راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره گوین اندرسون توسعه‌دهنده ارشد بیت‌کوین چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / گوین اندرسون یک توسه‌دهنده نرم‌افزار است که معروفیتش بیشتر به‌خاطر بیت‌کوین است. از او به‌عنوان جانشین ساتوشی ناکاموتوی افسانه‌ای یاد می‌شود. گفته می‌شود که ناکاموتو قبل از ناپدید شدن، مدیریت پروژه بیت‌کوین را به او سپرده است. ناکاموتو تا اواسط سال ۲۰۱۰ میلادی همچنان با سایر اعضای تیم توسعه‌دهنده بیت‌کوین ارتباط داشت، اما پس از آن، کنترل کد منبع بیت‌کوین را در اختیار اندرسون قرار داد. همچنین کنترل شماری از دامین‌های مربوط به بیت‌کوین به سایر اعضای طراز اول تیم توسعه‌دهنده واگذار شد و ساتوشی دیگر ارتباط خود را با دنیای خارج قطع کرد.

به گفته گوین، ساتوشی پس از آنکه از گفت‌وگوی وی با سازمان سیا آگاه شد، ارتباطش را با اعضای تیم قطع کرد. گوین اندرسون اعلام کرده که برای ادای توضیحاتی در خصوص بیت‌کوین به سازمان سیا و گفت‌وگو با مسئولان این نهاد امنیتی دعوت شده بود و ساتوشی با اطلاع از این موضوع، دیگر به سراغ بیت‌کوین نیامده است.

حوزه تخصصی اندرسون توسعه نرم‌افزارهای واقعیت مجازی و تصاویر سه‌بعدی است که با ورود وی به پروژه بیت‌کوین در سال 2010 و از زمانی که ساتوشی ناکاماتو وی را به‌عنوان توسعه‌دهنده اصلی بیت‌کوین پس از خود معرفی کرد، از حوزه گرافیک خارج شد و تمرکزش را روی توسعه بیت‌کوین گذاشت. او در سال 2012 بنیاد بیت‌کوین را برای حمایت از رشد و توسعه بیت‌کوین تاسیس کرد.

وی در خصوص بیت‌کوین می‌گوید: «همه واحدهای پولی دیجیتال قبلی نیازمند یک متولی مرکزی مورد اعتماد بودند. این باعث به وجود آمدن یک نقطه شکست واحد (Single point of failure – جزئی از سیستم که در صورت وارد آمدن آسیب به آن، کل سیستم مختل شده یا از کار می‌افتد) می‌شد؛ اما چنین مساله‌ای در مورد بیت‌کوین مصداق ندارد. من بیت‌کوین را واحد پولی آینده می‌دانم، هم برای محیط اینترنت و هم در مبادلات بین‌المللی. البته برای رسیدن به جایی که بتواند یورو و دلار آمریکا را به چالش بکشد، قطعا موانعی هم بر سر راهش وجود دارد که باید بر آنها فائق آید. به نظر من سال‌های زیادی طول خواهد کشید تا بیت‌کوین واقعا به یک واحد پولی رایج تبدیل شود. حتی ممکن است هیچ‌وقت این اتفاق نیفتد.»

به اعتقاد او، گام بعدی در توسعه بیت‌کوین این است که یک شرکت معظم شروع به تبلیغ آن کند یا کشوری که پول ملی‌اش با شکست مواجه شده است، از آن به‌‌عنوان واحد پولی جایگزین استفاده کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.