راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در هلند جایگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی به قابلیت پرداخت با ارز IOTA مجهز شدند

یک ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی در کشور هلند، به قابلیت پرداخت با ارز IOTA مجهز شده است. مرکز دانش و نوآوری در زمینه زیرساخت‌های شارژ هوشمند در کشور هلند به نام ElaadNL برای ارائه ایستگاه شارژ با فناوری دفاتر کل توزیع‌‌شده، خودش را مجهز فناوری ارزهای رمزنگاری‌شده IOTA کرده است.

این ایستگاه شارژ در محوطه Arnhems Buiten واقع شده است و در آن مشتریان می‌توانند به دستگاه شارژ ماشین به ماشین و ابزارهای هوشمند برای پرداخت هزینه پارکینگ دسترسی داشته باشند.

هارم ون دن برینک توسعه‌دهنده مرکز ElaadNL می‌گوید: «ما پتانسیل موجود در فناوری دفاتر کل توزیع‌شده را دیدیم و با خودمان فکر کردیم که آیا می‌توان این فناوری را داخل ایستگاه‌های شارژ هم ادغام کرد؟ آیا می‌توان از این تکنولوژی برای ایجاد یک سیستم یکپارچه بهتر، مانند شبکه‌های هوشمند استفاده کنیم و تا جای ممکن به منبع انرژی تجدیدپذیر دست یابیم؟»

شارژهای مجهز به IOTA بر مبنای فناوری تانگل منبع باز IOTA ساخت شده است و یک پروتکل داخلی است که هیچ نیازی به بلوک و ماینرها ندارد و انتقال امن داده‌ها و انجام پرداخت‌های خرد بدون کارمزد را انجام می‌دهد.

دومینیک شینر هم‌بنیان‌گذار IOTA می‌گوید: «شارژ خودروهای الکتریکی یکی از کاربردهای فراوانی است که IOTA به‌عنوان پروتکل پایه برای انجام تراکنش‌ها میان ماشین‌ها ارائه می‌شود. کاری که توسط این تیم در Enexis برای ایجاد اولین ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی مبتنی بر IOTA انجام داد، کاری عظیم و شگرف است و درواقع مسیر را برای استفاده بهتر و بیشتر از فناوری IOTA در فضای تحرک هموارتر می‌کند.»

فناوری دفاتر کل توزیع‌شده IOTA می‌تواند میلیون‌ها تراکنش‌های پرداخت‌های خرد را انجام دهد و امکان استفاده از آن در دستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی و پارکینگ مبتنی بر پرداخت‌های خرد و بدون کارمزد هم در میان دیگر استفاده‌ها از این ارز جای دارد.

به گزارش سی‌ان‌ان از فناوری تانگل IOTA در اقدامات شهر هوشمند شهر تایپه استفاده شده است. ارز دیجیتال IOTA هم که در حال حاضر و در میان دیگر کوین‌های دیجیتال و باتوجه به بازار سرمایه این ارزها، در رتبه نهم جای دارد، با به دست آوردن 12 درصد دیگر از بازار، پابه‌پای دیگر همتایان خودش پیش می‌رود.

منبع: CCN

2 دیدگاه
  1. صالح می‌گوید

    منبع خبری سایت سی سی ان هست نه سی ان ان!

    1. رسول قربانی می‌گوید

      مرسی
      اصلاح شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.