راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به حضور 6 کسب‌وکار در روز دوم الکامپ

در دومین روز از نمایشگاه الکامپ 96، به سراغ غرفه‌های فینووا، پیشگامان پویا، فناپ، کارپینو، ایرانسل و به‌پرداخت ملت رفتیم و با آن‌ها درباره حضورشان در نمایشگاه الکامپ و اتفاقاتی که در این چهار روز در غرفه‌شان می‌افتد، صحبت کردیم.

 

فینووا

حضور با همراهی شش استارت‌آپ‌

فینووا هم مانند خیلی دیگر از شتاب‌دهنده‌ها در بخش الکام استارز و در سالن 8 مستقر شده بود. بخش الکام استارز که بیشتر به حضور استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها اختصاص داشت، فرصتی شده بود که استارت‌آپ‌ها به معرفی خودشان و پیدا کردن سرمایه‌گذار مشغول شوند؛ شتاب‌دهنده‌هایی مانند فینووا هم کار را برای معرفی این استارت‌آپ‌ها راحت‌تر کرده‌اند.

فینووا هم مانند هر مجموعه دیگری که در این حوزه فعالیت می‌کند، علاقه‌مند است که شبکه خودش را قوی‌تر کند و الکامپ فرصت خوبی برای شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط فراهم می‌کند. تعداد افرادی که به حوزه آی‌تی علاقه‌مند هستند روزبه‌روز اضافه می‌شود و غرفه فینووا هم فرصتی است برای جذب استارت‌آپ‌ها و کسانی که علاقه‌مند به راه‌اندازی استارت‌آپ هستند؛ حتی برای کسانی که می‌خواهند با استارت‌آپ‌ها همکاری داشته باشند. البته فینووا دست خالی هم نیامد و شش تا از دوازده استارت‌آپ خودش را در غرفه مستقر کرده بود که عبارت‌اند از دوپرو، پلوتو، دراپز، کاموا، کانال شاپ و بامارو؛ البته از این شش استارت‌آپ، فقط یکی در حوزه فین‌تک فعالیت می‌کند و به قول خود مدیران فینووا، این موضوع نشان‌دهنده این است که این شتاب‌دهنده مشتاق است که با استارت‌آپ‌های حوزه‌های دیگر هم ارتباط داشته باشد.

فینووا با حضورش در الکامپ این امکان را در اختیار استارت‌آپ‌هایش قرار داد که با کیفیت بهتر و بیشتری حضور داشته باشند و خودشان را معرفی کنند. در آینده نزدیک خبرهای بیشتری از فینووا خواهیم شنید. اخیرا مدیر این مجموعه تغییر کرده و آنها به دنبال توسعه این مجموعه هستند.

 

پیشگامان پویا

صدور 350 هزار کارت اعتباری

دوباره به غرفه سرد و برفی سداد برگشتیم. غرفه‌ای که هر بار از کنارش رد شدیم، چشممان به بازدیدکننده‌هایی می‌افتاد که با هیجان خاصی سرتاسر غرفه را نگاه می‌کردند و با انگشت بخش‌ها و دکورهای مختلفش را به یکدیگر نشان می‌دادند. شرکت داده‌ورزی سداد، چهار زیرمجموعه خودش را در غالب یک غرفه دیدنی و زمستانی در وسط سالن 38 نمایشگاه قرار داده بود و این بار به سراغ شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا رفتیم؛ شرکتی که حدودا سه سالی از تأسیسش توسط بانک ملی می‌گذرد و بعد از سه سال فعالیت در زمینه کارت‌های اعتباری، وارد هلدینگ سداد شد.

شاید جالب باشد بدانید که سال گذشته، به‌طور متوسط 45 درصد تراکنش‌های کارت اعتباری در شبکه شتاب به شرکت پیشگامان پویا اختصاص داشت و الکامپ 96، اولین تجربه حضور این شرکت به‌عنوان هلدینگ داده‌ورزی سداد است که قصد دارد خودش را بهتر و بیشتر به مخاطبانش بشناساند. در حال حاضر این شرکت به‌طور اختصاصی حدود 350 هزار کارت اعتباری برای بانک ملی و با ارز‌ش‌های سه تا پنجاه میلیون تومانی صادر کرده است. البته باید گفت که این شرکت قابلیت این را دارد که به‌صورت هم‌زمان، چندین بانک را بپذیرد و سیستم خودشان را برای بانک‌های دیگر نیز راه‌اندازی کند و کارت اعتباری مختص هر بانک را برایشان صادر کند. چهار روز نمایشگاه، فرصت بسیار خوبی برای شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا است که تبلیغات و معرفی و جذب مشتری خوبی انجام دهد. به گفته مدیران ارشد این مجموعه، در این دو روز آنها توانستند به نتایج خوبی برسند و حتی با دو بانک خصوصی هم صحبت‌هایی برای همکاری داشته باشند.

