راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی بر ترکیه به عنوان یک نمونه موفق

تازه‌ترین آمار نشان می‌دهند میزان تراکنش‌های آنلاین کارت اعتباری در ترکیه سال پیش در حدود ۳۴% یا به عبارت دیگر ۱۷٫۴ میلیارد دلار افزایش داشته است.

بنا بر آمار منتشر شده توسط مرکز کارت بین بانکی ترکیه (BKM)، در سال ۲۰۱۲ حدود ۱۹ میلیون از کل ۵۴ میلیون کارت اعتباری در کشور به منظور انجام خرید آنلاین مورد استفاده قرار گرفته‌اند. همچنین تعداد کارت‌های اعتباری صادر شده توسط بانک‌ها در این سال در حدود ۶ درصد افزایش داشته و کارت‌های بدهی هم حدود۱۱ درصد افزایش عرضه را تجربه کرده‌اند.

علاوه بر این، این آمار حاکی از آنند که ۲۹% پرداخت از طریق کارت اعتباری برای خرید مواد غذایی، ۱۲ % برای خرید پوشاک و ۱۱% برای خرید بنزین صورت گرفته است و خرید مواد غذایی حدود ۹ درصد از کل تراکنش‌های خرید را از آن خود کرده است. به طور کلی افزایش استفاده از خدمات پرداخت آنلاین و کارت‌های اعتباری باعث رشد این صنعت در کشور ترکیه شده است به طوری که در سال گذشته تعداد پایانه‌های فروش فروخته شده به ۲٫۱ میلیون تعداد رسیده و جمع کل تراکنش‌های انجام گرفته توسط کارت اعتباری نیز با افزایش ۲۵ درصدی به ۱۸۶٫۵ میلیارد دلار رسید. این عدد در رابطه با استفاده از کارت‌های بدهی ۸٫۹ میلیارد دلار بوده است و بدین ترتیب کل تراکنش‌های مالی انجام گرفته توسط کارت‌های اعتباری و بدهی به مجموع ۶۹٫۶۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ رسیده است.

منبع: فن‌تک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.