راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کدام روند پرداخت در جهان پیروز می‌شود؟

رویداد مانی ۲۰/۲۰ آسیا روی موضوعاتی همچون از میان برداشتن موانع، چگونگی ایجاد فرصت‌ها، حرکت به سوی Digital Finance و گسترش فین‌تک در آسیا تمرکز داشت

رویداد مانی ۲۰/۲۰ آسیا (Money 20/20 ASIA) چهارم تا ششم اردیبهشت‌ماه (۲۳ الی ۲۵ آپریل) امسال در مرکز همایش ملی کوئین سیریکیت بانکوک برگزار شد. این رویداد کل اکوسیستم پول آسیا مانند بانک‌ها، شرکت‌های پرداختی‌، فین‌تک‌، فناوری، استارتاپ‌ها، خرده‌فروشان، ارائه‌دهنگان خدمات مالی و غیره را گردهم می‌آورد و آنها را به یکدیگر متصل می‌کند. این رویداد مملو از ساعت‌ها سخنرانی الهام‌بخش و فرصت‌های فوق‌العاده شبکه‌سازی است و ضمن ایجاد شرایط برای ساخت ارتباطات جدید، بینش‌های مهم تجاری به حاضران می‌بخشد و کمک می‌کند که افراد در دنیای فین‌تک جلوتر بمانند.


گسترش فین‌تک در آسیا


در سال ۲۰۲۴، برنامه و تمرکز مانی ۲۰/۲۰ آسیا روی از میان برداشتن موانع، چگونگی ایجاد فرصت‌ها، حرکت به سوی Digital Finance و گسترش فین‌تک در آسیاست. به گفته برگزارکنندگان این رویداد اکوسیستم فناوری‌های مالی در حال تجربه تغییرات بنیادین به واسطه موج فین‌تک ۲.۰ است. فین‌تک ۲.۰، جایی است که فین‌تک بیشتر به اقتصاد متصل می‌شود. آنها معتقدند که موج قبلی فناوری مالی عمدتاً بر توزیع دیجیتالی‌شدن محصولات و خدمات موجود متمرکز بوده و اکنون این صنعت به واسطه فین‌تک ۲.۰ در حال تغییر هست و موج جدیدی از نوآوری در راه است.

مانی ۲۰/۲۰ آسیا میزبان صدها گفت‌وگو و کارگاه بود. روز اول این رویداد با سخنرانی Akshika Gupta رئیس جهانی راه‌حل‌های مشتری، سیستم‌های سکه جی پی مورگان در خصوص پول قابل‌برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت مالی شروع شد. او معتقد است که با ورود جنبش پولی به عصر دیجیتال، اشکال جدیدی از پول قابل‌برنامه‌ریزی در حال تغییر نحوه تفکر صنعت مالی در خصوص پرداخت در اقتصادهای نوظهور است اما این موضوع فرصت‌ها و چالش‌هایی را با خود به همراه می‌آورد. hika Gupta در این رویداد توضیح داد که چگونه پول قابل‌برنامه‌ریزی می‌تواند باعث رشد پرداخت‌های فرامرزی شود.

در رویداد مانی ۲۰/۲۰ آسیا تعداد زیادی نشست و سخنرانی با موضوعات گوناگون برگزار شد. BNPL منفعت یا ضرر؟، چگونگی رقابت کسب‌وکارها در دوره جدید فین‌تک، اکنون بخرید با هم بپردازید، بررسی اهمیت اولویت‌بندی برای سازندگان وب3، تقویت یکپارچگی در سراسر آسیا و گسترش بانکداری باز، ظهور کیف پول الکترونیکی و تأمین مالی، آینده پرداخت، DeFi ،NFT، فروپاشی یونیکورن‌ها، پیش‌بینی پنج سال آینده صنعت فین‌تک برخی از موضوعات نشست‌ها و سخنرانی‌های این رویداد بود.


چه کسی پیروز می‌شود؟


در این رویداد چندین پنل در خصوص روندهای پرداخت‌ جهانی؛ انقلاب QR آسیا، موج بانکداری باز اروپا، تسلط بر کارت‌های ایالات متحده آمریکا به جهت پاسخ به این سؤال که چه کسی در این صنعت پیروز خواهد بود، برگزار شد.


اکنون بخرید، با هم بپردازید


به گفته افراد حاضر در رویداد مانی ۲۰/۲۰ نیازهای مشتریان در این صنعت دائما در حال تغییر است به همین سبب شرکت‌های فین‌تکی همواره در پی خلق محصولات و راه‌حل‌های جدید هستند. یکی از موضوعات جذابی که در این رویداد درباره آن صحبت شد «اکنون بخرید، با هم بپردازید» بود. دنیایی را تصور کنید که در آن تقسیم هزینه‌ها با دوستان، خانواده یا همکاران به‌آسانی چند کلیک در هنگام تسویه‌حساب باشد. PaySquad با ایجاد انقلابی در روش خرید آنلاین گروهی، این چشم‌انداز را به واقعیت تبدیل کرده است. این بازار 513 میلیارد دلاری، راه حل پیشگامانه‌ای است که آمادست تا تجارت الکترونیک را متحول کند و به افراد کمک کند تا با هم به دستاوردهای بیشتری برسند.


