راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آزمایش دستکش‌های هوشمند در پرداخت‌های غیرتماسی از سوی بارکلای کارت

بارکلای کارت (Barclaycard) با رویکردی جدید در صنعت پرداخت با ابزارهای پوشیدنی، دستکش‌های بافتنی هوشمند اشاره و پرداخت را آزمایش می‌کند. این دستکش‌ها برای مردم امکان پرداخت غیرتماسی هزینه خریدهای کریسمس را فراهم می‌کند. بارکلای کارت تعداد کمی از این دستکش‌ها را برای نمونه تولید کرده است و در ۳۰۰ هزار فروشگاه در انگلستان در فصل خریدهای کریسمس مورد آزمایش قرار داده است.

Payment-Wearable-POS-Shop-Index-way2pay-93-10-02a

در مطالعه ایی که توسط بارکلای کارت برای بررسی نحوه رفتار مشتریان در خریدهای کریسمس انجام شده است و ۲۰۰۰ نفر در آن شرکت کردند؛ آمده است: دستکش‌هایی که شما می‌توانید با آن‌ها هزینه‌های خود را پرداخت کنید؛ در جایگاه محبوب‌ترین ابزار پرداخت پوشیدنی، انگشتر‌ها در دومین جایگاه و دستبند‌ها در سومین جایگاه محبوب‌ترین ابزار‌ها قرار دارند.

این لباس بافتنی جدید قابلیت فعال کردن صفحات لمسی را نیز داراست و یک چیپ غیرتماسی bPay در آن تعبیه شده است که می‌تواند به کارت‌های اعتباری و کارت‌های بدهی متصل شده و برای پرداخت تراکنش‌هایی تا سقف ۲۰ پوند به کار رود.

Payment-Wearable-POS-Shop-Index-way2pay-93-10-02

مایک ساندرز، مدیر عامل پرداخت‌های خرد الکترونیکی در بارکلای کارت می‌گوید: دستکش‌های پرداخت، برای این منظور طراحی شده‌اند که مشتریان بتوانند حتی زمانی که با دستانی پر در حال خارج شدن از فروشگاه هستند، به سادگی و با یک اشاره به آسانی هزینه‌های خود را پرداخت کنند. اگر این نمونه محبوب باشد؛ این دستکش‌ها که در فصل زمستان قابلیت گرمازایی نیز دارند؛ می‌توانند مژده‌ای برای خریداران کریسمس ۲۰۱۵ به شمار آیند.

منبع: finextra / شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.