راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جشنواره توان‌تک با هدف اشتغال توانیابان 21 تا 24 آذر برگزار می‌شود

جشنواره توان‌تک، با هدف فرهنگ‌سازی اشتغال توانیابان و ایجاد زمینه‌های ارتباط مؤثر استارت‌آپ‌ها با توانیابان، از 21 تا 24 آذر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، یازده درصد از جمعیت کشورمان را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند. فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر با نفوذ در تمام جوانب زندگی بشری، هم نوآوری‌های بی‌شماری در ارائه خدمات بهتر به جامعه فراهم کرده و هم فرصت‌های شغلی فراوانی خلق کرده است که با توجه به تغییر الگوی اشتغال از کارگران بدنی به کارگران دانشی، می‌تواند فرصتی تاریخی در اشتغال توانیابان و شکوفایی توانایی‌های آنان باشد. تجربه‌های چند استارت‌آپ ایرانی نشان می‌دهد داشتن معلولیت جسمی، تأثیری در کارآیی ذهنی و بازدهی کاری توانیابان دارای مهارت در حوزه فناوری اطلاعات ندارد. درواقع مسئله اصلی این افراد عدم فرصت حضور در جامعه بوده است نه ناتوانی در ارائه توانمندی‌هایشان.

یکی از اهداف رویداد توان‌تک، آموزش دادن به توانیابان و خانواده‌های ایشان و هم‌چنین فرهنگ‌سازی در کارفرمایان است. برگزاری نمایشگاه با حضور استارت‌آپ‌ها باعث می‌شود کسب‌وکارها با توانیابان و مهارت‌هایشان آشنا شوند و توانیابان هم با موقعیت‌های شغلی و فضای کاری استارت‌آپ‌ها ارتباط مؤثر برقرار کنند. از آن‌جا که استارت‌آپ‌ها انعطاف‌پذیری بالایی برای پذیرش توانیابان در موقعیت‌های شغلی مختلف دارند، پیش‌بینی می‌شود رویداد توان‌تک، فرصت‌های شغلی قابل توجهی را برای توانیابان فراهم کند.

یکی از بخش‌های اصلی این رویداد، نمایشگاه است. در این نمایشگاه، استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهایی که در حال حاضر با توانیابان همکاری دارند یا تمایل به استخدام ایشان دارند حضور خواهند داشت. در کنار آن‌ها، استارت‌آپ‌هایی که توسط توانیاب‌ها راه‌اندازی شده نیز به ارائه خدمات و محصولات خود خواهند پرداخت.

با هدف افزایش مهارت‌های توانیابان، کارگاه‌های آموزشی تخصصی متعددی نیز در راستای توانمندسازی و آشنا کردن ایشان با الزامات اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات برگزار می‌شود. کارگاه‌های برنامه‌نویسی، مهارت‌های راه‌اندازی کسب‌وکار، تولید محتوا، بازاریابی دیجیتالی و مذاکرات استخدام از جمله کارگاه‌هایی هستند که در این رویداد چهار روزه برگزار می‌شوند. این کارگاه‌ها توسط افراد سرشناس و مطرح، به‌منظور انتقال تجربه و ارائه داستان‌های موفقیت‌ها و شکست‌های‌شان اجرا خواهد شد.

در بخش ارائه نیز، استارت‌آپ‌هایی که بنیان‌گذارشان توان‌یاب است با استارت‌آپ‌هایی که خدماتی برای توان‌یاب‌ها ارائه می‌کنند یا ایده‌هایی برای ارائه خدمات به توان‌یاب‌ها دارند به رقابت خواهند پرداخت و برنده مسابقه علاوه بر دریافت تندیس توان‌تک، جوایز نقدی ویژه‌ای نیز دریافت خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.