راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آخرین حرف‌های دبیر کل بانک مرکزی درباره دریافت کارمزد

احمدی هم‌چنین در مورد آخرین تصمیمات برای دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها بیان کرد: این تصمیمی بود که بانک مرکزی مصمم به اجرای آن بود، ‌اما با توجه به حواشی که پیش آمد و طرح موضوع که در هیات دولت مقرر شد که برای بررسی بیشتر به شورای پول و اعتبار منتقل شود.

دبیر کل بانک مرکزی در مورد احتمال کاهش رقم کارمزد گفت: این مساله در اختیار شورای پول و اعتبار است.

وی با اشاره به این‌که دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها از اول آبان‌ماه اجرایی نمی‌شود، گفت: این در حالی است که باید در مورد تمامی جوانب این مساله هم‌چنین هزینه‌های شبکه بانکی، امنیت طرح و سایر مسائل مربوط به آن شورای پول و اعتبار به عنوان یک شورای فرادستگاهی تصمیم‌گیری کند.

درآمد بانک‌ها از کارمزد‌ها قابل اشاره نیست

احمدی هم‌چنین درباره مجموع درآمد بانک‌ها از کارمزد‌های دریافتی گفت: با توجه به هزینه‌های موجود و عدم پرداخت هزینه خدمات درآمد بانک‌ها از کارمزد‌ها کم بوده و قابل اشاره نیست.

وی افزود: اصول بانکداری ایجاب می‌کند تا درآمد‌ها و هزینه‌ها به حوزه‌های مربوطه منتقل شود، اما ایراد فعلی شبکه بانکی ما این است که بسیاری از خدمات ارائه شده مجانی بوده و این مبالغ در برخی موارد از حوزه‌های عمومی و اکثرا از تسهیلات پرداختی دریافت می‌شود.

دبیر کل بانک مرکزی ادامه داد: با توجه به هزینه بسیار بالای بانکداری الکترونیکی هزینه پول نیز بسیار بالا رفته و این تسهیلات‌گیرندگان هستند که کل مبلغ و تامین بودجه بانک‌ها را پوشش می‌دهند.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.