راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ورود روندهای نوظهور پرداخت به صنعت مالی؛ اکنون بخرید، گروهی پرداخت کنید

روزی را تصور کنید که هزینه‌هایتان را با یک لینک می‌توانید با دیگران به اشتراک گذاشته و آن را گروهی بپردازید. کسب‌و‌کارهای پرداختی در جهان این روز را به واقعیت تبدیل کرده‌اند

کسب‌و‌کارهای فین‌تک همواره با استفاده از نوآوری و روش‌های پرداختی جدید در کیفیت زندگی افراد یک جامعه نقش بسزایی داشته‌اند. BNPL یکی از روش‌های پرداختی است که در چند سال اخیر تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی مردم جهان داشته و از محبوبیت خوبی در جامعه برخوردار شده است. در روش BNPL کاربر یا مشتری کالای موردنظر خود را خریداری کرده و مبلغ آن را طی اقساط کوتاه‌مدت یا میان‌مدت بازمی‌گرداند. کمی بعد از BNPL روش پرداخت SNBL ایجاد شد. در این روش پرداختی امکان دریافت کالا و خدمات به‌صورت قسطی فراهم است؛ با این تفاوت که مشتری ابتدا تمام مبلغ را با تخفیف به‌صورت قسط‌بندی به فروشگاه پرداخت کرده و بعد آن کالا و خدمات را دریافت می‌کند. به‌تازگی روش پرداخت دیگری به سایر روش‌های پرداخت اضافه شده به نام PaySquad یا Buy now pay Together به این معنا که هم اکنون خریداری کنید با هم پرداخت کنید.

قبل از آنکه توضیح بیشتری درباره PaySquad داده شود باید متذکر شد که روش پرداخت Split payment و PaySquad در ظاهر ممکن است شبیه یکدیگر به نظر برسند اما ذاتاً به دلیل تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند از هم مجزا هستند.

در حال حاضر ۸ شرکت در سراسر دنیا روش پرداخت PaySquad را ارائه می‌کنند که یکی از آن‌ها شرکتی با همین نام است. شرکت PaySquad امسال در رویداد مانی ۲۰/۲۰ بانکوک شرکت کرد و اعلام کرد که این بازار ۵۱۳ میلیارددلاری، راه‌حل پیشگامانه‌ای است که آمادگی دارد تا تجارت الکترونیک را متحول کرده و به افراد کمک کند تا با هم به دستاوردهای بیشتری برسند.


Paysquad چگونه کار می‌کند؟


روش کار PaySquad بدین صورت است که یک پرداخت واحد به چند بخش تقسیم می‌شود و بین افراد مختلف توزیع می‌شود. برای استفاده از این روش، کاربر هنگام پرداخت هزینه یک کالا باید گزینه Squad را انتخاب کرده و لینک پرداخت بخشی از هزینه را با افراد مدنظر به اشتراک بگذارد و از دوستان، خانواده یا همکاران خود دعوت کند تا در پرداخت هزینه مشارکت کنند. این روش همچنین زمانی که افراد می‌خواهند یک خرید گروهی انجام دهند و به صورت مشترک هزینه یک کالا را بپردازند بسیار کارآمد است و از مشکلات احتمالی نظیر عدم پرداخت هزینه توسط برخی از افراد گروه جلوگیری می‌کند.

زمانی که افراد به‌اندازه نرخ کالای مشخص‌شده، در پرداخت هزینه مشارکت می‌کنند، سفارش به فروشنده ارسال و پرداخت به صورت خودکار انجام می‌شود و امکان پرداخت، بیشتر از مبلغ کالا وجود ندارد اما اگر هزینه کالا به‌اندازه کافی جمع نشود پولی از حساب کاربر برداشت نمی‌شود و در کیف پول او باقی می‌ماند و امکان بازپرداخت نیز وجود دارد.


بررسی مزایای پرداخت‌ و خرید گروهی


این سبک از پرداخت‌های گروهی مزایای متعددی را برای شرکت‌های تجارت الکترونیک به ارمغان می‌آورد. اول‌ازهمه، این روش پرداخت می‌تواند به افزایش درآمد این شرکت‌ها کمک کند چراکه این روش فرایند پرداخت را ساده می‌کند و تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد. دوم از طریق فروش یک کالا یا خدمت، شرکت‌ها به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا می‌کنند، زیرا مشتریان باید اطلاعات تماس، آدرس ایمیل و… را تکمیل کنند. بنابراین کسب‌و‌کارهای تجارت الکترونیک می‌توانند ضمن افرایش فروش، شبکه مشتریان خود را گسترش دهند. تصور کنید با یک فروش به ده مشتری جدید دست پیدا کنید، خیلی خوب به نظر نمی‌رسد؟

در نتیجه، روش پرداخت‌ گروهی ابزاری است برای شرکت‌های تجارت الکترونیک تا به دنبال ساده‌سازی فرایند پرداخت منجر به بهبود تجربه مشتری، کاهش کارمزد تراکنش و افزایش شفافیت و اعتماد میان شرکا شود.

رهبران این روند نوظهور پرداخت معتقدند که با یک پرداخت گروهی، کسب‌وکارها فرصت این را دارند که با ده برابر تعداد مشتریان فعلی‌شان تعامل داشته باشند. از سوی دیگر خرید انفرادی بسیار محدودکننده است پس افراد به کمک دوستان، خانواده یا همکاران خود می‌توانند این محدودیت را از سر راه برداشته و خرید را چند نفره انجام دهند. به گفته رهبران روش پرداخت گروهی، سایر روش‌های پرداخت می‌تواند افراد را با بدهی‌ها و وام‌هایی که هوشمندانه پنهان شده‌اند، به سمت هزینه‌های ناگهانی سوق دهند اما پرداخت گروهی این چنین نیست.

در خصوص اهمیت ساخت روندهای جدید در پرداخت باید یادآور شد که پیش‌تر مهدی عبادی، مدیرعامل وندار گفته بود ازجمله مهم‌ترین کارهایی که پرداخت‌یارها برای ادامه حیات می‌توانند انجام دهند ایجاد روش‌های پرداختی جدید است.

در پایان شما به این سؤال پاسخ دهید که چرا افراد در پرداخت هزینه کالای شخصی مدنظرمان باید با ما مشارکت کنند؟ 

منبع مانی ۲۰ \۲۰ split-payment paysquad.co
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.