راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت الکترونیکی عوارضی تهران قم چگونه کار می‌کند؟

این روزها اگر گذرتان به اتوبان تهران قم افتاده باشد در ایستگاه عوارضی این اتوبان با تابلوهای آبی رنگ و بزرگ “پرداخت الکترونیکی” و “پرداخت نقدی” مواجه می‌شوید. تابلوهایی که شاید لحظه اول برای افرادی که اولین بار آنها را می‌بینند کمی عجیب یا گیج کننده باشند. اما فورا مطلب را می‌گیرند که گیت‌های زیر تابلوهای “پرداخت نقدی” مبلغ عوارضی را به همان شیوه مرسوم، پول نقد، دریافت می‌کنند و گیت‌های زیر تابلوهای “پرداخت الکترونیک” مبلغ عوارضی را به شیوه‌ای جدید و به صورت الکترونیکی دریافت می‌کنند. اما آنچه فکر خیلی‌ها را به خود مشغول می‌کند چگونگی انجام پرداخت الکترونیکی است. در این نوشته قصد داریم از جزئیات کامل این پرداخت الکترونیکی در ایستگاه عوارضی بگوییم و اینکه چگونه می‌توان از آن استفاده کرد.

پرداخت الکترونیکی همانطور که در تصویر بالا نیز می‌بینید دو گیت به پرداخت الکترونیکی اختصاص داده شده‌اند که به خاطر جدید بودن و اینکه هنوز همه گیر نشده‌اند نسبت به باجه‌های پرداخت نقدی بسیار خلوت‌تر هستند. البته تنها دلیل خلوت‌تر بودنشان، فقط جدید بودنشان نیست، بلکه سرعت پرداخت نیز بسیار در این خلوت بودن موثر است. در این باجه‌ها دیگر نیازی به ایستادن و کیف پول درآوردن و بیرون کشیدن پول و پرداخت آن به باجه و خرد کردن آن و گرفتن بقیه پول به همراه قبض آن نیست. تنها کاری که راننده می‌کند این است که سرعتش را کمی کاهش می‌دهد و فقط از باجه رد می‌شود، بدون آن که هیچ کاری بکند یا توقفی داشته باشد.

اما چطور؟ طرز کار این گونه است که رانندگانی که ترددشان در این اتوبان زیاد است از طریق یکی از شیوه‌های موجود برای دریافت برچسب الکترونیکی اقدام می‌کنند و این برچسب الکترونیکی را دریافت می‌کنند. این برچسب را در قسمت بالایی وسط شیشه جلوی ماشین، ترجیحا بالاتر از آینه، از سمت داخل شیشه می‌چسبانند. اکنون هر بار که از گیت پرداخت الکترونیکی عوراضی عبور کنند دستگاهی که در قسمت بالای گیت نصب شده است به صورت خودکار برچسب را شناسایی و هزینه عوارضی را از آن کم می کند. نکته: قبل از چسباندن این برچسب حتما آن قسمت از شیشه را با دستمال تمیز کنید و توجه داشته باشید که پس از چسباندن اگر این برچسب را به هر دلیلی از شیشه جدا کنید دیگر قابل استفاده نیست و دوباره باید یک برچسب جدید خریداری کنید.

نحوه تهیه برچسب پرداخت الکترونیکی عوارضی تهران قم اینترنتی: می‌توانید با مراجعه به سایت www.avarezi.ir برای دریافت این برچسب ثبت نام کنید و پس از تکمیل فرم مربوطه و پرداخت اینترنتی هزینه آن، برچسب حداکثر ظرف 48 ساعت با پست پیشتاز برای شما ارسال خواهد شد. برای خرید اینترنتی این برچسب داشتن کد پستی و آدرس معتبر الزامی است. حضوری:می‌توانید با مراجعه حضوری به یکی از مراکز تعیین شده نسبت به خرید این برچسب اقدام کنید. لیست مراکز خرید حضوری:

  • اولین باجه ایستگاه عوارضی تهران قم – از هر دو طرف
  • دفتر خدماتی پیشخوان دولت، مستقر در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)
  • پایانه جنوب در تهران
  • مجتمع خدمات رفاهی مهتاب (کیلومتر 20 آزادراه قم – تهران)
  • میدان 72تن در قم
  • دفتر شركت افزار ايمني احصاء

قیمت این برچسب بدون شارژ اولیه ده هزار تومان است و می‌توانید آن را به مبالغ 3، 6، 9، 12، 24 و 30 هزار تومان شارژ کنید. همچنین با ارسال شماره سریال برچسب خود به شماره 10002022 می‌توانید موجودی شارژ خود را از طریق پیامک دریافت نمائید. تلفن واحد پشتیبانی این سامانه نیز: 22703769 – 021

جریمه بیست هزار تومانی در انتظار شماست. به دلیل خلوت بودن گیت‌های پرداخت الکترونیک نسبت به گیت‌های پرداخت نقدی، بسیاری از رانندگان، وسوسه می‌شوند که به خاطر مضیقه وقت بدون داشتن برچسب از این گیت‌های الکترونیک عبور کنند. اما به چه قیمتی؟ اتومبیل‌هایی که بدون داشتن برچسب الکترونیک از گیت‌های پرداخت الکترونیک عبور می‌کنند مبلغ بیست هزار تومان جریمه خواهند شد. البته در حال حاضر به دلیل عدم آگاهی مردم، این جریمه‌ها به صورت رندوم هستند. یعنی برای مثال از هر صد اتومبیل، بیست عدد از آنها جریمه خواهند شد. به گفته مسئولین با گذشت زمان و افزایش آگاهی مردم، سیستم ثبت جریمه از حالت رندوم خارج می‌شود و تمام اتومبیل‌هایی که بدون برچسب از این این گیت‌ها عبور کنند جریمه خواهند شد.

****همچنین می‌توانید راهنمای چگونگی دریافت و پرداخت خلافی خودرو به صورت غیر حضوری را از اینجا مشاهده کنید****

برای مشاهده راهنما کلیک کنید

127 دیدگاه
  1. غلامرضا جدیداسلام می‌گوید

    با سلام
    من به اتفاق خانواده در 8 فروردین برای اولین بار مسافر قم بودیم ولی چند روز پیش توسط پیامک به من اطلاع دادند که سی هزار تومن جریمه شده ام. من ابتدا بسیار ناراحت شدم زیرا بندرت جریمه میشوم ولی حالا که این مطلب را خوندم متوجه شدم چرا ؟ چون اگر عکس یا فیلم عبور مرا اگر ببینید متوجه میشوید که من به علت بی اطلاعی از نحوه پرداخت الکترونیکی فکر میکردم منظور پرداخت با کارت بانکی میباشد و در آن عکس خواهید دید که دست من با کارت عابر بانک بیرونه . البته این مبلغی نیست که من را ناراحت کنه و بیشتر از این ناراحتم که چرا اطلاع رسانی درستی نشده است و من با سرچ نام عوارضی تهران قم برای درج شکایت به این موضوع پی برده ام و احساس میکنم این مشکل تنها راننده اتوموبیل 222ب12 ایران 15 نیست و بسیاری از اینهایی که جریمه میکنید از چند و چون پرداخت الکترونیکی اطلاع درستی ندارند خواهش میکنم نگید بچه شهرستانی هستم ، چون دو نفر از فامیلهای تهرانیمان هم با ما بودند و آنها هم اطلاع نداشتند.این در حالی این در حالی است که برای بیشتر خریدن کالاهای بی کیفیت و بی مصرف روزانه چقدر در تلویزیون تبلیغ میشه. البته من این جریمه را پرداخت میکنم (البته نه با رضایت ) زیرا فکر میکنم من خلاف نکردم این اطلاع رسانی کننده است که کم لطفی کرده و من و امثال من هنوز در چند و چون موضوع قرار نگرفتیم.
    ممنون از لطفتون
    ارادتمند شما : دکتر غلامرضا جدیداسلام

    1. احمد مرادی می‌گوید

      واقعا جای تاسف داره که قبل از فرهنگسازی واطلاع رسانی پلیس راهور ناجا به خودش اجازه اعمال جریمه دراین موارد حتی یک از هزار رو بده
      من از اتوبان اهواز، ماهشهر با ارائه کارت بانکی به مامورانتظامی مستقر در عوارضی وعدم اطلاع ایشون از نحوه پرداخت، عبور،ولی از طریق پیامک مبلغ سی هزار تومان جریمه شدم!!!
      بازم جای تقدیر داره که اینجا اطلاع رسانی شده

