راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نقش معماری میکروسرویس برای صنایع مالی و بانکی

مترجم:کامیار کیمیابیگی-مدیر فنی و برنامه‌نویس ارشد نرم‌افزار / بر اساس چشم‌انداز بانکداری و بازار سرمایه 2020 از Deloitte Insights، مواجهه با فناوری‌های جدید، روش بانکداری را تغییر خواهند داد. این گزارش می‌گوید که بانکداری به طور فزاینده‌ای بازتر و شفاف‌تر، هوشمندانه‌تر و متناسب‌تر و امن‌تر و یکپارچه‌تر خواهد شد. این گزارش می‌گوید که دستیابی به این وضعیت از خدمات مالی که در آن همکاری داخلی بیشتری وجود دارد و با تقاضای بازار هماهنگ است بدون چالش نخواهد بود و در واقع بدهی فنی یا عدم مدرن‌سازی سیستم‌های فناوری مانع بزرگی برای تحول صنایع مالی است.

غلبه بر این موانع باید از هم‌اکنون برای بخش بانکی و همچنین برای صنایع مالی مرتبط از جمله بیمه، بازار سرمایه و PSP‌ها آغاز شود، زیرا رقابت تهاجمی و چابک‌تر نشانی از تسلیم شدن ندارد. در عصر دگرگونی دیجیتال، شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند به ساخت برنامه‌های یکپارچه در مقیاس غول‌پیکر وابسته باشند و به طور بالقوه درگیر روابط با فروشندگان اختصاصی باشند که در سیستم‌هایشان برای توسعه سریع و افزایش کارایی از توسعه‌های مبتنی بر کانتینر و ابری استفاده می‌کنند.

سرویس‌دهندگان صنایع مالی اغلب در ایجاد برنامه‌های مدرن و انعطاف‌پذیر با مشکل مواجه شده‌اند، زیرا معمولاً، تغییرات در سرویس‌های آن‌ها به‌صورت کند با تغییرات عدیده و گاهی اوقات در یک چرخه انتشار طولانی، انجام می‌شود. میلیون‌ها خط کد ضعیف که در طول زمان توسط کارکنانی که دیگر در سازمان نیستند ایجاد می‌شود. هر تغییری (مهم نیست چقدر کوچک) مستلزم آن است که تیم‌های فناوری اطلاعات باید دوباره کل سیستم را آزمایش کنند و این یک فرایند ارزان و سریع نیست.

ساخت برنامه‌های متن‌باز مبتنی بر میکروسرویس‌ها می‌تواند راهی بسیار انعطاف‌پذیر، کارآمد و مقرون ‌به ‌صرفه‌تر برای شرکت‌های مالی و بانک‌ها باشد تا به ‌طور فعالانه موقعیت خود را در بازار نشان دهند. توسعه نرم‌افزار به روش یکپارچه (Monolithic) می‌تواند نوآوری را کند یا خفه کند، در حالی که توسعه مبتنی بر میکروسرویس می‌تواند به فعال کردن آن کمک کند.

با میکروسرویس‌ها، برنامه‌ها به قطعات کوچک‌تر تقسیم می‌شوند و تغییرات در آن‌ها می‌تواند سریع‌تر انجام شود بدون اینکه لزوماً بقیه سیستم را تحت تأثیر قرار دهد. این فرصتی را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا توسعه برنامه را آزمایش کنند، خدمات جدید را معرفی کنند و سرویس‌های موجود را تجدیدنظر کنند. همه به این امید که برنامه‌ای بسازند تا برای مشتریان کار کند. Microservices به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که فرآیند پالایش برنامه و افزایش کاربرد را به در زمانی کوتاه و در بعضی موارد به ‌صورت تکراری تکرار کنند تا شرکت‌های مالی بتوانند تحول دیجیتال را عمیق‌تر پیگیری و دنبال کنند.

استقلال و سرعت برای همگام شدن با مشتریانی که از نظر دیجیتالی بیشتر تقاضا دارند، در دنیایی که گزینه‌های خدمات مالی بیشتری نسبت به قبل وجود دارد، حیاتی هستند. مشتریان به ویژه خرده‌فروشی‌ها، کاهش وفاداری خود را به یک مؤسسه خاص نشان می‌دهند و بر عملکرد و راحتی تمرکز می‌کنند. گزارش تکامل بازار نئوبانک Business Insider Intelligence نشان می‌دهد که 10 بانک برتر در ایالات متحده در معرض خطر از دست دادن 11 درصد از مشتریان خود به دلیل ناامیدی مشتریان از روابط خود با مدیران بانکی هستند. این معادل حدود 344 میلیارد دلار سپرده خرده‌فروشی ازدست‌رفته و تأثیر درآمد 16 میلیارد دلاری است.

منبع Red Hat
نویسنده / مترجم Jamil Mina کامیار کیمیابیگی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.