 

فناپ

خانواده بزرگ زیر سقف یک غرفه

شاید هنوز نشود جذاب‌ترین غرفه را انتخاب و معرفی کرد اما برای انتخاب جذاب‌‌ترین سالن نمایشگاهی، راحت‌تر می‌شود تصمیم گرفت و به نظر می‌رسد که سالن 38، برنده این عنوان باشد. وجود غرفه بزرگ فناپ در این سالن هم شاید از عوامل تأثیرگذار در این انتخاب باشد. فناپ که با شرکت‎های زیرمجموعه، مرکز نوآوری و استارت‌آپ‌هایش در نمایشگاه حضور دارد باعث شد تا در هر چند قدم این غرفه، یک استارت‌آپ و یا یک شرکت زیرمجموعه جا خوش کرده باشد و مشغول معرفی محصولات و فعالیت‌های خودشان باشند.

فناپ زیرساخت یکی از این زیرمجموعه‌ها است که نرم‌افزارهای صنعتی می‌نویسند، مانند نرم‌افزار بانکی. از دیگر زیرمجموعه‌های فناپ، فناپ پرداخت است که تمام فعالیت‌های مربوط به پرداخت فناپ از طریق همین شرکت انجام می‌شود. داتین هم در گوشه‌ای دیگر از غرفه فناپ دیده می‌شود که تمرکزش در نمایشگاه بیشتر بر روی معرفی اپلیکیشن شبکه اجتماعی مالی «پی‌ما» بود. مرکز نوآوری فناپ نیز هدفش حمایت از استارت‌آپ‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. دکتر بادی، 3D Fast، مانیار، وین وین، لینک‌اپ، ابرآروان و وی‌کلیک از استارت‌آپ‌های حاضر در غرفه فناپ بودند تا در این چهار روز، هم فرصتی برای معرفی کسب‌وکارشان داشته باشند و هم امکانی برای پیدا کردن سرمایه‌گذار. فناپ تلکام هم در گوشه دیگری از غرفه فناپ جا خوش کرده تا علاوه بر معرفی شرکت و خدماتش که بیشتر بر حوزه پهنای باند و تلفن ثابت تمرکز کرده، بتواند مشتریان جدیدی پیدا کند. با توجه به تغییر استراتژی فناپ به سمت حوزه B2C ،این شرکت با قدرت بیشتر و حضور پررنگ‌تری در نمایشگاه ظاهر شد.

 

کارپینو

بولینگ بازی با ماشین کنترلی

چهار ماهی می‌شود که کارپینو شروع به کار کرده است و اولین بار هم است که در نمایشگاه حضور دارد و در همین حضور اولش، حامی الکامپ هم شده است. غرفه کارپینو در سالن 38 نمایشگاه قرار دارد و البته به همین یک غرفه بسنده نکرده و در محوطه نمایشگاه و در کنار سالن 35و سالن هفت هم دو غرفه دیگر راه‌اندازی کرده که البته یکی از این غرفه‌ها صرفا وقف بازی و سرگرمی و اهدای جایزه شده است. در غرفه‌ای که کنار سالن 7 و در محوطه نمایشگاه برپا است، جمعیت زیادی جمع شده‌اند که همین تراکم نشان‌دهنده یک اتفاق جالب و سرگرم‌کننده است.

بازی که برای بازدیدکنندگان در این غرفه طراحی شده، یک بازی بولینگ است که البته خبری از توپ‌های معمول همیشگی نیست و شما باید با یک ماشین کنترلی، بتوانید پین‌های چیده‌شده در انتهای غرفه را بریزید و برنده شوید. کارپینو به چند دلیل در نمایشگاه شرکت کرده است که خب اولین آنها مسلما معرفی اپلیکیشن به مردم است. اما از طرف دیگر چون این استارت‌آپ در حال راه‌اندازی بخش سازمانی خودش است، سعی دارد تا در این نمایشگاه بتواند ارتباطی هم با شرکت‌ها و سازمان‌ها برقرار کند و در آینده از این ارتباط به وجود آمده استفاده کند. به گفته خود کارپینویی‌ها، داشتن یک غرفه ثابت در نمایشگاه باعث می‌شود بتوانند از نظرات و فیدبک‌های کاربران و مردم هم باخبر شوند. از قابلیت‌هایی که کارپینو دارد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که شما می‌توانید از فهرست راننده‌های کارپینو، راننده و تاکسی را خودتان بر اساس تعداد سفرهای راننده، امتیازات دریافت‌شده و نوع ماشین انتخاب کنید. مسافران کارپینو، وقتی که با تاکسی‌های کارپینو جابجا می‌شوند، بیمه مسافر هم می‌شوند.