    2. محمد می‌گوید

      سلام
      واقعا جای تاسف داره
      بعضی عوارضی ها با اینکه هنوز تجهیزات پرداخت الکترونیکی را فعال نکرده اند از 500 متر قبلتر تبلیغ میکنند پرداخت الکترونیکی و در باجه پرداخت الکترونیکی نقدا پول دريافت میکنند…من به این تصور از عوارضی تهران قم رد شدم به هوای اینکه نقدا پول را دریافت کنم و متاسفانه زمانی متوجه شدم که کار از کار گذشته بود.
      در قم هم مسیر حرم تا حرم را می آمدم اشتباها به پارکینگ حرم رسیدم خواستم برگردم راهی نبود به مسئول باجه گفتم نمیخوام پارکینگ برم راه را اشتباهی اومدم گرفت وارد پارکینگ شو دور بزن و همین کار 500تومان برایم آب خورد.
      500تومان پولی نیست تیمسار من چند تا 500 تومانی کنار گذاشته بودم بعضیها که دور ماشین اسپند دود میکنند یا فقیری می آمد 500 تومان میدانم یا دور حرم افرادی که تکفیری میکنند خجالت میکشم پولی ندم البته چون تعدادشان زیاد هست از قبل چند تا 500تومانی تهیه میکنم و همراهم هست…… ولی هرگز فکر نميکرم که اينطوري مورد دزدی یا گدایی توسط پلیس یا شهرداری قم قرار بگیرم

  2. علیرضا گلستانی می‌گوید

    با سلام ، احتراما” باطلاع میرساند من از مزایای برچسب الکترونیکی برخوردارم ولی متاسفانه از اواخراسفند ماه 94تاکنون دو مورد جریمه 20 و 30 هزارتومانی شده ام که مقصر سایت شماست که به سایت بانک مسکن وصل نمیشود شاید هم انفورماتیک بانک مسکن درحدی نیست که این سایت را اصولی طراحی کند که برای مشخص شدن اعتبار وشارژ بتوان به آن رجوع کرد که ببینیم آیا این جرایم از بابت کسری شارژ است یا نه بازهم متاسفانه قسمتی که میبایست جهت شارژ نمودن به آنجا مراجعه میکنیم بسته است که این ضعف یک بانک معتبر را میرساند و مدیران آن هم اطلاعی ازاینکه بسیاری از این افراد وجه به آن بانک میریزند را ندارند اگر داشتند تجمیع این وجوه در بانک رقمی میشد و کاربران هم با مشکل روبرو نبودند و در هر لحظه میزان موجودی خود را بررسی و در صورت کاهش شارژ می کردند برای مدیران بانک تخصصی مسکن بسیار متاسفم .

  3. متضرر می‌گوید

    من امروز بدون اطلاع از موضوع الکترونیکی شدن پرداخت عوارض، از گیت رد شدم و با دو دستگاه دوربین مواجه شدم که متوجه ماجرا شدم، البته با ضرری معادل سی هزار تومان. این هم عیدی یا شیرینی یا زیرمیزی ما به پلیس ایران.

    1. فرزاد اب می‌گوید

      دست اندر کاران و مدیران این سازمان ها به جای اینکه استاندارد های جاده ها و کیفیت آسفالت ها و کیفیت تابلو های هشدار دهنده رو افزایش بدهن به فکر ثبت سریع و بسیار قویجریمه ها از طریق دوربین ها میباشند که این ملت بد بخت رو سرکیسه کنند کاش اینقدر که از ملت عوارض میگرفتند یکم هم خرج جاده میکردن آسفالت مال زمان رضا شاهههه.
      من برای کسی بد نمیخوام ولی امید وارم یکی از همان. رئیس ها عزیزانشان رو تو این جاده ها. از دست بدهند یا دچار معلولیت بشوند تا بفهمه وقتی برای یه چیزی عوارضی وضع کردی باید کیفیت و استاندارد آن هم بالا باشد نه کشور ما که خدای معادن هست ولی این وضع جاده های کشورمون هست نه کشور ما که سالانه ایران خودرو و سایپا اندازه جنگ ایران و عراق از این ملت شهید و جانباز. و ایثار گر محصولات اشغال وطنی میگیرد

    2. علی می‌گوید

      سلام
      این مسئله «عیدی یا شیرینی یا زیرمیزی» نیست. عدم آشنایی با قانون است.
      گناه بی اطلاعی خود را به گردن پلیس نیندازیم. وظیفه ماست که با قانون آشنا باشیم. به روز باشیم. از امکاناتی که در اختیارمان هست استفاده کنیم. اگر نکردیم، نباید دیگران را مقصر بدانیم. شنیدم با این ثبت نام 20 درصد هم تخفیف شامل ما می شود.
      یا حق

  4. مهندس می‌گوید

    به نظرم کلا باید پرداخت نقدی رو جمعش کنن و فقط پرداخت الکترونیک بمونه. حداقل برای رانندگان کامیون که دادن هزار تومان بجای مبالغ بالاتر واقعی حق عوارضی به متصدی عوارضی از آن عبور نموده و در ضمن موجب خرابی جاده‌ها. ایجاد خطرات و … میشن.
    جدای جای تاسف داره که هر چیزی تو اینجا بی قانونه. در ضمن باعث از رونق افتادن مشاغلی که در جاده‌های بدون عوارضی هستند شده چرا که با عوارضی کمتر از عوارض خودرو سواری کامیونهایی با وزن 19 تا 45 تن از اتوبان عبور کرده و جاده‌ها را نابود می‌کنند.

    1. ناشناس می‌گوید

      بنظرم هرکسی شغلی داره و در حیطه شغلش صاحب اختیاراتی است و رانندگان ماشین سنگین صاحب تمام خیابان ها اتوبان ها بزرگراه ها و… هستن….چون شغلشونه….مثل ما تفریح نمیرن…بهشون ی میز و صندلی باد کولر و گرما بخاری بدن تا جاده را خراب نکنند
      جون خودشونم ب خطر نندازند…
      جاده ارث هر راننده ماشین سنگینه….

  5. علی می‌گوید

    من تا حالا چندین بار از عوارضی عبور کردم چه الکترونیکی چه نقدی هیچی هم جریمه نشدم. اصلا هیچکس بجز افسر راهنمایی و رانندگی حق جریمه نداره. خیالتون راحت. رد شین برین حالشو ببرین. پول نفتمون رو خوردن حالا برای جاده های پر از دست انداز عوارضی هم گذاشتن. خخخخخخخخ

    1. رسول قربانی می‌گوید

      ولی بنده بارها جریمه شدم

      1. آدم بدبخت می‌گوید

        باسلام وعرض ادب دوست عزیز ای کاش این اختراعات را از خودت در نکرده بودی چون بدون فرهنگسازی دارند مردم بیچاره را جریمه میکنند بنده برداشتم از پرداخت الکترونیکی این بود که با کارت بانکی باید بپردازم ولی حالا پیامک برایم آمده نفرین بر …………

        1. رسول قربانی می‌گوید

          سلام
          بنده مخترع این سامانه نیستم و صرفا روزنامه نگاری هستم که استفاده از این سامانه رو اطلاع رسانی کردم

      2. بهزاد می‌گوید

        عزیز طبق اعلام اخبار تا 24 فروردین فرصت داریم پرداخت کنیم ی راه بزار جلو پای من که چطور پرداخت کنم

    2. ناشناس می‌گوید

      لابد پلاکت رو دستکاری کردی! خیلی بدی تو!!

    3. امید می‌گوید

      نه دوست عزیز دوربین جریمه میکنه

  6. علی می‌گوید

    پیامک میاد ولی جریمه نمیشین

    1. ناشناس می‌گوید

      من الان خلافی گرفتم دو تا سی هزار تومن جریمه عبور از عوارضی دیدم.بابا هیچ کی نبوده عوارضی رو بگیره من هم رد شدم ولی 60تومن جریمه کردن بدون اطلاع رسانی

      1. رسول قربانی می‌گوید

        قرار نیست کسی هم اونجا باشه!
        اسمش گیت پرداخت الکترونیکی هست! آدم باشه که چیکار کنه؟

  7. ستار می‌گوید

    من هم در تاریخ 1 مردادماه 95 به علت نا اگاهی از موضوع و عدم اطلاع رسانی دقیق از سوی مسئولین مربوطه و رسانه ها همان روز بعد از طی یکصد کیلومتر راه توسط پیامک به من اطلاع دادند که جهت عدم اعمال جریمه حداکثر به مدت 72 ساعت از تاریخ تردد نسبت به خرید و شارژ برچسب فقط از شعبه بانک مسکن یا باجه های فروش در محل عوارضی اقدام نمایید اکنون من 650 کلیومتر فاصله دارم باید چکار کنم . من ابتدا بسیار ناراحت شدم زیرا بندرت جریمه میشوم ولی حالا که این مطلب را خوندم متوجه شدم چرا ؟ چون اگر عکس یا فیلم عبور مرا اگر ببینید متوجه میشوید که من به علت بی اطلاعی از نحوه پرداخت الکترونیکی فکر میکردم منظور پرداخت با کارت الکترنیکی شرکت مترو و brt میباشد و در آن عکس خواهید دید که دست من با کارت عابر بانک بیرونه . به نظر بنده این خلاف نیست بی اطلاعی است نا آگاهی است و شما مدیون هستید

