راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یادگیری ماشینی و زنجیره بلوک، از عوامل افزایش ارزیابی شرکت‌های فین‌تکی است

به گفته مرکز تحلیل سرمایه‌گذاری‌های فناوری مالی (Fintech investor) شرکت‌های فین‌تکی که به دنبال یادگیری ماشینی و یا زنجیره‌ بلوک‌ هستند، ارزیابی‌شان تا پنج برابر افزایش می‌یابد.

به گفته یکی از بنیان‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری فین‌تکی، ارزیابی شرکت‌های فناوری مالی «درهم‌وبرهم» است. اندی استوارت (Andy Stewart) از شرکت Motive Partner در کنفرانس بین‌المللی فین‌تک که هفته گذشته در لندن برگزار شده بود گفت: «من به‌طورکلی معتقدم که ارزیابی چیز درهم‌وبرهمی است؛ درواقع خود تکنولوژی درهم‌وبرهم شده است.»

بازار درهم‌وبرهم، بازاری است که در آن ارزیابی به چیزی جدای از عملکرد خود شرکت تبدیل می‌شود. استوارت از این وضعیت اعلام نارضایتی کرده است و از اینکه بسیاری از شرکت‌ها بیشتر به حرف‌های شعاری چسبیده‌اند، گله‌مند است.

او دراین‌باره گفت: «یکی از چیزهایی که افراد باید مراقبش باشند، همین حرف‌های شعارگونه است. هر کاری که در آن به یادگیری ماشینی و زنجیره بلوک پرداخته شده باشد، ارزیابی آن شرکت به چهار و یا حتی پنج برابر هم افزایش پیدا می‌کند. شرکت‌های بسیاری چندین و چند بار به ما مراجعه می‌کنند که درواقع یک موتور ضد پول‌شویی و یا شناخت مشتری هستند که به‌خودی‌خود شرکت‌های جالب‌توجهی به نظر می‌رسند. بعداً مشخص می‌شود که این موتورهای ضد پول‌شویی و شناخت مشتری، با بهره‌گیری از فناوری یادگیری ماشینی و زنجیره بلوک‌ها کارشان را انجام می‌دهند که همین امر، ارزش آن شرکت را چندین برابر می‌کند.»

شرکت سرمایه‌گذاری Motive از بازیگران تازه‌وارد بازار به‌حساب می‌آید که دفاتری هم در شهر لندن و نیویورک دارد.

منبع: Business Insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.