راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

داستان شهر هوشمند کودکان کیدزی چیست؟

با گسترش اینترنت و گوشی‌های هوشمند، علاوه بر بزرگسالان، بسیاری از کودکان نیز وقت زیادی را صرف استفاده از موبایل و فضای مجازی می‌کنند، این مسئله به‌تنهایی باعث نگرانی والدین شده است. خطرات فضای مجازی و نبود محتوا و بستر مناسب برای کودکان نیز خود دغدغه دیگری برای والدین است.

حالا به نظر می‌رسد که گروه فناپ به سراغ رفع این مشکل رفته و با راه‌اندازی شهر هوشمند کیدزی، فضایی ایده‌آل برای آموزش کودکان و والدین آنها فراهم کرده، اما داستان شهر هوشمند کیدزی چیست؟


شهر هوشمند کودکان کیدزی؛ ضرورت دنیای کودکان امروزی


 کودکان امروزی به نسل دیجیتال تعلق دارند. تصور دنیای بدون اینترنت و فضای مجازی برای این کودکان بسیار دشوار و امکان حذف این موارد از زندگی آنها غیرممکن است. از سویی دیگر خطرات دنیای مجازی و مسئله وابستگی کودکان به موبایل، دغدغه مهم والدین امروزی است که نمی‌توان از آن به‌آسانی عبور کرد.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد تولید محتوای استاندارد برای کودکان و فراهم آوردن امکان نظارت والدین بر عملکرد کودکان در دنیای مجازی، یک ضرورت است؛ ضرورتی که موجب شکل‌گیری شهر هوشمند کودکان کیدزی توسط گروه فناپ شده است.

شهر هوشمند کیدزی، با هدف ایجاد بستر مناسب برای ارائه انواع خدمات به کودکان و والدین طراحی و ایجاد شده است. در این شهر کودکان می‌توانند سرگرم شده و آموزش‌های جذابی دریافت کنند و والدین نیز می‌توانند بدون آسیب به استقلال عمل کودک، بر فعالیت‌های او نظارت داشته باشند. همچنین آگاه‌سازی والدین از شیوه‌های صحیح تربیت و فراهم‌آوردن امکانات مختلف برای آموزش سواد مالی به کودکان و تمرین آن از دیگر اهداف مهم شهر هوشمند کیدزی است.

علاوه‌ بر‌ این تمامی محتوای تولیدشده در این شهر مجازی، دائماً توسط روان‌شناسان کودک تیم کیدزی بررسی می‌شود و هیچ‌گونه محتوای تبلیغاتی در آن به نمایش درنمی‌آید، بنابراین والدین می‌توانند با آرامش و اطمینان خاطر کودکان خود را به شهر کیدزی بسپارند. در واقع این ویژگی‌ها، شهر هوشمند را به فضایی امن برای کودکان تبدیل کرده است. در این فضا، کودکان می‌توانند فعالیت‌های گوناگون مناسب با سن خود را داشته باشند و با دیگر همسن‌و‌سالان خود نیز تعامل برقرار کنند تا در حین سرگرم‌شدن و لذت‌بردن، مهارت‌های مختلفی نیز کسب کرده و در مسیر رشد و پیشرفت قرار بگیرند.

کسب‌وکارهای حوزه کودک نیز در بخش‌های مختلف، خدمات خود را به شهروندان این شهر مجازی ارائه می‌دهند. والدین نیز در آرامش کامل می‌توانند از خدمات کیدزی که برای آنها در نظر گرفته شده، استفاده کرده و بدون نگرانی در مسیر فرزندپروری نوین گام بردارند.


شهر هوشمند کیدزی در حال حاضر چه سرویس‌هایی ارائه می‌دهد؟


 شهر هوشمند کودکان در حال‌ حاضر با ارائه سه اپلیکیشن، پاسخگوی بخش بزرگی از نیازهای کودکان بوده و مورد استقبال کودکان و والدین قرار گرفته است.

از آنجایی‌ که اولین نیاز هر کودک بازی و سرگرمی است و با توجه به نبود بازی‌های مناسب و مفید برای کودکان، این شهر هوشمند در اولین قدم، اپلیکیشن همبازی را به بازار کودک عرضه کرده است. اپلیکیشن همبازی، صدها بازی متنوع و استاندارد برای کودکان را شامل می‌شود.

تماشای کارتون و انیمیشن یکی دیگر از سرگرمی‌های کودکان است که می‌تواند با ارائه محتوای مناسب و آموزشی به فعالیتی هدفمند تبدیل شود. شهر هوشمند کودکان با ارائه اپلیکیشن ویدزی گام مهمی در این امر برداشته است. اپلیکیشن ویدزی مخصوص پخش انیمیشن‌های کودک و خردسال است و در آن مجموعه‌ای از بهترین انیمیشن‌های آموزشی و سرگرم‌کننده قرار گرفته است.

به‌تازگی نیز اپلیکیشن قصه‌گویی پرنده به شهر هوشمند کودکان اضافه شده است. با توجه به فواید قصه برای کودکان و کمبود قصه‌های استاندارد و مناسب برای کودکان، ارائه این اپلیکیشن می‌تواند گام مهمی جهت رفع نیاز خانواده‌ها باشد.


آموزش سواد مالی به کودکان از طریق حساب دیجیتال کودک در کیدزی


امروزه اهمیت سواد مالی و لزوم آموزش آن از کودکی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. والدین سعی می‌کنند به اشکال مختلف، نحوه مدیریت منابع مالی، پس‌انداز و خرج‌کردن را به کودکان آموزش دهند. خوشبختانه شهر هوشمند کیدزی امکانات بسیار مناسبی برای والدین فراهم کرده که از طریق آن می‌توانند سواد مالی را به بهترین نحو به کودکان خود آموزش دهند. این امکانات باعث می‌شود کودک به‌صورت عملی با این مفاهیم مهم آشنا شود.

در شهر هوشمند کودکان و از طریق اپلیکیشن نظارتی باکیدز، والدین می‌توانند به‌صورت آنلاین برای فرزندان خود در بانک پاسارگاد، حساب بانکی ایجاد کرده و نحوه خرج و پس‌انداز کردن کودکان‌شان را زیر نظر بگیرند. با این امکان، کودک، حساب بانکی خود را داشته و به‌نوعی استقلال مالی را تجربه خواهد کرد. از طرفی والدین می‌توانند بدون آسیب‌رساندن به استقلال کودک، بر نحوه عملکرد او در زمینه مالی کاملاً نظارت داشته باشند.


منتظر اخبار جدید از شهر کیدزی باشید


خبر خوش این است که کیدزی در ادامه برنامه‌های ایجاد شهر هوشمند کودک به‌زودی از اپلیکیشن‌‌های دیگری نیز رونمایی خواهد کرد. این اپلیکیشن‌ها هر کدام، کاربری مشخصی داشته و به نحوی طراحی‌ شده‌اند که پاسخگوی نیاز کودکان باشند. به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک و با ارائه سایر اپلیکیشن‌ها و امکانات شهر هوشمند کیدزی، کودکان و والدین از هر برنامه و نرم‎افزار دیگری بی‌نیاز شوند.

شما می‌توانید از طریق سایت کیدزی اخبار شهر هوشمند کودکان را دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.