راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

۷۰ تومان سود نقدی به سهام‌داران پرداخت الکترونیک پاسارگاد رسید

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد (سهامی عام) به طور فوق‌العاده ساعت ۱۰ صبح ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه خاتم تشکیل و صورت مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ به تصویب رسید و و ۷۰ تومان سود نقدی به ازای هر سهم به سهام‌داران تصویب شد و با تصویب سهام‌داران اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند.

این جلسه با حضور ۸۰.۵۸ درصدی سهام‌داران، رئیس مجمع، دبیر مجمع، نماینده سازمان بورس، حسابرس و دو ناظر برگزار شد. انتخاب اعضای هیئت‌مدیره تنها دستور جلسه مجموع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد بود.

در ادامه این جلسه اعضای هیئت مدیره با رأی سهام‌داران انتخاب شدند. بدین ترتیب شرکت توسعه زیست فناوری اطلاعات پاسارگاد آریان به  عنوان عضو اول، شرکت کاشفان نواندیش پارس به عنوان عضو دوم، شرکت پیام‌آوران مدیریت ایرانیان به عنوان عضو سوم، شرکت سکوی خلق آینده به عنوان عضو چهارم و شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد به عنوان عضو پنجم هیئت مدیره شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد انتخاب شدند.

همچنین شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات داده آرمان کیش و شرکت نرم‌افزاری داتیس آرین قشم به عنوان اعضای علی‌البدل هیئت‌مدیره این شرکت انتخاب شدند.

در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲، پی‌پاد بیش از ۶۰ هزار پایانه فروشگاهی جدید خریداری شده است. این شرکت در سال گذشته حدود ۱۳۰۰ همت تراکنش در حوزه پرداخت ثبت کرده است. همچنین پایانه‌های سیستمی این شرکت روند افزایش داشته و به حدود ۲ میلیون دستگاه رسیده است.

مبلغ تراکنش اینترنتی پی‌پاد طی سال‌های گذشته رشد ۱۰ برابری داشته و در سال ۱۴۰۲ نیز ۴۷ درصد رشد داشته است.

این شرکت برنامه دارد زنجیره ارزش و سبد محصولات خود را تکمیل کرده و از طریق پلتفرم آوند و پی‌پاد خدمات BNPL به کاربران ارائه دهد.

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با سرمایه‌گذاری‌ هدفمند و برنامه‌ریزی استراتژیک در پی‌پاد به دنبال کسب درآمد مستقل از شاپرک است. کسب درآمد غیرعملیاتی ۱۵۰ میلیارد تومانی از برنامه‌های آتی پی‌پاد از برنامه‌های آتی این پلتفرم است.

مدیران شرکت‌های PSP با بانک مرکزی و شاپرک در تعامل هستند تا نرخ کارمزد افزایش پیدا کند. با توجه به افزایش تورم و رشد دلار، هزینه‌های این شرکت‌ها نیز افزایش پیدا کرده است.

در انتهای مجمع صورت‌های مالی به تصویب رسید و به ازای هر سهم ۷۰ تومان سود میان سهام‌داران تقسیم شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.