راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارائه ارز رمزنگاری‌شده با پشتوانه طلا در انگلستان

ضرابخانه سلطنتی انگلستان (Royal Mint)، که یک نهاد مجاز برای ضراب سکه در بریتانیا است، خبر از راه‌اندازی ارز رمزنگاری‌شده با پشتوانه طلای خودش را داد. این ارز مبتنی بر زنجیره بلوک، طلای ضرابخانه سلطنتی انگلستان (Royal Mint Gold) نام دارد و درواقع یک نماینده دیجیتالی از طلای ذخیره‌شده‌ای است که در این ضرابخانه وجود دارد.

شرکت این ضرابخانه به نام The Royal Mint Bullion، که طلاهای فیزیکی را می‌فروشد؛ نخستین شرکتی است که به مشتریان امکان داشتن دارایی‌هایی با پشتوانه طلا، روی زنجیره بلوک را می‌دهد. خبرها حاکی از این است که هر یک کوین RMG برابر با یک گرم طلا است و زمانی که شما یک RMG در دست داشته باشید، درواقع یک طلای واقعی در اختیار دارید.

گزارش اخیری از شورای جهانی طلا (World Gold Council) با مقایسه طلا و بیت‌کوین، می‌گوید با اینکه بیت‌کوین در سال 2017 افزایش رشد بیشتری به دست آورد، اما طلا همچنان یک سرمایه‌گذاری ارزشمند از ذخیره ارزش به حساب می‌آید.

از پروژه RMG، اولین بار ضرابخانه سلطنتی در دسامبر سال 2016 پرده‌برداری کرد اما انگلستان اولین کشوری نیست که ارز رمزنگاری‌شده با پشتیبانی فلزات ایجاد کرده است. هفته گذشته، منابع محلی در استرالیا گزارش دادند که بزرگ‌ترین پالایشگاه فلزات گرانبها در کشور، Perth Mint به‌دنبال توسعه ارز رمزنگاری‌شده خودش با پشتوانه فلزات گرانبها بوده است.

منبع: Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.