گفت‌وگو هرگز متوقف نمی‌شود


فرهان احمد (Farhan Ahmad)، مدیرعامل PayNet و از سخنرانان مانی ۲۰/۲۰ در بانکوک معتقد است که حضور در آسیا بسیار هیجان‌انگیز است چرا که موج نوآوری در ایالات متحده اتفاق افتاده و اکنون بازار اشباع‌تر و بالغ‌تر شده است، در حالی که در آسیا صدها میلیون نفر به تازگی برای اولین‌بار وارد اینترنت شده‌اند. پتانسیل آسیا برای نوآوری در فین‌تک بسیار بالاست از سوی دیگر جمعیت جوان در آسیا زیاد است و این یکی دیگر از نقاط قوت و هیجان‌انگیز برای سرمایه‌گذاری در این قاره است. آسیا جذاب‌ترین مقصد برای سرمایه‌گذاری‌های پیشگامانه و فرصت‌های بی‌سابقه است. با شکسته‌شدن مرزها، لحظه شکل‌دادن به آینده فرا می‌رسد.

به گفته فرهان احمد مانی ۲۰/۲۰ آسیا فرصت فوق‌العاده‌ای برای گفت‌وگو، شبکه‌سازی و سرمایه‌گذاری برای ورود به این قاره است.

در مانی ۲۰/۲۰ آسیا بانک HSBC با انجمن فین‌تک تایلند برای کمک به تعامل بیشتر با نسل بعدی تک‌شاخ‌های فناوری تایلند یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد همچنین HSBC از یک وایت‌پیپر در مورد اینکه چگونه خزانه شرکت می‌تواند در چشم‌انداز پرداخت‌های پویا حرکت کند، رونمایی کرد.

استاندارد چارترد هم از راه‌اندازی بازار بانکداری باز جدیدش رونمایی کرد؛ یک پلتفرم که به مشتریان فعلی و بالقوه این امکان را می‌دهد تا API‌هایی را که در محیط سندباکس به بهترین وجه ممکن اهداف تجاری آنها را برآورده می‌کند، کشف، شناسایی و آزمایش کنند.

شرکت نرم‌افزاری Mambu نیز از تحقیقات جدیدی رونمایی کرد که نشان می‌دهد بیش از یک چهارم (26 درصد) از مسلمانان نسل Z تنها از بانکداری اسلامی استفاده می‌کنند. همچنین شرکت Nium یک تفاهم‌نامه همکاری با Artajasa یکی از شرکت‌های زیرساخت پرداخت عمده اندونزی عقد کرد.


اهمیت صدای زنان در مانی ۲۰/۲۰


همانطور که از عکس‌ها پیداست، حضور زنان نسبت به گذشته در اکوسیستم‌ فناوری‌های مالی افزایش یافته است. برگزارکنندگان مانی ۲۰/۲۰ بر این باورند که زنان و اقلیت‌ها باید صدای بلندتری داشته باشند و صندلی‌های بیشتری دور میز خدمات مالی داشته باشند آنها معتقدند که تفاوت‌ها می‌تواند نقطه قوت افراد باشد.

بر همین اساس مدیران مانی ۲۰/۲۰ برای تقویت جایگاه زنان و زنان رنگین‌پوست، باز کردن درها برای آنها و ازبین‌بردن تعصبات سیستمی برنامه RiseUp و Amplify را برای حضور بیشتر و ارتقا آنها در اکوسیستم فناوری‌های مالی اجرا می‌کنند.

در طول رویداد، شرکت‌کنندگان با فرصت‌های شبکه‌سازی متعددی، روبه‌رو می‌شدند. با این وجود برای خلق فرصت‌های شبکه‌سازی بیشتر، مهمانان در روز دوم در پارک ماریوت مارکیز کوئینز بانکوک پذیرایی شدند و جشنی مسحورکننده از فرهنگ‌های متنوع آسیا را در میان نمایش فانوس‌ها و شمع‌ها تجربه کردند.

رویداد مانی ۲۰/۲۰ به صنعت خدمات مالی نشان داد که باید خودش را برای دوره جدیدی در خدمات پرداخت و مالی آماده کند و از استعدادها و توانایی‌های زنان این صنعت غافل نماند. همچنین پتانسیل آسیا به عنوان مقصد فین‌تک‌ها برای سرمایه‌گذاری و نوآوری مورد توجه قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.