راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گوگل والت بالاخره صاحب یک کارت فیزیکی شد

در نهایت سر و کله کارت فیزیکی گوگل والت پیدا شد. این کارت به حساب کاربری گوگل والت مشتری متصل شده است و به او این امکان را می‌دهد که درست مانند کارت‌های بانکی از این کارت برای خرید در فروشگاه‌ها استفاده کرده و یا از آن برای دریافت پول از خودپردازها بهره ببرد.

-Google-Wallet-Card-way2pay-92-09-03

گوگل والت، یا سرویس کیف پول مجازی گوگل، کار خود را از سال 2011 شروع کرد. افراد توسط این سرویس گوگل می‌توانند از گوگل والت خود، یا حتی از یک کارت بانکی یا اعتباری به گوگل والت دیگران پول واریز کنند. پیش از عرضه کارت گوگل والت، کاربران می‌بایست از دستگاه تلفنشان برای پرداخت‌ها استفاده می‌کردند. حال با کارتی که گوگل در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، دیگر برای پرداخت نیازی به تلفن هوشمند وجود ندارد و افراد به همان شیوه معمولی از کارت گوگل والت در دستگاه‌های POS یا خودپردازها استفاده می‌کنند.

اگر بحث سر استفاده از کارت باشد، شاید ایده خلاقانه کوین (Coin) کمی از این کارت گوگل جذاب‌تر به نظر برسد. توسط کوین افراد می‌توانند یک کارت هوشمند را جایگزین چندین کارت خود کنند و حساب‌های مختلف را برای آن یک کارت تعریف نمایند در حالی که کارت گوگل والت در حال حاضر تنها به حساب گوگل والت متصل است. گوگل تاکنون 300 میلیون دلار برای توسعه گوگل والت خرج کرده، با این حال این سرویس هنوز نتوانسته محبوبیت سایر سرویس‌های گوگل نظیر جیمل و یوتیوب را به دست آورد. شاید زمان زیادتری لازم باشد تا شرکت‌های بزرگی چون گوگل و اپل فرهنگ مردم در استفاده از کیف پول‌های مجازی را جا بیاندازند.

منبع: نارنجی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.