  8. مهرنازميرزاغفاري می‌گوید

    سلام من شب تولد بي بي صديقه معصومه (س)بدون اطلاع از اينكه گيت عوارض الكترونيكي چگونه است از آنجا عبور كردم وفكرميكردم بايدكارت بانكي ام رابكشم كه اينگونه نبود وراه بازگشت هم نداشتم چون خودروديگري پشتم بودوازتوقف من شاكي،لذامتآسفم كه پليس همچنان بجاي راهنمايي كمافي السابق در پي كمين ومچ گيريست چون اگرمرادغيرازاين بود اطلاع رساني ازطرق رسانه هارادردستوركارخودقرارميداد ماكه شبانه روزي زيربارتبليغات چيپس وپفك كمرخم كرده ايم چرانبايداينگونه پيشرفتها كه البته بسيارهم خوب وبجاست را مطلع گرديم بهرحال هرچندكه ناچاربه پرداخت اين جريمه هستم ولي خلافي را مرتكب نشده ام بلكه خلاف را آناني مرتكب شده اند كه اطلاع رساني نكرده اند اميدوارم نسبت به اطلاع رساني اقدام گرددتاديگرهموطنان مثل من شوكه نشوند

    1. علی می‌گوید

      با عرض سلام
      من هم در اوایل شهریور 95 از عوارضی تهران به سمت قم عبور کردم و بدلیل عدم آگاهی از باجه الکترونیکی عبور کردم و بعد مدتی جریمه سی هزارتومانی برایم آمد . آیا راه پیگیری وجود دارد که این جریمه حذف گردد .آیا کار منطقی و قانونی است که عوارض هم واریز بشه و جریمه هم لحاظ گردد.
      با تشکر فراوان

      1. ناشناس می‌گوید

        سلام منم شهرستانی ام بدونه اطلاع رد شدم و جریمه شدم بدونه هیچ گونه اطلاع رسانی اولش فکر کردم پرداخت با کارت بانکی هست به هرحال آقای پلیس راه دولت محترم و همه مسئولینی که پول جریمه ی من میاد سر سفرهاتومن … باشه چون این سبک جریمه بدونه اطلاع رسانی …. محض هست.

    2. . می‌گوید

      حالا گیت پرداخت الکترونیکی چیه؟

  9. رضا می‌گوید

    سلام. بنده یکی از کسانی هستم که رد شدم و با دریافت پیامک مهلت عدم اعمال جریمه نسبت به خرید بارکد اقدام کردم و متضرر هم نشدم .
    اون عزیزان که میگن خبر نداشتیم آیا ندیدید که فقط اون خط خلوت هست؟البته اطلاع رسانی کم بوده ولی من پارسال از عوارضی تهران رد میشدم که برگه های معرفی نحوه جدید پرداخت عوارض رو آنجا پخش میکردن .ولی فقط یه مدت کوتاه …….

    1. ناشناس می‌گوید

      باید برگردی عوارضی؟

  10. شهبازعباسی می‌گوید

    بنام خداوباسلام خدمت شمادوستان زحمت کش بنده حقیرجانباز50درصدوباپلاک ویژه جانبازی به شماره63ایران656ژ11وکد0716002223میباشم چندروزپیش که ازسفرمشهدمقدس برمیگشتیم به دلیل عدم آگاهی ازباجه الکترونیکی تهران – قم عبورکردم که ساعاتی بعدپیامک تذکربرایم آمدکه برچسب تهیه نمایم این درحالی است که عوارضی هااین محبت راداشته اندکه اصلاازجانبازان عوارض دریافت نمیکنندواینکه پلاک من هم ویژه بوده خواهشمنداست راهنمایی کنیدتااگرکارخاصی نیازاست جهت جلوگیری ازجریمه انجام دهم باتشکر

  11. موسایی می‌گوید

    با سلام بنده ساکن بندرعباس هستم و اولین مرتبه هست که از عوارضی عبور می کنم. در ساعت 5/20 دقیقه صبح از عوارضی تهران قم عبور کردم که بعلت نبودن مامور در پست مربوطه و بدون اطلاع از چند و چون ماجرا رد شدم. بعد از 2 ساعت در اطراف یزد پیامکی مبنی بر عبور بدون پرداخت به تلفن همراهم رسید که بدون کد بود مبنی بر عکس گرفتن از پلاک خودرو و جریمه آن درصورت عدم پرداخت عوارضی بود. مبلغ عوارضی 400 تومان هست اما برای پرداخت آن باید شارژ برچسب خریداری کنم. سوالم اینه که وقتی مامور برای دریافت عوارضی در موقعیت عبور وسیله نقلیه نیست چطور جریمه تعلق می گیرد. بنده معمولا در رانندگی جنبه احتیاط را در نظر میگیرم و در طول 25 سال گذشته شاید 2 یا 3 بار جریمه شدم. اما این واقعاً ظلم هست که جریمه کنید و بجای 400 تومن می بایست حدود 30 هزار تومان از از مردم بگیرید. آیا به نظر شما اگر خودتان به جای مردم بود قبول می کردید؟

    1. رسول قربانی می‌گوید

      سلام
      آقای موسایی گیت‌های الکترونیکی، ماموری نداره که! تمام این کارها انجام شده که دیگه ماموری اونجا نباشه!
      توی گیتی گه قراره پرداخت الکترونیکی پرداخت بشه و بالاش هم بزرگ نوشته «فقط پرداخت الکترونیک»، مامور دقیقا باید چیکار کنه؟
      در ضمن، از بیش از 10 گیت اتوبان قم فقط یکی یا دوتاش الکترونیکی هست باقی نقدی هست که شما مثل روال معمول میتونید توی اون گیت‌ها به شکل نقدی پرداختتون رو انجام بدید و حتی اگر مامور هم توی گیت‌های پرداخت نقدی نباشه شما میتونید عبور کنید و جریمه هم نمیشید چراکه این گیت‌ها مجهز به دوربین نیستند.
      یا شما حواستون خیلی پرت بوده که این همه تابلو رو ندیدید که این برای یه راننده اصلا خوب نیست و یا اینکه گیت‌های پرداخت نقدی شلوغ بوده و شما فکر کردید از بقیه زرنگ تر هستید و خواستید از گیتی که خلوت تره عبور کنید که در هر دو صورت قابل قبول نیست.
      چراکه حتی یک کیلومتر قبل از رسیدن به گیت‌های عوارضی بزرگ روی تابلو زدن گیت آخر فقط پرداخت الکترونیک. پس یا شما این همه تابلو رو ندیدید یا خودتون رو به ندیدن زدید!

      1. حمید ناصری می‌گوید

        اقا من وقتی رد شدم که مامور کلا نبوده و گیت ها رایگان بوده من چه میدونستم وقتی رایگانه عبور از قسمت الکترونیکی رایگان نیست و سی هزار تومن جریمه میکنه.به خدا بی انصافیه

      2. کیوان می‌گوید

        پرداخت الکترونیکی تو ایران فقط با کشیدن کارت بانکی جا افتاده منم دقیقا همین فکر رو میکردم که اون لاین برای افرادیه که پول نقد همراهشون نیست
        این عدم اطلاع رسانی به نفع راهنمایی رانندگیه که از مردم پول بگیره
        جالب اینکه وقتی پیامک برات میاد میگه اگه میخوای جریمه نشی برو برچسب تهیه کن
        بنده امروز 3 تا بانک مسکن رفتم همشون گفتن برچسب نداریم برو اینترنتی بگیر
        وقتی وارد سایت میشی میگه 20تومن بابت خرید برچسب 6500تومن بابت پیک و از حداقل 5000تومن باید شارژ کنی یعنی باید حداقل 31500تومن هزینه کنی. تا 30تومن جریمه نشی
        اونم یعنی دولت 26500تومن بابت برچسب و پیک ازت گرفته و فقط 5000تومن بهت شارژ میده

      3. بهمن می‌گوید

        جدا از موضوع سوال و جواب، متاسفانه پاسخ خیلی مودبانه ای!!! از طرف نگارنده به آقای موسایی داده شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        مانند:
        حواس پرتی
        زرنگی و…

        1. رسول قربانی می‌گوید

          بنده صرفا نویسنده این مطلب هستم و اتفاقا اون روزی که رفتم حضوری اونجا که این گزارش رو تهیه کنم به خاطر عکاسی از یه مکان دولتی بدون مجوز بازداشت شدم و تقریبا دو ساعتی در همون پاسگاه کنار عوارضی بازداشت بودم تا آخر با پاک کردن عکسام اجازه دادن برم! با این حال دوباره برگشتم توی ماشینم و موقع عبور از لاین کنار از این گیت دوباره از توی ماشین عکس گرفتم!
          با این حال به عنوان نویسنده مطلب نمیتونم چون خاطره تلخی از اون محل دارم گزارشم رو سوگیرانه بنویسم و اون روزی که بنده رفتم اونجا تمام این تابلوها موجود بود و یک راننده آگاه به راحتی اونارو میدید!
          وگرنه چه شما پرداخت کنید و چه نکنید برای من روزنامه نگار هیچ فرقی نمیکنه! اتفاقا وظیفه من اطلاع رسانی بوده که انجام شده.
          توجه هم داشته باشید که این مطلب شهریور ماه 91 نوشته شده. مممکنه اخیرا در تابلوهای پرداخت الکترونیکی عوارضی قم تغییراتی ایجاد شده باشه!

