راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

به روزرسانی فرآیند ثبت تأخیر در پاسخگویی به شکایات از کسب و کارهای دارای «اینماد»

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این مرکز در راستای ارتقاء فرآیند پاسخگویی شکایات خریداران اینترنتی، در نظر دارد از هفته آینده نسبت به به‌روز‌رسانی مهلت‏ زمانی تعیین شده برای شاخص تأخیر در پاسخگویی اقدام نماید.

طبق گزارش این مرکز، کسب‌و‌‌کارهای محترم دارای نماد اعتماد الکترونیکی، جهت پاسخگویی به هر یک از شکایات دریافتی خود، به طور کلی 6 روز مهلت خواهند داشت. به گونه‌ای که از زمان ثبت شکایت، مهلت اولیه 72 ساعت جهت پاسخگویی به شکایت دریافتی وجود دارد. در صورت عدم پاسخگویی کسب‌و‌کار در طی 72 ساعت اولیه به آن شکایت، یک تأخیر برای وی ثبت شده و 48 ساعت مهلت پاسخگویی دوم به وی اعطا می‌شود. در صورتیکه کسب و کار در طول این مهلت زمانی هم به شکایت دریافتی پاسخی ارائه ننماید یک تأخیر دیگر برای وی ثبت شده و در نهایت مهلت زمانی پایانی که 24 ساعت است به او اعطا می‌شود. در صورت عدم پاسخگویی کسب‌و‌کار پس از گذشت 24 ساعت نهایی، شکایت ثبت شده به عنوان شکایت بدون پاسخ در کارتابل و پروفایل اینماد کسب‌و‌کار ثبت خواهد شد.

لازم به ذکر است که در فرآیند قبلی، کسب‌و‌کارها از سه مهلت زمانی 96 ساعته یعنی 12 روز برای پاسخگویی به شکایات بهره‌مند بودند که در به‌روز‌‌رسانی جدید، این مهلت به 6 روز و سه فرصت زمانی 72، 48 و 24 ساعت تغییر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.