راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برای تولد راه پرداخت که امروز بخشی از راه‌کار است؛‌ ۱۳ سال اشتیاق و استمرار

مینا والی، نائب‌رئیس هیئت مدیره و مدیرمسئول رسانه‌های راه‌کار / راه‌پرداخت ساعت شش و پانزده دقیقه صبح روز جمعه دوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰ متولد شد؛ با یک متن تقریباً ۳۵۰ کلمه‌ای با تیتر «بانکداری الکترونیک، مدل‌ها و راهکارها»، به قلم رضا قربانی. امروز که مطالب ماه‌های اولیه راه‌پرداخت را مرور می‌کردم در نگاه اول به نظرم رسید با اینکه کاملاً مشخص است یک خبرنگار حرفه‌ای حوزه فناوری‌های بانکی این مطالب را نوشته است، ولی درکل چقدر کیفیت مطالب و عکس‌ها با امروز فرق دارد.

هر کسب‌وکاری قصه‌ای دارد و از نظر من، قصه راه‌پرداخت، همچنین تمام رسانه‌هایی که به دنبال آن ساخته شدند و تمام پیوندهایی که این رسانه‌ها ساخته‌اند در دو کلمه خلاصه می‌شود: «اشتیاق» و «استمرار».

اشتیاق آن محرکی است که در ابتدای هر شروع تازه‌ای وجود دارد و اگر نباشد یک جای کار محصول یا سرویس یا هر مخلوق دیگری می‌لنگد، اما استمرار کالای گرانبها و کمیابی است که در هر کاری دیده نمی‌شود. اینکه شما با اشتیاق کاری را به‌طور مستمر ادامه دهید ترکیب بی‌نظیری است که در کمتر مخلوقی می‌توان آن را یافت.

امروز راه‌پرداخت سیزده‌ساله شد. چقدر سیزده‌سالگی سن عجیبی است؛ نه کودک هستید و نه جوان. در گیجی دوران نوجوانی گیر کرده‌اید؛ از خودتان و از همه اطرافیان‌تان متنفرید. اگرچه در کسب‌وکار این ماجرا فرق دارد. سیزده‌سالگی، آن هم در سرزمینی پر از چاه و چاله برای کسب‌وکارها، یعنی گذر از دوران بلوغ؛ یعنی پوست کلفت شدن و افتادن در مسیر  جدی ساختن، ماندن و بزرگ شدن.

همین دیروز صبح (اول اردیبهشت‌ماه) بود که روزم را با دیدن پیامک مسدودی حسابم در چند بانک  شروع کردم. اولین‌بار نیست که به واسطه نقشم در کسب‌وکار، حسابم به هزار و یک علت مسدود می‌شود. دفعات اول دست‌وپایم به لرزه می‌افتاد که یعنی چه شده و الان چه کار باید بکنم، اما به لطف سال‌ها شرکت‌داری پوستم کلفت شده است و دیگر ککم هم نمی‌گزد از این مسائل. وقتی مسائل‌مان در آغاز راهِ راه پرداخت را مرور می‌کنم به‌خوبی کوچک شدن موضوعات سیزده سال پیش را در مقابل موضوعات امروزم درک می‌کنم.

وقتی تعداد همکارانم در ابتدای راه را با امروز مقایسه می‌کنم و نیز کسب‌وکارهای همکارمان و هر شاخص دیگری را چقدر احساس بزرگ شدن می‌کنم. راه‌پرداخت در کنار رشد خود ما را هم بزرگ کرده است و این مایه خوشحالی من است.

راه‌پرداخت سخاوتمندانه آغوش خود را برای خلق رسانه‌های جدید، عصر تراکنش، کارنگ و رمزارز باز کرد. از دل این پایگاه خبری علاوه‌بر این رسانه‌ها یک انتشارات فعال تخصصی هم خلق شده است که نزدیک به دویست عنوان کتاب را به دست مخاطبان خود رسانده است. امروز این راه به یک «راه‌کار» رسیده است که با عنوان «کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار» میزبان رسانه‌های تخصصی حوزه اقتصاد دیجیتال و اقتصاد نوآوری است؛ همان «راهکاری» که در تیتر اولین متن منتشرشده در راه‌پرداخت به چشم می‌خورد.

سیزده سال در دنیای کسب‌وکارهای جهان سن زیادی نیست، اما در ایران، آن‌هم در صنعت رسانه کم هم نیست. با وجود این، ما به این عدد راضی نیستیم. ما می‌خواهیم راه‌کار سال‌های سال، حتی بعد از زمانی که ما در این دنیا نفس نمی‌کشیم زنده باشد و با اشتیاق و عشق بزرگ‌تر و بزرگ‌تر شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.