راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رهبری HP در بازار سرور سال 2015

شرکت HP همچنان در صدر بازار جهانی فروش سرور برای Cloud Infrastructure و Server Space در سال جاری است. در 26 آگوست سال 2015، گارتنر گزارشی مبنی بر رشد و درآمد فروش سرور برای سه‌ماهه دوم سال جاری ارائه کرد که بنا بر آن HP با داشتن سهم 25 درصد بازار همچنان در رتبه اول جهان قرار دارد. به دنبال آن شرکت‌های Dell و IBM قرار دارند که سهم هرکدام به ترتیب 17 درصد و 13 درصد است. شرکت‌های Lenovo و Cisco نیز به ترتیب 7 درصد و 6 درصد سهم بازار را در اختیار گرفته‌اند.

شرکت بین‌المللی IDC نیز در گزارشی شرکت HP را رتبه برتر بازار در فضای سرورها در سال 2015 معرفی می‌کند. افزایش تقاضا برای سرورهای HP density-optimized نشان‌دهنده رشد 118 درصدی سال‌به‌سال برای این سرورها است و رشد 10 درصدی برای سرورهای HP rack-optimized نیز کمک‌کننده برتر شدن شرکت HP در این سال‌های اخیر است. در میان 5 شرکت برتر فروشنده سرور، کمپانی Lenovo با رشد سالیانه 526 درصد خود توانسته جایگاه مناسبی را کسب کند.

Server-index-way2pay-94-08-03

در جدول بالا سهم هر شرکت در بازار و همچنین رشد سالیانه آن‌ها نسبت به شرکت‌های فروشنده برتر سرور کاملاً نمایان است. اگرچه تمام پنج شرکت برتر بازار سرور به‌جز IBM رشد قابل‌توجهی داشته‌اند اما شرکت چینی Lenovo بالاترین افزایش رشد را در سال 2015 به ثبت رسانده است. رشد درآمد 526 درصد این شرکت نمایانگر این رتبه است. شرکت IBM نیز رشد منفی 34 درصد را در سال 2015 تجربه می‌کند. سود شرکت Lenovo در سال 2015 مبلغی حدود 950 میلیون دلار است. این مبلغ 5 برابر درآمد این شرکت در سال 2014 است.

علی فراهانی؛ کارشناس فنی واحد توسعه کسب‌وکار تجهیزات شبکه و مرکز داده شرکت پاسارگاد فرتاک آریان

منبع: Yahoo Finance

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.