      4. ناشناس می‌گوید

        شما که این همه با جسارت نسبت به اشتباه دیگران صحبت می کنی,یکم فکرتو بکار بندازی میفهمی که اتفاقا اکثر اینا با تصور اینکه پرداخت الکترونیکی یعنی با کارت بانکی,از اون راه رفتن.چون پول نقد نداشتن یا نخواستن نقدی حساب کنن.

        1. رسول قربانی می‌گوید

          حتی اگر چنین تصوری دارند باید این تصور رو اصلاح کنند!
          چون در هیچ کجای دنیا «پرداخت الکترونیکی» معادل «پرداخت با کارت بانکی» نیست!
          بلکه پرداخت با کارت بانکی تنها یکی از شیوه‌های پرداخت الکترونیکی است که خودش به دو نوع Card present و Card Not Present تقسیم میشه.
          یا پرداختی موبایلی هم یکی دیگر از شیوه‌های پرداخت الکترونیکی هست که اون هم خودش انواعی داره.
          پس اگر حتی مردم چنین تصوری دارند باید تصورشون رو اصلاح کنند!

          1. وحید می‌گوید

            اصلا جریمه چه معنی دارد قطعا هیچ راننده ای به خاطر این عوارش قصد تخلف ندارد و اکثر ار بی اطلاعی و عدم اطلاع رسانی متحمل جریمه شده اند . اگر واقعا کار جدیدی صورت گرفته باید صحیح و کامل باشه . هر خودرویی که از عوارضی تردد داشته باشه به مبلغ واقعی عوارض به حساب وی منظور شود و یک زمانی جهت پرداخت در نظر گرفته شود اگر دیرکرد پرداخت داشته مثل همه هزینه های دیگر عوارض زمان پرداخت مبلغی به عنوان دیر کرد در پرداخت عوارض برای وی منظور شود الحمدالله تو این دولت راهای زیادی است که میتوان زمان هر گونه تغییر و تحول خودرو این عوارض هم دریافت کرد . ضمنا مبلغ 30 هزارتوما برای یک تردد عوارضی مبلغ زیادی می باشد در این زمان گرونی و تورم که پلیس و دولت هم جریمه ای را به سبد خانواده اضافه نمایند .

      5. بنکدار می‌گوید

        باسلام به آقای محترم طبق عرف موجود پرداخت الکترونی یعنی با کارت چرا عدم اطلاع رسانی را انکارمیکنید ما مردم وقت شکایت نداریم وگرنه پلیس راهور با وجود همه خدمات مدیون وقت ونگرانی مردم است وباید جریمه شود

      6. کهندانی می‌گوید

        سلام برنامه ای که با گوشی پرداخت کنیم معرفی کن ممنون…

  12. جعفر می‌گوید

    سلام من در شهریور ماه از عوارضی قم رد شدم حلا 30000871 آن برام جریمه آمده در حالی که من برچسب عوارض الکترونیکی دارم
    لطفاکمک کنید به کجا شکایت کنم

  13. جعفر می‌گوید

    سلام من در شهریور 95 از اتوبان تهران قم رد شدم باوجود اینکه برچسب الکترونیک داشتم 30000 تومان جریمه برام آمده لطفا راهنمایی کنید به کجا شکایت کنم

  14. ناشناس می‌گوید

    من در 29 آبان از بدون اطلاع از گيت الكترونيكي عبور كردم. اينكه شما ميفرماييد تابلو بالا نصب شده ، من كه نديدم. بهتر بود اين تابلو ها يا علائم هشدار دهنده در جلوي گيت نصب شود تا مردم بيچاره نقره داغ نشوند. مطلب دوم بعد از دريافت پيام از سامانه جهت خريد الكترونيك برچسب بنده جهت خريد به سايت مورد نظر مراجع كردم. جالب بود من بايد مبلغ 20 هزار تومان جهت بر چسب و حداقل 5 هزار تومان جهت شارژ اوليه پرداخت ميكردم، يعني 25 هزار تومان و مبلغ جريمه 30 هزار تومان بود. من ساكن تبريز هستم آيا اين معقول است كه من 25 هزار تومان هزينه برچسب كنم و بدون استفاده بمونه ، چون اين بر چسب در عوارضي تهران قم-تهران پرديس- اهواز بندر امام كاربرد داره. پس بهتر است من 30 هزار جريمه بشم تا در آينده دور پرداخت كنم تا 25 هزار نقد تقديم راهداري بخاطر جاده هاي پر از چاله و بي كيفيت.

  15. امین می‌گوید

    سلام
    دوستان من این برچسب رو از جاده پردیس خریدم و نصب کروم
    فقط نمیدونم ایا با این برچسب از جاده قم و دیگرجاده ها هم میشه گذشت یا مخصوص همون پردیس هستش

  16. هادی می‌گوید

    منم دیروز تو عوارضی تهران -قم جریمه شدم, مبلغ عوارضی 500 تومن بود جریمه شون 30 هزار, حداقل یه راحلی واسه اونایی که نمیخوان برچسب بخرن میذاشتن, مثلا با 10 برابر کردن مبلغ عوارض و پرداخت از همون سامانه!
    چون این پرداخت های الکترونیکی هنوز بصورت کامل اطلاع رسانی نشده و خیلی ها به علت عدم آگاهی ازشون عبور میکنه, مخصوصا اون افرادی مثل من که ترددشان تو اتوبان قم 5 سال یه باره

  17. خلیل می‌گوید

    بنده امروز11/9/95 درشهرخودم سرخس بودم ولی ساعت 12ظهرپیام آمدکه شماساعت 6صبح ازگیت ماعبورکرده یابرچسب تخیه کنیدیاجریمه میشید فاصله سرخس تااین نقطه1200تا1300کیلومتره اینوکجای دلم بزارم
    آیاجایی برای اعتراض هست

    1. ناشناس می‌گوید

      ۵۰۰تومان بگیری ۳۰۰۰۰هزارتومان اونم. برای یک کشور مسلمان اسلامی. ادعا دارمدافع مظلوم خیلی بدنامیه ببین چقدر پول زور

  18. علی می‌گوید

    نامردیه خیلییییییییییی من چ لزومی داره بخاطر پونصد تومن فرار کنم اصلا قصد فرار نداشتم رفتم وایسادم پول بدم دیدم هیشکی نیس رد شدم رفتم سایتش هزینه خرید برچسب با شارزو هزینه پست میشه 30هزار تومن جریمه ام بشیم همون 30 هزار تومن خب معلومه واقعا پول زور میگیرن
    یکی باید رسیدگی کنه به این موضوع
    با این وضع اقتصادی سی هزار تومن خیلی پوله معادل سی لیتر بنزین

  19. حقیقتی می‌گوید

    با سلام
    مبلغ300000 ریال جریمه برای خودرو اینجانب به شماره پلاک ایران22 : 472-ج48 در تاریخ 16/09/95
    به علت تخلف عدم پرداخت عوارض در آزادراه تهران به سمت قم توسط دوربین های ناجا ثبت گردید. این در حالیست که بنده دارای کارت ایثار و معاف از پرداخت عوارض میباشم و از وجود گیت پرداخت الکترونیکی اطلاعی نداشته ام و قطعا تصویر توقف خودرو و دست من همراه با کارت که به سوی باجه است توسط دوربین ناجا ثبت گشته است.
    لطفا در صورت امکان پیگیری نمایید

  20. مهدب می‌گوید

    تو همون اتوبان مسخره لاستیک ترکوندم با سرعت ۸۷کیلومتر.عوارض و جریمه ها کجا میره فقط خدا میدونه.چاله چوله هاش که تو چش و چال ما میره.

  21. ناشناس می‌گوید

    یکی پیدا نمیشه قبل از گیت بنویسه که نداشتن برچسب یعنی عدم پرداخت عوارض تا کسی ندونسته رد نشه از این تله که دکون باز کردن واسه این ملت بدبخت بی صاحب و …

  22. سیدحمید می‌گوید

    جدا خیلی مسخره است من دیروز بصورت اشتباهی وارد لاین پرداخت الکترونیک شدم بعد به باجه دریافت عوارض رسیدم حالا متوجه شدم که لاین الکترونیکی و سریع بادنده عقب برگشتم واز لاین نقدی ردشدم و قبض عوارض دریافت کردم و به نزدیکیای کاشان رسیدم پیام برام اومد هنوزم قبض عوارض رو دارم. مگر این دوربین های اونجا کار نمیکنه مگه نمی بینند که من برگشتم و عوارضم رو پرداختم که حالا باید برم برچسبی رو بخرم که سال به ماهی یکی دو بار ازش استفاده نمیکنم اونم چند وقت دیگه میخوام ماشینم رو عوض کنم تازه هزینه خرید این برچسب با هزینه پستیش تقریبا بامبلغ جریمه یکیه.
    اگه راه اعتراض و پیگیری وجود داره لطفا راهنمایی کنید.

