.

اگر رمز اول نکسوکارت خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید از این صفحه برای بازیابی آن استفاده کنید. باتوجه به این که سود روزشمار تنها به دارایی موجود در صندوق هدیه فارابی تعلق می‌گیرد و وجه نقد در نکسوکارت شامل سود نمی‌شود، بعد از واریز فعال شدن نکسوکارت، از طریق فارابی‌زون می‌توانید نسبت به واریز وجه آنلاین  در صندوق هدیه فارابی اقدام کنید.


چرا باید از نکسوکارت استفاده کرد؟


نکسو، کارتی منحصربه‌فرد با امکاناتی فراتر از کارت‌های بانکی معمولی است. امکان سرمایه‌گذاری خودکار، برداشت آنی وجه از صندوق درآمد ثابت هدیه، وایریز بدون محدودیت روزانه و انواع انتقال وجه از جمله ویژگی‌هایی است که نکسو را به کارتی با امکانات ویژه سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. صاحبان کسب‌وکار با اتصال شماره شبای نکسو به دستگاه‌های کارتخوان، می‌توانند از فروش و درآمد خود نیز سود روزشمار دریافت کنند.

نکسوکارت تمامی امکانات کارت‌های بانکی معمولی را دارد. اتصال حساب بانکی به حساب‌های بازار سرمایه، دسترسی آنی دارایی موجود در صندوق هدیه فارابی، واریز آنلاین وجه به حساب‌های فارابی بدون سقف برداشت، انتقال وجه (کارت به کارت، پایا و ساتنا) و خرید آنلاین، امکان دریافت سود روزشمار و بالاتر از سپرده‌های بانکی و تخصیص شماره کارت و شبای حساب به نام دارنده کارت از دیگر ویژگی‌های نکسوکارت به شمار می‌رود.

سود سپرده کوتاه‌مدت بانک معادل ۹ درصد سالانه حداقل موجودی حساب طی ماه است اما سود نکسو بر پایه صندوق هدیه فارابی و به صورت روزشمار محاسبه می‌شود. این امر بدین معناست که در نکسوکارت به ازای تمام روزها، به سرمایه شما سود تعلق می‌گیرد. کارمندان نیز می‌توانند با انتقال حقوق ماهانه خود به صندوق هدیه، از امکان دریافت سود روزشمار بهره‌مند شوند.

دارندگان نکسوکارت می‌توانند از اینترنت بانک پاسارگاد و سامانه ویپاد برای انجام امور بانکی آنلاین استفاده کنند.


با نکسوکارت در لحظه دارایی خود را نقد کن


پشتوانه نکسوکارت برای پرداخت سود روزشمار ۲۳ تا ۲۶.۱ درصدی، صندوق هدیه فارابی است. بنابراین می‌توانید دارایی مورد نظر خود را در صندوق هدیه فارابی سرمایه‌گذاری کنید و همزمان با استفاده از این کارت، کالا و خدمات را از طریق درگاه‌های پرداخت بانکی متصل به سیستم شتاب خریداری کنید. درواقع نکسو این امکان را به شما می‌دهد تا راحت‌تر از سرویس‌های بازار سرمایه استفاده کنید. نکسو اولین کارت بانکی متصل به ابزارهای سرمایه‌گذاری بازار سرمایه به شمار می‌رود که قابلیت نقدشوندگی در لحظه را فراهم کرده است.


دریافت سود روزشمار به زبان ساده


معمولا سود بانکی به صورت ماه‌شمار است و سود به کمترین مانده حساب کاربر در طول ماه تعلق می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های برجسته نکسو پرداخت سود روزشمار ۲۳ تا ۲۶.۱ درصدی است. بدین‌ترتیب نه‌تنها امکان دریافت سودی بالاتر از سود بانکی برای شما فراهم شده بلکه پرداخت سود به دارایی شما به صورت روزشمار انجام می‌شود.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت بورسی، معمولا سود روزشمار و بالاتری از نرخ سود بانکی را به مشتریان خود می‌دهند. با این حال برداشت وجه در این نوع صندوق‌ها معمولا دو روز کاری زمان می‌برد. گروه مالی فارابی با همکاری بانک پاسارگاد این محدودیت‌ها را رفع کرده و امکان برداشت لحظه‌ای با استفاده از نکسوکارت را برای مشتریانش فراهم کرده است. بدین ترتیب نه‌تنها می‌توانید سود روزشمار ۲۳ تا ۲۶.۱ درصدی دریافت کنید بلکه امکان برداشت لحظه‌ای دارایی خود را دارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.