راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سوزان چیشتی کارآفرین و سرمایه‌گذار در فین‌تک

«کتاب فین‌تک» (The FINTECH Book) آوریل 2016 توسط انتشارات وایلی منتشر شد. این کتاب اولین کتاب با موضوع فناوری‌های مالی است که به‌صورت جمع‌سپاری منتشرشده است. 166 رهبر فکری و متخصص از 27 کشور دنیا در تهیه کتاب فین‌تک همکاری کرده‌اند. یکی از بنیانگذران آن‌هم سوزان چیشتی است (+). او در ویرایش این کتاب هم همکاری کرده است. (+)

باشگاه بانکداری دیجیتال چیشنی را به‌عنوان یکی از زنان قدرتمند خدمات مالی دیجیتال سال 2015 معرفی کرده است. سوزان در شرکت فین‌تک سیرکل که مدیرعاملش هم هست، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، رهبران کسب‌وکار و تأثیرگذاران فناوری‌های مالی را که مشتاق به رشد فین‌تک هستند به یکدیگر ارتباط می‌دهد. او برای دعوت سرمایه‌گذاران به موضوع فناوری‌های مالی می‌گوید: «در مقابل چشمانمان، صنعت جدیدی ساخته‌شده که شاهد خواهیم بود چگونه انقلابی را در نحوه بانکداری ما، پرداخت، سرمایه‌گذاری و تجارت با مشتریان و کسب‌وکارهای دنیا ایجاد خواهد کرد. انتخاب شما می‌تواند این باشد که گوشه‌ای بنشینید و ببینید چطور فین‌تک زندگی شخصی و حرفه‌ای شما را تغییر خواهد داد. اما می‌توانید با درگیر شدن در بازی جلودار باشید.»

سرمایه‌گذار در فین‌تک
سوزان چیشتی کارآفرین و سرمایه‌گذار در فین‌تک

چیشتی یک کارآفرین و سرمایه‌گذار و کارشناس قدرتمند در فین‌تک است که به گفته خودش از منتور بودن و داوری و مربیگری در رویدادهای فین‌تک مانند «سوئیفت اینوترایب»، شتاب‌دهنده مدرسه کسب‌وکار دانشگاه کمبریج و رویداد شتاب‌دهنده تِک‌استارز و استارت‌آپ‌کمپ برکلی لذت می‌برد.

سوزان در بانکداری تجربه قابل‌توجهی دارد، این تجربه ناشی از بیش از 14 سال کار در بانک دویچه، گروه بانکداری لویدز، مورگان استنلی و اَکسِنچر در لندن و هنگ‌کنگ است.

او همچنین سخنران در رویدادهای فین‌تک است. همین ماه مارس امسال در پاریس در کنفرانس «اکونومیست فین‌تک» با موضوع آینده فین‌تک و موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه سخنرانی کرد. در همین ماه او یکی از سخنرانان رویداد «اگزه فین‌تک» در فرانکفورت بود. سال 2020 هم در کپنهاگ و در کنفرانس آینده فین‌تک سخنرانی خواهد کرد.

چیشتی علاوه بر این رئیس هیئت‌مدیره شرکت «فین‌تک سیرکل اینوویت» است. این شرکت خدمات مشاوره و آموزش به مؤسسات خدمات مالی ارائه می‌دهد.

او در رشته ام‌بی‌ای از دانشگاه کسب‌وکار و اقتصاد ویِنا مدرک کارشناسی ارشد گرفته است. سال 2008 نیز نامزد جایزه بهترین مخترع و نوآور بریتانیا توسط شبکه جهانی زنان نوآور و مخترع در دسته بهترین ایده کسب‌وکار شد. این زن فعال فین‌تک 45 سال پیش در استرالیا به دنیا آمد و اکنون در انگلیس زندگی و کار می‌کند.

منبع: هفته‌نامه عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.