راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد هاوینگ بیت‌کوین، فرصتی برای پرداختن به بحث‌های کسب‌وکاری

کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار، دوم اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با هاوینگ بیت‌کوین اولین عصرانه این مجموعه را در سال ۱۴۰۳ با موضوع هاوینگ برگزار می‌کند.

ماه آوریل سال ۲۰۲۴ میلادی که معادل اوایل اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ شمسی است، تاریخی بسیار مهم در تاریخ بیت‌کوین تلقی می‌شود. در این ماه، رویدادی بزرگ تحت عنوان هاوینگ بیت‌کوین رخ می‌دهد که همواره تحلیل‌گران از آن به‌عنوان یکی از عوامل مهم در رشد قیمت بیت‌کوین یاد کرده‌اند. هاوینگ بیت‌کوین اتفاقی از پیش برنامه‌ریزی شده در شبکه بیت‌کوین است که تقریباً هر چهار سال یک‌بار، پس از هر ۲۱۰ هزار بلاک رخ می‌دهد و پاداش استخراج بیت‌کوین را به یکباره نصف می‌کند. در حقیقت، با هاوینگ، تورم و تعداد بیت‌کوین‌هایی که هر ۱۰ دقیقه تولید می‌شود، نصف خواهد شد. هاوینگ می‌تواند اثر چشمگیری روی قیمت بیت‌کوین داشته باشد.

به همین بهانه کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار تصمیم دارد رویدادی با همین عنوان با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از فعالان و کسب‌وکارهای اکوسیستم بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران برگزار کند و درباره هاوینگ از منظر کسب‌وکار به گفت‌وگو بپردازد. رویداد هاوینگ راه‌کار یک دورهمی عصرانه است؛ بنابراین افراد و کسب‌وکارهایی که به‌نوعی به هاوینگ بیت‌کوین مرتبط هستند یا حرفی دارند که می‌خواهند در این اکوسیستم شنیده شود، می‌توانند با شرکت در این رویداد آن را به گوش سایرین برسانند.


در رویداد هاوینگ چه موضوعاتی مطرح می‌شود؟


در بخش محتوایی این رویداد، درباره چند محور اصلی صحبت خواهد شد و احتمالاً به شکل سخنرانی و به صورت محدود پنل، اجرا خواهد شد اما در حال حاضر تمرکز بیشتر بر روی گفت‌وگوهای کوتاه یا Fast Talk است و بین ۵ تا ۱۰ سخنرانی و همچنین حداکثر یک پنل وجود خواهد داشت.

موضوعات مورد توجه در این رویداد بیشتر از جنس کسب‌وکار هستند و درباره سمت‌وسوی اکوسیستم رمزارزی ایران در سال ۱۴۰۳، موضوعاتی که امسال فعالان کسب‌وکاری باید روی آن‌ها انرژی بگذارند، فرصت‌های همکاری در سال ۱۴۰۳ و چالش‌های رگولاتوری و کسب‌وکاری مانند بحث‌های مالیاتی و احراز هویت، صحبت خواهد شد. این موارد بخشی از رویداد خواهند بود و مشخصاً درباره ماهیت خود هاوینگ و مباحث مربوط به آن نیز بررسی خواهد شد؛ از برنامه کسب‌وکارهای مختلف برای هاوینگ، برنامه آگاهی‌بخشی قسمت‌های مختلف اکوسیستم به مردم و نسبت یک کاربر ایرانی با این رویداد جهانی نیز صحبت خواهد شد. همچنین به تشریح هاوینگ‎‌های قبلی، تأثیرات این پدیده بر روی اکوسیستم و درس‌هایی که می‌توان از آن گرفت، پرداخته می‌شود. پیش‌بینی بازار پس از هاوینگ موضوع مورد نظر در این رویداد نیست؛ اما از آن جهت که چندین صاحب‌نظر و کسب‌وکار مرتبط دور هم جمع می‌شوند بی‌شک درباره پیش‌بینی بازار نیز صحبت خواهد شد.