  23. سعید می‌گوید

    بیشتراز50درصدکه هفته ای5بارازعوارضی خلیج فارس ترددمیکنم مامورین علنارسیدتحویلم نمیدهند.

  24. ناشناس می‌گوید

    باسلام
    مروری بر یادداشتها داشتم. این رسم انصاف نیست که بجای تقدیر از زحمات دست اندکاران برای افزایش ارتقاء شهروندان ، ایشان را مورد شماتت قرار ددهید. کسی که باید شماتت شود که نسبت به تابلوهای هشدار دهنده بی توجه است. راننده محترم آیا زمان سبقت در پیچها به تابلو سبقت ممنوع توجه می کنی؟. یا برای پارک دوبله در خیابانهای کم عرض چطور؟
    بنده از طریق اطلاع رسانی (بنرهای نسب شده قبل از عبور)در عوارضی با این سامانه آشنا شدم و از خدمات آن نیز راضی هستم.لطفا عینک های بد بینانه خود را عوض کنید.س کاظمی.قم

    1. محمد می‌گوید

      آقا تابلوهش بالای بالاهه اصلا دید نداره،پشت فرمون نمیشه سربه هوا راه بری، تابلورو میاوردن پایین، سر هر لاین میزدن ملت جریمم نمیشدن،بخاطر ۵۰۰تک تومن ۳۰هزارتومن جریمه خیلیه من برچسب بخرم که استفاده ندارم جریمشو میدم

  25. م می‌گوید

    لطفا شماره تلفنی جهت شکایت ورفع مشکل بفرمایید

  26. احسان می‌گوید

    تازه برام پیام اومده چیکار کنم ؟
    میشه 72 ساعته برچسب خرید؟
    چیکار کنم جریمه نشم و بسته برام فعال بشه ؟

    1. رسول قربانی می‌گوید

      سلام
      فرآیند خریدش سریع هست میتونید فورا اقدام کنید

  27. محمدرضا می‌گوید

    سلام ؛ من برچسب دارم اما بخاطر سرقت پلاكم و تعويض پلاك (صادر كردن پلاك جديد ) ميتونم همچنان از باجه الكترونيك عبور كنم ؟ اگر نه چكار بايد بكنم . خواهشا راهنمايي كنيد . ضمنا مشخصات خودرو و موبايلم همونه فقط پلاك عوض شده.

  28. ناشناس می‌گوید

    با سلام ما مردم تازه با مفهوم پرداخت الكترونيك يعني با كارت عابر بانك اشنا شديم ولي در هيچ كجا در اين خصوص كه بايد برچسبي نصب شود اطلاع رساني نشده به نظر من جريمه كردن مردم به اين نحو خلاف هر قانوني مي باشد بخصوص قوانين اسلام بخدا حق مردم را از بين بردن گناهي بزرگ خواهد بود.

  29. كاظمى می‌گوید

    سلام
    جناب قربانى. من ديروز از عوارضى رد شدم.
    از شيراز c-pay روى ماشين زدم. از عوارضى پرسيدم الان الكترونيكى حساب شده گفت نميدونم.
    مسيج هم نيومد. چه كار بايد انجام دهم

    1. رسول قربانی می‌گوید

      سلام
      آقای کاظمی تا جایی که میدونم سی پی یه سیستم پرداخت خرد هست که فعلا فقط در شیراز کار میکنه! فکر نمیکنم اینجا پرداختی انجام شده باشه!

  30. مسعود نیرومند فرد می‌گوید

    سلام و خسته نباشید .من از کارکنان باجه هایتان ناراضی هستم چون در کارشان صداقت ندارند در تاریخ ۰۸/۰۳/ ۹۶ ساعت نوه شب از بطور اشتباهی از دروازه الکترونیکی رد شدم بعد متوجه شده ماشین را پارک کرده پیش یکی از باجه ها رفتم وگفتم که اشتباهی رد شدم باید چه کار کنم ایشان هم با بی مسعولیتی گفت برو دست خدا حال نگو که خدای ایشان پولیست که به جیب خودش هم نمیرود .من اشتباه کردم چون پانصد تومان ارزش فرار را ندار و در ضمن شلوغ هم نبود که من بخواهم بجای پانصد تومان سی هزار تومان بدهم .بهرحال بعضی پولها خوردنش عواقب جبران ناپذیری دارد .خدا به ما رحم کند .

  31. ابوالفضل می‌گوید

    امروز از عوارضي تهران قم رد شدم ولي متصدي زورش مي اومد قبض بده وقتي بهش گفتم
    قبض را بده با کمال بي ادبي بهم گفت بي ادب تو مگر تربيت خانوادگي نداره مگه به تو ادب ياد ندادند ؟؟
    متاسفانه داشتم مي رفتم ملاقتي وقت نداشتم وگر نه شکايت ميکردم

    اميدوارم متصد هاي دستکار براي دريافت عوارضي استقاده کنند
    چون وقتي رسيد پرداخت نمي کنند يعني چي؟؟؟

    دوم اينکه از آدم هايي استفاده کنند که به مردم توهين نکنند

  32. یوسف می‌گوید

    سلام
    واقعا به این میگن … در روز روشن
    اطلاع رسانی صحیح نمکنن بعد جریمه می کنند

  33. امیرحسین می‌گوید

    با سلام
    عوارضی پردیس تهران
    این اولین بار بود که از عوارضی این مسیر عبور میکردیم و افتادیم در این لاین و متاسفانه راه برگشت نبود ، آیا سزوار 30000 تومان جریمه هستیم ؟
    اس ام اس اومده که ظرف 72 ساعت ثبت نام کنید و … 20000 تومن + شارژ حداقل 5000 تومنی میشه 25000 تومن
    تازه معلوم هم نیست که اوکی بشه
    تازه من که قرار نیست از این مسیر مجدد با ماشین برم
    این یک نمونه از ظلمهایی است که به ملت میشه
    خب معلومه نیروی انتظامی فقط میخواد از ملت پول بگیره ، معلومه علائم هشدار دهنده نمیزاره

  34. عبدالغفور قلی زاده می‌گوید

    دیروز 96.4.12 برای من یه پیامک اومد و گفت که از عوارضی تهران پردیس بدون مجوز عبور کردم و به من گفتند که 72 ساعت مهلت دارم که برچسب عوارضی را بخرم و هزینه خرید آن با شارژ و هزینه پست میشه 30 هزار تومن. موضوع جالب اینجاست که بنده در ان تاریخ تهران نبودم و در شهر بهشهر بودم نمی دونم چه کسی اشتباه کرده . مگر از ماشین عکس نمیگرند؟ حالا من اگر برچسب نخرم منو جریمه میکنن؟ یعنی به خاطر اشتباه خودشان من باید جریمه شوم. من که راضی نیستم. برچسب هم نمیخرم. در ضمن اگر امکان پیگیری را شما دارین شماره پلاک من 72- 85ق455 و ماشین من پژو SLX سفید رنگ می باشد. با تشکر

  35. علی رضایی می‌گوید

    من هم نادانسته بعلت همراه نداشتن پول نقد و تمایل به پرداخت الکترونیکی(غیرنقدی)وارد این مسیر بی بازگشت شدم.درحالیکه نمیدانستم باید پیش از سفر برچسب خریداری کنم و اطلاع رسانی نشده بود.این خلاف حقوق شهروندی همگی ماست

  36. رسولیان می‌گوید

    سلام اصلا درست نیست من بابی اطلاعی ازعوارضی ردشدم چون باجه بسته بود.روز23تیر96وجریمه شدم پیامک اومده نمیدونم چکار کنم راهنمایی کنید چرااطلا ع رسانی نمیکنید

  37. علی می‌گوید

    سلام مت در تاریخ 25 تیر بعد از سالها به خاطر مصاحبه باید به قم میرفتم که ناخواسته در طور جریمه راهور قرار گرفتم و دیگر راه بازگشتی نبود حال در این مملکت گل و بلبل چه کسی پاسخگوست که به خاطر عدم اطلاع رسانی باید 30 تومن پول یامفت از جیب ما بره

  38. ali r می‌گوید

    سلام جناب قربانی.
    بنده بعد از تهیه برچسب چندین بار با پیامک تردد مجاز، ناهمخوانی پلاک و برچسب مواجه شدم. این پیام ها به چه معناست و اینکه آیا جریمه میشم یا خیر.

    ممنون از زحمات شما

    1. ناشناس می‌گوید

      آقای قربانی بیدار شوند چشم

  39. بابازاده می‌گوید

    باسلام
    بنده چون در مسير تبريز به تهران معمولاً تردد دارم و كليه باجه‌ها عوارض نقدي مي‌گيرند و الكترونيكي نيست ولي در مسير اتوبان قم تهران اطلاعي از عوراضي الكترونيكي نداشتم و چون پيامك آمد فردا به يكي از شعب بانك مسكن تهران مراجعه كردم كه گفتند برچسب ندارند و در بانك مسكن شهرستان نيز برچسب موجود نبود و اينترنت نيز نتونستم كانكت شوم بالاخره 72ساعت تمام شد. لطفاً راهنمايي كنيد.

  40. ناشناس می‌گوید

    سلام من با خرید این برچسب مشکلی نداشتم تا اینکه مجبور شدم شیشه خودرو خود را تعویض کنم هر کاری کردم که برچسب رو بکنم و روی شیشه جدید نصب کنم نشد البته شماره بر چسب رو دارم راهنمایی بفرمایید و شارژ هم دارم

  41. حمید جوادی می‌گوید

    سلام برچسب دارم ولی بدلیل تعویض شیشه جلو ماشینم بر چسب کنده شد ولی بدون مدار الکترونیکی ضمنا شماره برچسب رو دارم اره نمایی بفرمایید

  42. علی می‌گوید

    من تموم نظرات رو خوندم. بیش از یک ساله که همگی یک مشکل داریم و اونم عدم اطلاع رسانی درسته. زیاد ناراحت نباشید ۳۰هزار تومن جریمه رو همگی میدیم چون داریم تو مملکت اسلامی زندگی میکنیم، وقتی برادر جناب روحانی رییس جمهور کشور از بانک ملت ۲۱تیلیار وام بدون بهره میگیره و همون پولو تو بانک سپرده گزاری میکنه و ۲۴درصد سود میگیره بالاخره باید امثال منو شمایی باشن که این پولارو ازشون بگیرن تا خدایی نکرده اون بالایی ها بدون پول نمونن… بالاخره اونا هم زن و بچه دارن و باید خدا روزیشونو برسونه. پس به پلیس راهور و عدم اطلاع رسانی و نزدن تابلو و تبلیغات نکردن و … شکایت نکنید، بزارید این پول هارو به ناحق از ما بگیرن و بدن به اون بالایی ها

  43. حمید می‌گوید

    من فکر میکنم متصدی عوارض راه پلیس نیس بلکه وزارت راه و شهر سازی است که متاسفانه اطلاع رسانی شون خیلی ضعیفه

  44. احسان می‌گوید

    سلام من امروز به طور اتفاقی از باجه الکترونکی گذشتم هیچ راهی نیست بدون برچسب واریز کرد این چی کاریه بی دلیل به خاطر ۵۰۰تومن۳۰۰۰۰تومن جریمه شم لطفا راهنمای کنید مرسی

  45. محمد می‌گوید

    سلام به مسئولین محترم برچسب عوارضی بزرگ راه و اتوبان ها من ناخودگاه در مسیر پرداخت الکترونیک عوارضی قرار گرفتم و دیگر نتونستم مسیر عوض کنم ترمز کردم همانجا به کیوسک عوارضی مراجعه و درخواست پرداخت و خرید برچسب نمودم جواب دادند الان سرویس نیست. بانک مسکن جواب نمیدهد. لدا با راهنمایی ایشان مدت دو روز است برای چندمین بار هر روز به سامانه رجوع و اطلاعات شخصی و خودرو رو ثبت میکنم تا برچسب خریداری و مبلغ عوارض ۲۸۰۰ تومان ازش کسر شود. ولی متاسفانه آخر کار تائید نمی دهد من ماندم چکار بکنم دو روز الاف شده و وقت گرانبهایم و باارزش هدر رفته است. مشکل سامانه دارد ما چکار کنیم .الان استانبول هستم و خودرو هم در پارکینگ فرودگاه امام. لطفا یک کم به هموطنان ارزش قائل شوید. تا وقتشان هدر و جریمه الکی نشوند.متشکرم

  46. ج ط می‌گوید

    سلام
    من در حالیکه برچسب دارم و بارها هم رد شدم و درست کار کرده ولی امروز در مسیر رفت اتوبان پردیس اس ام اس دریافت کردم ولی در مسیر برگشت چراغ سبز نشد و اس ام اسی هم نیامد چه کار باید بکنم جریمه ثبت نشه؟
    در ضمن برچسبم هم به اندازه کافی شارژ داره
    پلاک
    ۱۴س۶۴۶ ایران ۱۰

  47. ناشناس می‌گوید

    با سلام واقعا بدون اطلاع رسانی کار بسیار نادرستی می باشد من هم فکر میکردم منظور پرداخت با کارت بانکی می باشد و 30 هزار تومان جریمه شدم واقعا این پولها خوردن نداره

  48. ریسی می‌گوید

    سلام من تقریبا ده روز پیش از بندرعباس به سمت تهران میامدم و متوجه پرداخت الکتریکی شدم فکر کردم منظورپرداخت با کارت بانکی هستش وقتی رسیدم کسی نبود پرداخت کنم.الان که بررسی کردم متوجه شدم.شاید جریمه سی هزار تومان خیلی ناعادلانه هست.یا خوب اطلاع رسانی شه یا همانگونه که عوارض سالانه خودرو میگیرن.این مبلغ عوارضی حتی سه برابر رو عوارض خودرو بگیرن.

  49. ناشناس می‌گوید

    با سلام حدود دو هفته پیش از قم برمیگشتم از باجه سمت چپ عوارضی که خلوت تر بود عبور کردم ولی کسی نبود که پول بگیره من هم فکر کردم به خاطر شلوغی عید چند دقیقه ازاد کردن ولی دیروز پیام اومد به علت ندادن عوارض ۳۰۰۰۰تومان جریمه شدم برای همین خیلی عصبانی شدم مگه میشه که من بخوام ۳۰۰۰ تومان ندم وده برابرش رو جریمه بشم مگه عقلم کمه ولی با مراجعه به سایت متوجه شدم که الکترونیکی بوده با این حال از عمل کرد عوارضی واقعا دلگیر شدم بدون اگاه سازی کافی ده برابر جریمه ارسال کنه من که قسدم واقعا فرار نبود اطلاع نداشتم پراید سفید ۶۶ن۵۵۲ایران ۳۸ انتظار دارم جریمه اصلاح شود تا پرداخت کنم در غیر این صورت کسی که اطلاع رسانی نکرده واین مبلغ رو بگره مدیونه

  50. عابدینی می‌گوید

    با سلام حدود دو هفته پیش از قم برمیگشتم از باجه سمت چپ عوارضی که خلوت تر بود عبور کردم ولی کسی نبود که پول بگیره من هم فکر کردم به خاطر شلوغی عید چند دقیقه ازاد کردن ولی دیروز پیام اومد به علت ندادن عوارض ۳۰۰۰۰تومان جریمه شدم برای همین خیلی عصبانی شدم مگه میشه که من بخوام ۳۰۰۰ تومان ندم وده برابرش رو جریمه بشم مگه عقلم کمه ولی با مراجعه به سایت متوجه شدم که الکترونیکی بوده با این حال از عمل کرد عوارضی واقعا دلگیر شدم بدون اگاه سازی کافی ده برابر جریمه ارسال کنه من که قسدم واقعا فرار نبود اطلاع نداشتم پراید سفید ۶۶ن۵۵۲ایران ۳۸ انتظار دارم جریمه اصلاح شود تا پرداخت کنم در غیر این صورت کسی که اطلاع رسانی نکرده واین مبلغ رو بگره مدیونه

  51. عابدینی می‌گوید

    با سلام دو هفته پیش از قم بر میگشتم کمی شلوغ بود وقتی از عوارض رد شدم کسی نبود پول بگیره فکر کردم به خاطر شلوغی عید دقایقی ازاد کردند ولی دیروز پیامک جریمه ۳۰۰۰۰ تومانی به خاط پانصد تومان برایم اومده پس از مراجعه به سایت فهمیدم الکترونیکی بوده این کار درست نیست کدام عاقلی راضی میشه پانصد پرداخت نکنه اون وقت ۳۰۰۰۰ تومان جریمه بده اگه اصلاح نکنین واگزارتان میکنم به همان خانمی که افتخار زیارتش رو داشتم و شماهم این طوری از زائرینش پذیرایی میکنین ۶۶ن۵۵۲ایران ۳۸

  52. سهراب می‌گوید

    با سلام
    چند ماه است که این برچسب ETC رو تهیه کردم و از جایگاه تهران – قم هم تردد میکنم،
    اما چند وقت است که اس ام اس نا همهوانی پلاک و برچسب به گوشی من میاد، ممنون میشم در این باره کمکم کنید.
    با تشکر

  53. آدم بدبخت می‌گوید

    باسلام وادب واحترام اگرامکان داره اندکی رژن به مسیر پرداخت الکترونیکی بزنید مشکلش حل می شود

  54. فرهاد می‌گوید

    عوارضی جریمه شدم برای دو روز توقف در کرج ،یک روز کامل ۴ شعبه بانک مسکن مراجعه کردم.دو تاشون برچسب نمیفروختن ،دو تاشون گفتن سیستم قطعه.از جمله شعبه شاهین ویلا و مرکزی

  55. رضا ولی پور می‌گوید

    سلام بنده دیروزصبح (ششم تیر ماه نود هفت) از جلوی عوارضی قم تهران ساعت(هفت و شانزده دقیقه)صبح از مقابل باجه های پرداخت عوارض عبور کردم و تمام باجه ها نیز بسته بودن چطور میتونستم عوارضم را بصورت نقدی پرداخت کنم که حالا پیام اومده ظرف ۷۲ ساعت جریمه میشید.
    خداییش این انصافه
    رفتم تو سایتی که برچسب میفروشن قیمت برچسب را زده بیست هزار که با مبلغ شارژش و هزینه پستیش سر به فلک میزنه.
    البته من دو سه سال یکبار هم از این عوارضی رد نمیشم برچسب را میخوام چکار

  56. فریدونی می‌گوید

    با عرض سلام خدمت مسئولین ، واژه پرداخت الکترونیکی اشتباه است من فکر کردم با کارت عابر بانک باید عوارض را پرداخت کنم کسی نبود رد شدم حالا پیام اومده 30 هزار تومان جریمه شدی خوب بنویسید پرداخت با برچسب الکترونیکی تا مردم متوجه بشن چه خبره عمدا این کار رو می کنید که جریمه کنید ما که راضی نیستیم

    1. رسول قربانی می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      بنده هیچ کاره ای نیستم در خصوص عوارضی تهران قم؛ ولی در حوزه بانکداری و پرداخت هشت سالی هست که فعالیت میکنم؛ اینکه شما تنها نمونه ای که از پرداخت الکترونیکی دیدید این بوده که میرفتید یه جایی کارت میکشیدید دلیل نمیشه که اگر مدل دیگه ای از پرداخت الکترونیکی دیدید بزنید زیر میز و بگید این واژه اشتباه به کار گرفته شده؛ پرداخت الکترونیکی ده ها مدل و اقسام داره که اینجا یکیش هست.

      1. محمود می‌گوید

        من دیشب بصورت اشتباهی وارد لاین پرداخت الکترونیک شدم . بعد به مقصد که رسیدم پیام برام اومد. حالا باید برم برچسبی رو بخرم که چند سال یک بارهم ازش استفاده نمیکنم . چرا باید برچسبی رو بخرم که بکارم نمیاد؟
        اونم چند وقت دیگه میخوام ماشینم رو عوض کنم . تازه هزینه خرید این برچسب با هزینه پستیش تقریبا بامبلغ جریمه یکیه.
        بخاطر ۵۰۰تک تومن ۳۰هزارتومن جریمه خیلیه .مگه دیونه س کسی نخاد اینو بده. این دامی است که برا هموطنان خودشون درست کردن و ادعای خدمت رسانی دارن. از این موضوع همه شکایت دارن.
        حد اقل میتونستن قبل از گیت یه چنین چیزی بنویسن : اگر برچسب پرداخت الکترونیکی ندارید وارد نشوید.

      2. ناشناس می‌گوید

        جناب خبر نگار کجای کره زمین همچین قانونیو دیدید البته شما تو همه زمینه تجربه 8 ساله دارید من دکترای الکترونیک دارم و هواسم جمع و سامانه NFC فعال دارم و باز جریمه شدم اگه وقت داری خبر یا مصاحبه ای با مسئولین راهنمایی بذار برای کسانی که عمدا یا سهوا رد شدن بتونن مبلغ و تا 72 ساعت بدون کم کاست پرداخت کنن مردم اذیت نکن پیاما رو بخون بعد اگه خواستی این کار اناجام بده تا گره از مشکلات هم وطنان باز بشه مچکر

  57. رضوی می‌گوید

    سلام اینجانب رضوی جانباز جنگ تحمیلی میباشم و امروز سوم مردادماه اولین بار بود که در اتوبان قم تهران و بدلیل عدم اطلاع و خلوت بودن گیت ؛قصد عبور از گیت الکترونیکی راداشتم وکارت جانبازی ام را آماده کرده بودم که نشان متصدی گیت دهم و دیدم کسی درباجه گیت نیست قصد داشتم دنده عقب بگیرم واز گیتهای پرداخت نقدی عبور کنم وکارتم را ارائه‌ دهم که بدلیل اینکه اتومبیلهای دیگر پشت سرم بودند نمیشد دنده عقب بگیرم لذا اجبارا ازهمان گیت عبور کردم و پس از گیت توقف و به مسئولی که درباجه مخصوص نشسته بود و کارت صادر ویاشارژ میکرد مراجعه کردم و موضوع رابه اطلاع ایشان رساندم ولی وی گفت کاری نمیشود کرد ومن گفتم حداقل پول عبور را بگیرید ولی باز جوابی نگرفتم که پس از آن پیامک عبور برایم رسید لذا جهت یک عبور چرابایستی جریمه شوم من که خودم ایستادم وموضوع را شرح دادم لطفا راهنمایی کنیدخودرو ۱۳ ایران ۷۵۱ب۵۶

  58. مجید می‌گوید

    باسلام خدمت تمامی هم وطنایم.همین الان که مورخه۹۷.۵.۲۸ازعوارضی تهران قم برای اولین بارردشدم۵۰۰مترجلوترپیامکی اومدتخلف ازعبورعوازض.بخداقبل ازاینکه به عوارضی برسم دیدم هیچکس نیست بچه هاگفتندشایدبخاطراینکه امروزوفات خانم معصومه است نمیگیرن.حالامن چه کارکنم لطفاجواب دهید

    1. مجید می‌گوید

      این فقط عوارضی قم نیست به لطف برادران ناجا و شهرداری محترم سراسری میشود هشتگرد محل کارم هست هرسری رفت وامد عکس میگیرند و من هم بدون اطلاع اصلا کار درستی نیست من اصلا عوارضی رد نکردم به هیچ عنوان دوربین داخل اتوبان هست پلاکم رو برداشته نه عوارضی

  59. مجید می‌گوید

    ۳۱۴ص۳۱ایران۲۵

  60. ناشناس می‌گوید

    سلام علیکم.بنده جانبازجنگ درروز24مردادماه نودوهفت ازتهران بسمت قم عوارضی اول تهران باکارت جانبازی عبورکردم اما عوارضی قم کسی نبود وبنده لی اطلاع از لاین الکترونیک است وماشهرستانیها برای یکبار بی اطلاع هستیم وازطرف مسول عوارضی اطلاع کافی منتشرنشده حتی پلیس راهور .برایم 30هزارتومان جریمه پیامکی امروز آمده لطفا تجدید نظرفرمایید خدا قوت شماره ماشین 15س227 ایران 48 ساعت 8و1دقیقه .ازطرف جانباز جنگ .تشکر

  61. علیرضا سالاری می‌گوید

    سلام من از لاین این سامانه عبور کردم درصورتی که این برچسب رو نداشتم حالا پول عوارض رو چگونه باید پرداخت کنم؟

  62. علي می‌گوید

    سلام آقاي قرباني با فرض اينكه حمايت شما از اين برچسب درست باشد به نظر وجدان خودتان آيا پرداخت ٢٠٠٠٠ تومان خريد برچسب براي كساني كه به علت ناآگاهي با جريمه مواجه خواهند شد عادلانه است افراد زيادي در طول چندين سال ممكن است تنها يكبار از اين مسير عبور كنند و اينقدر دزدي هاي مختلف ديده اند كه نسبت به اطلاع رساني قبل از گيت توجه نداشته اند. اگر واقعا قصد اخاذي از مردم راندارند چرا راهي بر اي پرداخت پس از اطلاع صاحب خودرو نگذاشته اند ؟ اين ناآگاهي جريمه اي ٢ برابر عوارض هم باشد قابل قبول تر از جريمه ٣٠٠٠٠ و خريد برچسب ٣١٥٠٠ توماني است كه شايد در سال يكبار هم استفاده اي نداشته باشد. يعني نفس كار درجهت سركيسه كردن مردم بوده است.

  63. سعید می‌گوید

    سلام من از از گیت الکترونیکی عبور کردم.ولی برچسبم شارژ نداشت.بعد چند روز میامک اکند جریمه شدی.من شارژ کردم.آیا جریمه برداشته میشه

  64. ناشناس می‌گوید

    واقعا باید مسئولی که به مردم اطلاع رسانی نکرد و جریمه کرد نه اینکه ی دفعه ایی بری تو مسیر پرداخت الکترونیکی و … جیبت و بزنه و ندونی که جیبت زده شده چون نمیدونی چی شد که ی دفعه ایی اومدی تو اون مسیر و نمیتونی تغییر جهت بدی .

  65. اکبرقربانی می‌گوید

    سلام احتراما ازهمدان به تهران و حومه مشهد شمال چگونه می عوارض جانبی بدم یابهرن الان تعطیل است بانک سامانه دارد؟ تشکر

  66. عبدالرحیم مشتاقیان می‌گوید

    برای کسی که ققط یکی دوبار در سال عبور میکند باید راه کار ساده تری درست شود مثلا
    نام بزرک راه شماره اتومبیل و مبلغ ارطریق خودپرداز تا 72ساعت به شماره حساب
    یا کارت

  67. ناشناس می‌گوید

    آقای قربانی
    با علم و آگاهی از اینکه شما در خصوص گیتهای عوارضی راه هیچ نقشی ندارید، مطالب عزیزان رو خوندم بسیاری از نارضایتیها بعلت عدم اطلاع رسانی صحیح دست اندرکاران در مورد موضوع مورد بحث بود، در عین حال لازمه این رو هم اینجا اضافه کنیم که در بزرگ راههایی که دوره پرداخت عوارض آن به پایان رسیده هم متاسفانه در حال دریافت عوارض میباشند و اینکه در مورد اینگونه مسیرها از بی اطلاعی مردم سوء استفاده شده و بعضی زمانها مامورین برای دریافت عوارض حضور دارند مانند بزرگراه ساوه

  68. Rafie می‌گوید

    سلام.اگر شخص دیگری به غیر مالک از عوارضی عبور کرده باشد .مالک خودرو چگونه باید متوجه شود تا بتواند عوارض را پرداخت کند …؟؟یا مالک خودرو چگونه بداندچقدر عوارض ازاد راه بدهکار است؟؟

  69. بهزاد می‌گوید

    سلام.این چه مسخره بازی هستش.من روز اول عید از عوارضی رو شدم.7 عید برگشتم.9 عید یکبار دیگه رد شدم.هر دفعه هم از طریق سایت آنی رو پرداخت کردم.ولی هنوزم هر چند روز یکدفعه استعلام می گیرم میگه 1000 تومن بدهکاری.پرداخت میکنم بازم بعد از چند روز دوباره میگه 1000 تومن بدهکاری.فکر کنم می خاید عوارضی کل کشور رو از من بگیرید.من در اصل باید 1500 تومن به گل میدادم.ولی تا الان 4000 تومن دادم.بازم چند روز دیگه میگن 1000 تومن بدهکاری.رسیدگی کنید

    1. م می‌گوید

      برای من همین مشکل بوجود آمده تا الان 4000 تومان اضافه گرفته اند

  70. علی می‌گوید

    برای من بدون اینکه امسال از آزادراه عبور کنم پیامک عدم پرداخت عوارض اومده.باید از کجا پیگیری کنم ؟ این انصاف نیست که بجای یکی دیگه جریمه هم بدیم

    1. شهروند ناراضی می‌گوید

      ما در ایام عید یک بار از اتوبان ساوه اومدیم تهران با این حال که سه هزار تومان هم پرداخت کردیم بازهم اومدیم دیدیم سی هزار تومان عوارض پرداخت نشده اومده برامون . الان هم با اینکه ازعوارضی نمیریم هر روز هزار تومان پرداخت عوارض داره میاد روش.

      1. فاطمه قوّتی می‌گوید

        با سلام
        برای کسب اطلاع از این موضوع با پشتیبانی آنی رو تماس بگیرید.

  71. مسع‌دداروگر می‌گوید

    سلام.فروردین ۹۸ازتهران به قم ازباجه نقدی ردشم کسی حضورنداشت .آیاجریمه شدم ؟ پیامی آمده طرزپرداخت آن به چه صورت میباشد؟

    1. فاطمه قوّتی می‌گوید

      با سلام
      شیوه پرداخت در اپلیکیشن‌ها در گزارش‌های راه پرداخت درج شده است.

      1. محمد می‌گوید

        من در تاریخ 2/2/98 از عوارضی قم – تهران عبور کردم و در استعلام از اپلکشین تاپ مبلغ 25000 ریال برای خودروم ثبت شد . آیا مبلغ عوارضی گران شد یا دستگاههای ثبت اشکال دارند . چاره کار چه هست . باید مبلغ اضافه ای که ثبت شد باید پرداخت کنیم . در حالی که مبلغ عوارضی قم – تهران 5000 ریال می باشد.

  72. ع.آ می‌گوید

    برایم پیام آمده قبل از اینکه جریمه بشوید عوارض اتوبان تهران – قم خود را بپردازید. مسخره است. من اصلا هیچوقت اونجا نبوده ام. چرا اشتباه عوارضی می نویسند!!!! حالا چطور اعتراض کنم؟؟؟؟!‍

  73. بابک می‌گوید

    شما باز خوبه که به قم رفتین عوارضم به شما اس ام اس فرستادند جالب این است که خودرویی که صفر هستش از نمایندگی تحویل گرفته شده مستقیم به نمایشگاه رفته پلاک نصب نشده واز نمایشگاه هم خارج نشده عوارض تهران قم اس ام اس فرستادند.

  74. ناشناس می‌گوید

    سلام بر همه من چند روزی که از عوارزی رد نشدم ولی امرو ۶هزار برام جریمه اومده تو اتوبان ساوه نوشته ۲۴ ساعت گذشته مگه میشه من ۲۴ روزه گذشته رد نشدم از اونجا نمی دونم به کی دردمو بگم

  75. مرتضی می‌گوید

    من اصلا از آزادراه رد نشدم برام پیام اومده اگر عوارض آزادراهتو واریز نکنی جریمت میکنیم! این چه سیستمیه؟

  76. شاهرخ می‌گوید

    بنده برچسب دارم و هر روز از اتوبان قم تردد دارم و بعد از هر بار عبور مبلغ ۴۰۰ تومان کسر میشد از بهمن ۹۷ دیگه مبلغی ازم کسر نشده و به باجه که مراجعه کردم گفت خرابه و مشکلی نیست شما شارژ داشته باش ، از اون موقع پیامکی نمیاد ، بعد از عید هر روز حتی وقتی از عوارضی هم عبور نمیکنم مبلغ ۵۰۰ تومان بدهی برام منظور میشه بعد متوجه شدم حتی اگه از گیت پرداخت عبور نکنی و وارد اتوبان شده باشی کافیه دوربین های مخصوصی که جدیدا نصب کرده اند شماره پلاک شما رو ببینند و ثبت بشه و بدهی برای شما منظور بشه !!!!!
    خیلی جای تاسف داره و وقتی که دیروز رفتم خلافی بگیرم دیدم مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به خاطر رد شدن از عوارضی جریمه شدم ، بابت هر بار تردد ۲۰هزار تومان ، وقتی از پلیس ۱۱۰ اعتراض کردم گفتن دوربین رو نمیشه اعتراض کرد و شما باید پرداخت کنی و جالبه که برچسب داشتم و پیامکش هم امده بود!!!!

  77. سید رضا می‌گوید

    من برچسب آزاد راه تهران قم دارم آیا با اومدن این سیستم جدید دیگه کار نمیکنه یعنی شارژ که برچسب رو کردم پرید هم پول برچسب باید بدم هم عوارض

    1. فاطمه قوّتی می‌گوید

      سلام
      برچسب ها همچنان اعتبار دارند.

  78. رضاطهرانی می‌گوید

    سلام.برای ماشینم اشتباهی عبوراز عوراضی قم تهران آمده.(500تومان).اصلا آن مسیر را نرفتم.برای جلوگیری ازجریمه پرداخت کردم.چکار باید بکنم که دیگه این اشتباه پیش نیاد؟

  79. علی رضا آذر می‌گوید

    سلام چرا برای نام نویس همش میگه شماره کد ملی اشتباه است

  80. ناشناس می‌گوید

    ازمنزل چگونه میتوانیم عوارض را پرداخت کنیم

  81. حق می‌گوید

    با سلام من یه مرتبه میرم تهران ازقم برمیگردم هروقت صفر میکنم دو سه روز دیگه برام معوقه میاد پس از استعلام چرا معوقه ها بدون تاریخ هستند برای شکایت کجا باید رجوع کنم.

  82. اسد می‌گوید

    سلام خسته نباشید،واقعامتاسفم،هرروز۵۰۰تومان بایدبرای راه نرفته وعدم تردددراتوبان بایدعوارضی پرداخت کنم،چرا؟؟

  83. حسین احتشام می‌گوید

    سلام بنده در تاریخ دوم مرداد از عوارضی تهران به سمت قم عبور کردم و سپس از جاده قدیم تهران ساوه به ساوه رفتم ولی متاسفانه دو بار پیام کسر از شارژ برای من آمده و لطفا راهنمایی کنید چگونه میتوانم پیگیری کنم

  84. جلال اردو می‌گوید

    سلام اینجانب با خودرو ۱۸ی۸۶۸_۲۱ دردماوندزندگی میکنم و بلاجباربرای عبور از اتوبان پردیس برچسب عوارضی بانگ مسکن خریداری نموده ام و متاسفانه هروقت از اتوبان قم تهران استفاده میکنم عوارض را بدون تخفیف همان ۵۰۰۰ ریال کسر میگردد و مشکل دیگر برای یک رفت و برگشت حداقل ۴ بار مبلغ ۲۰۰۰۰ ریال از حسابم کسر میگردد و مدرک آن هم میشه از بانگ مسکن از حساب من پرینت بگیرید تا مطمئن شوید این اشتباه را بارها صورت گرفته
    از مسولین طرح ترافیک میخواهم این مشکل را رفع کنند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.