خبر

ثبت‌نام بیش از ۵۰ درصد دستگاه‌های اجرایی کشور در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

نوشته شده توسط اتاق خبر راه پرداخت

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، دکتر رمضانعلی صادق زاده در همایش سامانه تدارکات الکترونیکی دولت که با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، پیش از ظهر ۲۵ تیرماه در محل آن سازمان برگزار شد، گفت: «از حدود ۵ هزار دستگاه اجرایی کشور حدود ۳ هزار دستگاه در سامانه ستاد ثبت‌نام کرده‌اند و مابقی نیز موظف به ثبت‌نام در این سامانه هستند.»

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: «در استان فارس نیز از حدود ۴۵۰ دستگاه اجرایی ۲۰۷ دستگاه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) ثبت‌نام کرده‌اند.»

این سامانه شفافیت، رقابت‌پذیری و بهره‌وری معاملات را افزایش می‌دهد و در کاهش زمان انجام معاملات به‌ویژه در مناقصه‌ها و مزایده‌ها نیز نقش مهمی دارد.

دکتر صادق‌زاده بابیان اینکه معاملات محرمانه مثل معاملات دستگاه‌های دفاعی و معاملات کمتر از ۱۰ درصد معاملات کوچک نیازی به ثبت در این سامانه ندارند، خاطرنشان کرد: «معاملات تا سقف ۲۲ میلیون تومان شامل معاملات کوچک می‌شوند که ۱۰ درصد این معاملات ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است بنابراین معاملات کمتر از این رقم نیاز به ثبت در سامانه ندارد.»

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ادامه، در خصوص دیگر پروژه‌ها و اقدامات این مرکز افزود: «حدود ۱۵۰ هزار شرکت حقوقی در فضای مجازی به کسب‌وکار اینترنتی می‌پردازند که تاکنون ۳۰ هزار فروشگاه نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرده‌اند. با اعطای نماد اعتماد الکترونیکی هویت صاحب فروشگاه مجازی و محل فعالیت آن‌ها مشخص می‌شود تا از این طریق اعتماد مشتریان به این نوع کسب‌وکارها افزایش یابد.»

او در ادامه گفت: «توصیه ما به مردم این است که هنگام خرید کالاها و خدمات از فروشگاه‌های مجازی به داشتن نماد اعتماد الکترونیکی توجه داشته باشند تا از این طریق با اطمینان و آسودگی خاطر بیشتر خرید خود را انجام دهند.»

دکتر صادق زاده در پایان،‌ در خصوص سامانه جامع تجارت الکترونیکی اضافه کرد: «۵ سامانه تجارت داخلی، تجارت خارجی، شناسه کالا، کد رهگیری و انبار تحت عنوان این سامانه جامع راه‌اندازی می‌شود که این سامانه‌ها ازجمله ابزارهای مهم درزمینهٔ مبارزه با قاچاق کالا و ارز محسوب می‌شوند.»

در راستای پیاده‌سازی کامل این چرخه، ثبت کالاهای وارداتی از طریق سامانه انجام می‌شود و مدارک موردنیاز ازجمله کارت بازرگانی بررسی و مبادلات بانکی نیز به‌طور الکترونیکی انجام می‌شود و پس از ورود کالا فاکتورها و مدارک ترخیص کالا توسط گمرک صادر می‌شود و سپس کالای وارداتی به انبارها منتقل و در ادامه زنجیره توزیع به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

درباره نویسنده

اتاق خبر راه پرداخت

در اتاق خبر راه پرداخت ما همه خبر‌های قابل انتشار مربوط به صنعت بانکداری و پردخت الکترونیک ایران را در راه پرداخت منتشر می‌کنیم. ما در راه پرداخت تلاش می‌کنیم بیش و پیش از خبررسانی، تحلیل ارائه کنیم. اما مخاطبان ما می‌توانند از طریق اتاق خبر در جریان مهم‌ترین رویدادها و روندها هم قرار بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید