راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هم‌بنیان‌گذار زیبال از دومین تجربه حضور در الکامپ می‌گوید / معرفی و ارائه یک وب‌سرویس جدید از زیبال در الکامپ ۲۶

نیلوفر نادری / بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ بعد از چهار سال وقفه، در روزهای هفته جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، با شعار «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال» در حال برگزاری است. یکی از کسب‌وکارهای پرداختی که در نمایشگاه حاضر شده، پرداخت‌یاری زیبال است که بنا بر صحبت‌های سجاد شاهی هم‌بنیان‌گذار و مدیر اجرایی این شرکت، با محصولات جدید به نمایشگاه آمده و علاوه بر معرفی محصول درگاه پرداخت و تسویه خود، از وب‌سرویس جدیدی رونمایی که شامل ۱۶ وب‌سرویس مجزا می‌شود. شاهی معتقد است که گرچه الکامپ می‌تواند بستر خوبی برای تعامل بازیگران اکوسیستم اقتصاد دیجیتال کشور با یکدیگر باشد، اما بیست‌وششمین دوره این نمایشگاه در مقایسه با دوره‌های قبلی از استقبال حداکثری مردم و کسب‌وکارها برخوردار نبوده است.


الکامپ؛‌ بستری برای تعامل و ارائه محصول


پرداخت‌یار زیبال از سال ۱۳۹۶ با هدف ارائه راهکارهای نوین پرداختی به کسب‌وکارهای آنلاین فعالیت خود را آغاز کرده است. سجاد شاهی، هم‌بنیان‌گذار و مدیر اجرایی زیبال درباره حضور این شرکت در بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ می‌گوید: «ما ارائه‌دهنده راهکارهای متنوع پرداختی هستیم و امسال در نمایشگاه الکامپ شرکت کرده‌ایم تا بعد از چهار سال با شرکای تجاری، رقبا و مشتریان‌مان دیداری حضوری داشته باشیم و درباره وضعیت، ابعاد، چالش‌ها و امکان‌های موجود در اکوسیستم اقتصاد دیجیتال کشور صحبت کنیم. الکامپ بستر مناسبی برای تعامل کسب‌وکارها با یکدیگر و معرفی و ارائه محصول به مشتریان است. ما نیز در این دوره نمایشگاه شرکت کرده‌ایم تا از این بستر برای توسعه تعاملات و ارائه محصولات‌مان به دیگران استفاده کنیم.»

او  بیان می‌کند که اولین تجربه حضور زیبال در نمایشگاه الکامپ به سال ۱۳۹۸ برمی‌گردد؛ زمانی که زیبال هنوز کوچک بوده و تجربه چندانی نداشته است. اما در این الکامپ با جدیت بیش‌تری حاضر شده و کیفیت برگزاری برنامه‌هایش ارتقا داده شده تا بهتر از گذشته دیده شود و توضیح می‌دهد: «محصول درگاه پرداخت و تسویه از جمله محصولاتی هستند که در این نمایشگاه ارائه شده‌اند. همچنین، از محصول وب‌سرویس زیبال نیز رونمایی کردیم که از شش بخش تشکیل شده است؛ احراز هویت، بیمه، بورس، بانک و مالی از جمله بخش‌های این وب‌سرویس هستند که به کاربران خود این امکان را می‌دهند که روندهای کاری خود را سریع‌تر انجام دهند.»


دلایل کاهش استقبال افراد و کسب‌وکارها از الکامپ


او معتقد است که گرچه استقبال عموم مردم از این نمایشگاه نسبت به سال ۱۳۹۸ کمتر شده، اما همواره کسب‌وکارها حضور پررنگی دارند و در برخی از حوزه‌ها مثل کریپتوکارنسی شاهد حضور گسترده‌تر و جدی‌تر کسب‌وکارها نسبت به دور قبل هستیم. با این وجود، برخی از کسب‌‌وکارهایی که در گذشته جزو شرکت‌کنندگان اصلی الکامپ بودند به دلیل تأثیرات اتفاقاتی که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ افتاد، یا نتوانستند با چابکی لازم در نمایشگاه حاضر شوند یا آن را بستر مناسبی برای ارائه محصول ندیده‌اند و در این باره می‌گوید: «در سالی که گذشت بسیاری از کسب‌وکارهایی که بر بستر اینترنت فعالیت می‌کردند، صدمه دیدند و نتوانستند به تمام اهداف و برنامه‌هایشان برسند و این مسئله روی نحوه حضور یا عدم حضورشان در نمایشگاه تأثیرگذار بوده است.»

به گفته او برخی بر این باورند که سایه سیاه اختلال و قطعی اینترنت هنوز هم بالای سرشان است و همین مسئله موجب شده تا الکامپ را جدی نگیرند؛ مشکلات اینترنتی به کسب‌وکار افراد صدمات مالی جبران‌ناپذیری می‌زند و باعث می‌شود از پس هزینه‌های حضور در نمایشگاه برنیایند. در نتیجه اگر شرایط حضور در نمایشگاه نیز تسهیل شود، ممکن است در سال‌های آینده شاهد حضور کسب‌وکارهای بیش‌تری باشیم.

او اضافه می‌کند که دانشجویان از مخاطبان اصلی این نمایشگاه هستند و برگزاری آن در ایام امتحانات نیز می‌تواند یکی دیگر از علل کاهش ترافیک نمایشگاه باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.