 

ایرانسل

پیشنهاد ویژه برای SMEها

سالن 38، به سالن رنگ‌ها تبدیل شده است و علاوه بر غرفه قرمز جیرینگ، غرفه زرد ایرانسل هم در همین سالن است. ایرانسل امسال با محصولات جدید و همین‌طور محصولاتی که از سال پیش تا امسال عملیاتی شده‌اند، در نمایشگاه شرکت کرد. یکی از سرویس‌های جدید ایرانسل که برای معرفی در نمایشگاه آورده بود، راهکار موبایلی مبتنی بر پردازش ابری است. علاوه بر این، سیستم «کال کنفرانس» و همین‌طور سناریو «اسمارت سیتی» هم به‌عنوان دیگر محصولات این اپراتور، در گوشه‌های مختلف غرفه خودنمایی می‌کردند.

یکی دیگر از محصولات ایرانسل، NB-IoT است که درواقع یک سری کنتورهای هوشمند دارای سیم‌کارت هستند و میزان مصرف کنتور را می‌توان به‌صورت هوشمند ارسال کرد. طرف دیگر غرفه ایرانسل هم اختصاص به بحث NFC و پرداخت دارد که در این بخش دموی دو راه‌حل NFC را انجام می‌دهند که یکی از آن‌ها مربوط به بحث پرداخت از طریق سیم‌کارت NFC است که وارد فاز تجاری نیز شده‌اند. از دیگر محصولات ایرانسل که با خود به نمایشگاه آورده ، تبلیغات هدفمند در بستر موبایل است؛ یعنی اینکه شرکت‌ها می‌توانند پیامک‌های تبلیغاتی خودشان را به‌صورت هدفمند و گزینش‌شده بر اساس موقعیت، سن، جنسیت و حتی میزان استفاده از سیم‌کارت به افراد ارسال کنند. این اپراتور، پیشنهادهای ویژه‌ای هم برای SMEها در نظر گرفته است. این پیشنهاد ویژه شامل یک بسته خاص شامل MVPN، مکالمه، اینترنت، تبلیغات روی موبایل و رابط‌های کاربری پرداخت است که پرداخت از طریق اعتبار سیم‌کارت را انجام می‌دهد.

 

به‌پرداخت ملت

با اسپینر مخصوص به پرداخت ملت جایزه بگیرید

غرفه 980 سالن 44A به شرکت به پرداخت ملت اختصاص دارد که امسال بیشتر بر روی معرفی و آشنایی با محصولات این شرکت مانند دستگاه‌های کارت‌خوان‌، دستگاه کیوسک Cashless، پایانه سوخت، دستگاه‌های خودپرداز و نرم‌افزار موبایلی سکه تمرکز کرده است. البته این شرکت به‌روزرسانی جدیدی بر روی اپلیکیشن سکه خود انجام داده و آن امکان قابلیت کارت به کارت است. البته گویا این شرکت محصول جدیدی به نام mPOS هم دارد که هنوز عملیاتی نشده و به الکامپ امسال نرسید.

اما غرفه به پرداخت فقط به معرفی محصولات و ارائه یک سری توضیحات فنی اختصاص نداشت و برای بازی و سرگرمی هم دستگاهی شبیه به اسپینر طراحی کرده بودند. اگر بازدیدکنندگان بتوانند دستگاه بزرگ اسپینر به پرداخت را بچرخانند و دایره‌ای که روی اسپینر تنظیم شده، اگر روی کلمه به پرداخت ملت بایستد، جایزه می‌گیرند. البته شرط اولیه این بازی این است که بازی‌کننده قبل از هر چیزی اپلیکیشن سکه این شرکت را دانلود و نصب کرده باشند. البته راه‌های دیگری برای گرفتن جایزه از این PSP دارید که به‌مراتب ساده‌تر است اما خوش‌شانسی شما را می‌طلبد. کسانی که در چهار روز نمایشگاه، دو تراکنش از طریق نرم‌افزار سکه انجام داده باشند، در پایان نمایشگاه در قرعه‌کشی شرکت می‌کنند و می‌توانند برنده چهار دستگاه تلفن همراه گلکسی S8+ باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.