راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رشد مداوم پرداخت‌های مبتنی بر تلفن همراه در آمریکا

افرادی که از فناوری پرداخت تلفن همراه استفاده می‌کنند به این روش پرداخت عشق می‌ورزند و ۴۰ درصد استفاده کنندگان از کیف پول تلفن همراه می‌گویند تلفن همراه اکنون روش اصلی پرداخت آنهاست. مردان با ۴۷ درصد و زنان با ۵۳ درصد، تقریبا به میزانی مساوی از این خدمات الکترونیکی استفاده می‌کنند؛ همچنین میزان استفاده از این نوع پرداخت‌ها در بین گروه‌های مختلف با درآمدهای متفاوت تقریبا یکسان است. تحقیقات نشان می‌دهد بیشترین استفاده از این روش پرداخت در بین افراد با درآمد کمتر از ۵۰ هزار دلار در سال (۳۲ درصد) و بیش از ۱۰۰ هزار دلار در سال (۲۹ درصد) مشاهده می‌شود.

نکته مهم دیگر این است که استفاده کنندگان در سن ۱۸ تا ۳۴ سال بخش عمده (۵۵ درصد) استفاده کنندگان را تشکیل می‌دهند؛ در حالی که افراد ۳۵ تا ۵۴ ساله با ۳۵ درصد در جایگاه دوم استفاده از این روش پرداخت قرار دارند. شاید تعجب‌آور‌ترین نکته در گزارشی که به تازگی از سوی موسسه نیلسون منتشر شده این است که افراد به استفاده از کدهای QR علاقمند هستند و این کد‌ها هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این تحقیق نشان می‌دهد ۴۵ درصد مصرف کنندگان شرکت کننده در نظرسنجی، استفاده از کدهای QR برای خرید را به هر روش دیگر پرداخت الکترونیک ترجیح می‌دهند. در کنار کدهای QR، پرداخت‌های موبایل در شکل‌های متنوع از جمله ارتباط میدان نزدیک (NFC)، کیف پول‌های موبایل نوآورانه (Passbook، MasterCard & PayPass)، پردازشگرهای کارت موبایل (NewtPay & Square)، پرداخت بلوتوثی با انرژی پایین (LE) و…. قابل انجام است.

با آنکه کیف پول تلفن همراه به کندی گسترش یافته است؛ اما افق این نوع پرداخت روشن است و یکی از روش‌های تشویق مصرف کنندگان به استفاده از این کانال پرداخت در نظر گرفتن تخفیف است. ۶۹ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده‌اند در صورتی که استفاده از پرداخت تلفن همراه تخفیف‌هایی داشته باشد یا جوایزی برای این کار در نظر گرفته شود از آن استفاده خواهند کرد.

منبع: شاپرک / forbes.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.