راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فلسفه وجودی همراه‌کارت، «ایجاد بستری نوین برای تسهیل روابط مالی بین افراد جامعه» است

ایجاد تجربه کاربری دلچسب، بدون دریافت بازخورد از کاربران اپلیکیشن امکان‌پذیر نیست. گفت‌وگو با کاربران منجر به حل مشکلات و ارائه راهکار مناسب به آنها خواهد شد. مدیران شرکت پیدا، ارتباط با کاربران همراه‌کارت در تمامی کانال‌های ممکن را به یکی از مهم‌ترین وظایف خود مبدل کرده‌اند. این نوع فعالیت‌ها موجب شده دغدغه‌ها و نیازهای اصلی کاربران در هر مقطع زمانی به‌درستی شناسایی شده و در نتیجه عملکرد همراه‌کارت با هدف ایجاد تجربه کاربری مناسب بهینه شود.

ماهنامه عصر تراکنش شماره ۳۱ و ۳۲ / هر روز که می‌گذرد، فناوری بخش‌های بیشتری از زندگی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ورود فناوری به حوزه‌های مختلف، از یک سو انجام فعالیت‌های روزمره را ساده‌تر می‌کند و از سوی دیگر، فرصت‌های جدیدی را پیش روی ما انسان‌ها قرار می‌دهد.

صنعت پرداخت نیز در همه جای دنیا یکی از صنایع پیشرو در استفاده از فناوری بوده و توانسته با به‌کارگیری و ابداع فناوری‌های جدید، زندگی افراد را متحول کند. در ایران هم به یمن پیاده‌سازی بسترهای سخت‌افزاری مناسب و پشتیبانی نهادهای مالی قدرتمند، ابزارهای نوین مالی با فاصله‌ای اندک از روندهای روز دنیا، در اختیار مردم قرار گرفته است.

امین آقاجانی، مدیرعامل شرکت فناوری همراه پیدا، معتقد است همراه‌کارت به‌عنوان یک اپلیکیشن پرداخت، بخشی از این روند فناورانه است. او می‌گوید: «ما در همراه‌کارت معتقدیم که باید با استفاده از فناوری، ارتباط مالی بین مردم را بهبود ببخشیم. هدف اصلی ما، ایجاد سهولت بیشتر در روابط مالی بین افراد است و فکر می‌کنیم که اگر این نقش را به‌خوبی ایفا کنیم، نقش کوچکی در بهبود کیفیت زندگی مردم خواهیم داشت.»

او می‌گوید: «سالی که گذشت برای اپلیکیشن همراه‌کارت سرشار از موفقیت بود و با خلق رشدی چشم‌گیر در حال به پایان رسیدن است. افراد فعال در صنعت پرداخت به این موضوع آگاه‌اند که با وجود رقبایی شناخته‌شده و با توانمندی مالی بالا، خلق رشد کاری بسیار دشوار است. با این حال، همراه‌کارت توانسته در کمتر از یک سال شاخص‌های عملکردی خود را تا بیش از 200 درصد افزایش داده و تعداد کاربران ثبت‌نام‌شده را به شش میلیون نفر برساند.»

آقاجانی می‌افزاید: «ما باور داریم که این رشد، مرهون نگاهی است که به فلسفه وجودی همراه‌کارت داریم: «ایجاد بستری نوین برای تسهیل روابط مالی بین افراد جامعه». این نوع نگرش باعث شده که همراه‌کارت به محصولی با تجربه کاربری مثال‌زدنی، در میان اپلیکیشن‌های پرداخت تبدیل شود. ما همواره سعی کرده‌ایم که به جای پرداختن به زوائد، به گسترش و بهینه‌سازی تجربه استفاده از خدمات مالی آنلاین بپردازیم.»

به گفته او، سادگی در استفاده از اپلیکیشن، یکی از اصلی‌ترین معیارهای افراد در انتخاب همراه‌کارت است. حس خوبی که استفاده از این اپلیکیشن ایجاد می‌کند، باعث شده بسیاری از کاربران همراه‌کارت، آن ‌را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند.

مدیرعامل شرکت پیدا، معتقد است ایجاد تجربه کاربری دلچسب، بدون دریافت بازخورد از کاربران اپلیکیشن امکان‌پذیر نیست. علاوه بر این، گفت‌وگو با کاربران به حل مشکلات و پاسخ به سوالات آنها منجر خواهد شد.

آقاجانی می‌گوید: «ما نیز با توجه به نکات گفته‌شده، ارتباط با کاربران همراه‌کارت در تمامی کانال‌های ممکن را به یکی از مهم‌ترین وظایف خود مبدل کرده‌ایم. پاسخگویی به افراد علاوه بر مرکز پشتیبانی تلفنی، از طریق بخش نظرات و پیشنهادات درون اپلیکیشن، وب‌سایت همراه‌کارت، صفحات همراه‌کارت در شبکه‌های اجتماعی و صفحه همراه‌کارت در استورهای دانلود اپلیکیشن، به‌صورت روزانه در حال انجام است.»

او ادامه می‌دهد: «همچنین برای دریافت بازخوردهای جامع از کاربران، نظرسنجی‌های آنلاین و تشکیل گروه‌های پرسش و پاسخ حضوری از کاربران (Focus Group) به‌صورت دوره‌ای انجام می‌شود. این فعالیت‌ها موجب می‌شود که ما بتوانیم دغدغه‌ها و نیازهای اصلی کاربران در هر مقطع زمانی را شناسایی کرده و همواره در حال بهبود عملکرد همراه‌کارت با هدف ایجاد تجربه کاربری بهینه‌تر باشیم.»

آن‌طور که از صحبت‌های امین آقاجانی برداشت می‌شود، سال 1398، سکوی پرشی برای همراه‌کارت بود و آنها اطمینان دارند که این روند در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و این اپلیکیشن بیش از گذشته جایگاه خود را در زندگی مردم باز خواهد کرد. اگرچه همراه‌کارت تا امروز در مسیر «موبایلی‌کردن خدمات مالی» حرکت کرده است، اما در آینده نزدیک این حوزه تنها محور تمرکز همراه‌کارت نخواهد بود.

امین آقاجانی در پایان تاکید می‌کند: «در سال جدید با به‌کارگیری روندهای جدیدتر فناوری، همچون هوش مصنوعی، تلاش خواهیم کرد تا ارزش بیشتری را برای کاربران خود خلق کرده و زندگی را برای آنها ساده‌تر کنیم.»

منبع ماهنامه عصر تراکنش شماره ۳۱ و ۳۲
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.