راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حیدرپور: با سیاست جدید ارزی بانک مرکزی، امکان واردات قاچاق از بین می‌رود

مدیرعامل شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا معتقد است: «چنانچه سیاست جدید ارزی بانک مرکزی، اعمال شود کانال‌های ارتباطی و فرآیندها مطلوب‌تر از گذشته ادامه پیدا می‌کند و شرکت‌های بزرگ می‌توانند به حیات خود ادامه دهند. از طرف دیگر امکان واردات قاچاق کالا دیگر وجود نخواهد داشت.»

مهرداد حیدرپور، مدیرعامل شرکت بازرگانی مبنا کارت آریا، درباره سیاست‌های جدید ارزی بانک مرکزی گفت: «آغاز سال است و سیاست‌های بانک مرکزی در قبال شرکت‌های واردکننده که ارز چگونه به آنها تخصیص یابد هنوز شفاف نشده است. درکل اگر این سیاست وجود داشته باشد که همه مسائل از طریق بانک‌ها صورت گیرد، از دیدگاه من این سیاست خوب است و یکی از حسن‌های آن این است که شرکت‌های ریشه‌دار و بزرگ می‌توانند ادامه حیات دهند، شرایط آنها با ثبات‌تر می‌شود و این امکان برای آنها فراهم می‌شود که درآمد و حاشیه سود خود را برنامه‌ریزی کنند.»

او ادامه داد: «در برخی موارد پیش آمده بود که ما و برخی شرکت‌ها محصول و یا سرویسی را نداشتیم و یا با توجه به سرویس و ارزش‌افزوده‌ای که ارائه می‌دادیم، قیمت کالا بیشتر تمام می‌شد اما ممکن بود شرکتی با قیمت پایین‌تر محصول خود را در بازار ارائه کند و این امر باعث نابرابری شرکت‌های تخصصی می‌شد. یعنی ممکن بود فردی با مقداری سرمایه، با حاشیه سود پایین و یا حتی با ضرر، محصول خود را به فروش برساند. با سیاست جدید ارزی و ادامه این شرایط ساختار بهتر و منسجم‌تری ایجاد می‌شود. از طرفی برای شرکت‌هایی مثل ما که قانونی کار می‌کنند، این کار یک مزیت است.»

حیدرپور با تاکید بر اینکه با این سیاست، آسیبی که به مشتری وارد می‌شد دیگر وجود نخواهد داشت، گفت: «این روند باعث می‌شود تاجرانی که فقط با پول وارد این عرصه شده و در این مسیر تجربه چندانی ندارند کنار بروند. پیش از این مشتری فقط قیمت را در بازار می‌دید و به سراغ همان فردی می‌رفت که با قیمت کمتری محصولات خود را ارائه می‌داد. در هر صورت امیدوارم با سیاست ارزی که در کشور ایجاد می‌شود منافع وارد کنندگان و صادر کنندگان دیده شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.