یکی از موضوعات اصلی هاوینگ بحث استخراج و ماینینگ است. اتفاقاتی که در سال گذشته برای صنعت ماینینگ در کشور افتاد منجر به تعطیلی بخش بزرگی از ماینینگ رسمی کشور و بیشترشدن فعالیت‌های استخراج غیررسمی شد. همین موضوع دسترسی به افراد فعال در این حوزه را دشوار کرد. امید است که اشخاص فعال در صنعت ماینینگ در این رویداد شرکت کرده و از آخرین وضعیت استخراج در ایران و تأثیر هاوینگ بر تکه کوچک باقی‌مانده از ماینینگ صحبت کنند.


اصل ماجرا یک دورهمی است


رضا جمیلی، مدیر توسعه کسب‌وکار کارخانه نوآوری راه‌کار در خصوص رویداد هاوینگ بیت‌کوین توضیح داد: «نگاه ما در برگزاری این رویداد این است که اصل ماجرا یک دورهمی است؛ به‌هر‌حال ابتدای سال قرار داریم، خوب است که دور هم جمع شویم و با اتفاقاتی که افتاده به‌نظر می‌‎رسد سال سختی هم در پیش داریم؛ در نتیجه از هر دیداری که منجر به شبکه‌سازی و کمکی به کسب‌وکارها مخصوصاً کسب‌وکارهای نوظهور شود، استقبال می‌کنیم. از طرفی موضوع هاوینگ موضوع مهم و داغی است که خود کسب‌وکارهای شناخته شده از جمله ۲۰ تا ۳۰ صرافی‌ای که مخاطبان بیشتری دارند هم در چند هفته اخیر کمی تمرکزشان روی این موضوع بوده و احتمالاً تمرکزشان تا یکی دو هفته آینده نیز باقی بماند. ما فکر می‌کنیم رویداد هاوینگ بیت‌کوین که یکی از عصرانه‌های راه‌کار باهدف دورهمی فعالان اکوسیستم اقتصاد نوآوری است، فرصت مناسبی برای این بخش از اقتصاد دیجیتال یعنی بلاکچین، دارایی دیجیتال و رمزارز خواهد بود که راجع‌ به هاوینگ است. البته قرار است بیشتر از بحث‌‌‌های تکنیکالی درباره بحث‌های کسب‌وکاری آن صحبت کنند.»

جمیلی با اشاره به موضوعاتی که در عصرانه راه‌کار مطرح خواهد شد گفت: «می‌خواهیم در این رویداد به پاسخی جامع درباره این سؤالات که «هاوینگ چه فرصت‌هایی را برای تمام ذی‌نفعان اقتصاد دیجیتال در ایران خواهد داشت؟ کجا می‌توانیم از آن برای ارزش و ثروت‌آفرینی استفاده کنیم و کجا باید حواسمان باشد که این تغییرات روی بلاکچین بیت‌کوین، مشکل، گرفتاری و فرصت‌سوزی برای ما ایجاد نکند؟» برسیم و صحبت کنیم.»

به گفته جمیلی محتوایی که در هاوینگ بیت‌کوین وجود خواهد داشت احتمالاً بخش کوچکی از رویداد را تشکیل دهد و بیشتر به همان بحث‌های شبکه‌سازی و گفت‌وگوهای B2B خواهد گذشت.

رویداد هاوینگ بیت‌کوین روز یکشنبه، دوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در باشگاه آجودانیه برگزار خواهد شد و تعدادی از کسب‌وکارهای رمزارزی که حامیان برگزاری رویداد هستند برای ارتباط با ذی‌نفعانشان کانتر دارند و به معرفی خدمات و برنامه‌های خود در سال ۱۴۰۳ خواهند پرداخت.

علاقه‌مندان به شرکت در رویداد هاوینگ عصرانه راه‌کار می‌توانند از طریق این لینک ثبت‌نام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.