راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارآفرینی در حوزه فناوری‌های بانکداری / درباره شهاب جوانمردی بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / شهاب جوانمردی جزو معدود مدیران ارشد ایرانی است که حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر دارد. جوانمردی متولد 1353 در خرمشهر است و رگه‌هایی از دوست داشتن زادگاهش را می‌توان در انتخاب‌هایش هم دید. نمی‌توان نام او را از فناپ جدا کرد. سال 84 که هنوز تب استارت‌آپ‌ها ایران را نگرفته بود، او و چند نفر دیگر، در کنار بانک پاسارگاد شروع به فعالیت کردند.

برخی همیشه ایراد گرفتند که فناپی‌ها از روز اول حمایت پاسارگادی‌ها برخوردار بوده‌اند. احتمالاً واقعیت این‌طور نیست. بانک‌های دیگری هم سعی کردند مانند فناپ را بسازند. پول خرج کردند. جز یکی دو تجربه موفق بیشتر تجربه‌ها به شکست انجامید.

کارآفرینی که فناپی‌ها و در رأس آن‌ها شهاب جوانمردی شروع کردند، متفاوت با سبکی بود که فردی مثل فاطمی در توسن شروع کرد. امروز با قطعیت نمی‌توان گفت کدام راه درست‌تر است اما موفقیت هم‌زمان توسن و فناپ نشان از این دارد که هر دو راه تا حدودی موفق بوده است و می‌توان به شیوه‌های مختلف در بازار ایران فعالیت کرد.

برخلاف توسن که تلاش کرد تمرکزش بر بانکداری را از دست ندهد، فناپ به‌مرور به سمت ارائه راه‌حل‌های جامع در حوزه‌های مالی، بانکی و بیمه‌ای، خدمات ارزش‌افزوده، حمل‌ونقل هوشمند، مراکز داده، امنیت و تجهیز ساختمان‌ها و شعبه‌های هوشمند رفت تا به یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های این حوزه تبدیل شود. رویکرد فناپ به‌عنوان هلدینگی دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارائه خدمات مبتنی بر هوشمندی است.

اگر بخواهیم نگاهی به رزومه این دانش‌آموخته علامه حلی و شریف بیندازیم این موارد پررنگ‌تر است: مدیر پروژه‌های تجهیزات فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ)، رئیس هیئت‌مدیره شرکت پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد (شناسا) و مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره بنیاد توسعه فردا.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.