راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرمایه‌گذاری۳۰ میلیون دلار ریپل در شرکت «مانی‌گرام» / مدیرعامل ریپل: این قرار داد یکی از اولین استفاده‌های ارزهای دیجیتال و دارایی‌های رمزنگاری‌شده در سطح گسترده است

ماهنامه عصرتراکنش / بر اساس گفته‌های برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل، این شرکت قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را در حوزه پرداخت‌های مالی انجام دهد. این صحبت‌ها در حالی انجام گرفت که ریپل به‌تازگی ۳۰ میلیون دلار در شرکت «مانی‌گرام» سرمایه‌گذاری کرده است.

قرارداد ریپل با مانی‌گرام شامل خرید ۱۰ درصد از سهام این شرکت بود. در قرارداد منعقدشده، بندی وجود دارد که بر اساس آن ریپل می‌تواند طی دو سال، میزان سرمایه‌گذاری را تا ۲۰ میلیون دلار دیگر افزایش دهد. مانی‌گرام به‌عنوان دومین شرکت بزرگ جهان در حوزه انجام تبادلات مالی بین‌المللی از سوم آگوست، از پلتفرم پرداخت (xRapid) ریپل در تراکنش‌های خود استفاده می‌کند.

گارلینگهاوس در مصاحبه خود با بخش اقتصادی یاهو، ضمن تکذیب پرداخت مبلغ اضافی برای استفاده مانی‌گرام از خدمات ریپل گفته است: «این مساله را به‌عنوان یک «مشوق» در نظر نمی‌گیرم؛ روزبه‌روز مشتری‌های بیشتر به سمت استفاده از خدمات ما جلب می‌شوند و ما نیز قدر این ارزش را می‌دانیم. اگر بخواهیم چنین روندی را تسریع کنیم، گزینه‌هایی داریم که انجام‌شان ممکن است از نظر برخی مشوق و برانگیزاننده به‌نظر برسد.»

به عقیده گارلینگهاوس، قرارداد ریپل و مانی‌گرام یکی از اولین استفاده‌های ارزهای دیجیتال و دارایی‌های رمزنگاری‌شده در سطح گسترده است.

او همچنین گفته است: «این یک مساله بسیار مهم است. اگر می‌خواستم شرط ببندم، می‌گفتم یک سال دیگر قرارداد مانی‌گرام، نسبت به وایت‌پیپر «لیبرا»، تاثیرات بیشتری در بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت.»

حجم معاملات صورت‌گرفته با xRapid در سه‌ماهه اول تا سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی رشدی ۱۷۰ درصدی داشته و مدیرعامل ریپل امیدوار است که این رقم تا سال ۲۰۲۰ به یک میلیارد دلار برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.