راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده چندین برابر از نرم‌افزارهای تلفن همراه، برای خرید

گروه تحقیقاتی CFI در گزارشی جدید درباره میزان رضایت مشتری‌ها از فروشگاه‌ها و انتظارات آنان یادآور می‌شود؛ محبوبیت فناوری موبایل در حال افزایش است و در سال گذشته استفاده از نرم‌افزارهای تلفن همراه برای خرید دو برابر شده است. در این تحقیق مشخص شد ۴۱ درصد مشتری‌ها هنگام خرید کردن به شکل فعال از نرم‌افزارهای خرید، استفاده می‌نمایند.

استفاده چندین برابر از نرم‌افزارهای تلفن همراه، برای خرید

در بخش دیگری از این تحقیق آمده است؛ ۶۷ درصد مشتری‌های ۱۸ تا ۳۴ ساله آمریکایی هنگام خرید، از نرم‌افزارهای موبایل استفاده می‌کنند؛ درحالی که افراد در سنین یاد شده در مرکز توجه شرکت‌های ارائه کننده خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و نیز فروشگاه‌ها هستند. تحقیق یاد شده نشان می‌دهد شرکت‌هایی از این دست و نیز فروشگاه‌ها می‌بایست در نگاه خود به جمعیت هدف، تغییراتی اعمال کنند زیرا اکثر مشتری‌ها در تمام گروه‌های سنی اعلام کرده‌اند که ۲ تا ۴ نرم‌افزار خرید بر روی تلفن همراه خود پیاده سازی کرده‌اند و این امر ثابت می‌کند استفاده از تلفن همراه برای خرید به گروه سنی خاصی محدود نیست.

تری ردینگ، معاون رییس گروه CFI در بخش فروش و بازاریابی می‌گوید: «برای فروشگاه‌ها ضروری است که برای حفظ رضایت کامل مشتری‌ها، پیشرفته‌ترین قابلیت‌های تراکنش موبایل را ارائه نمایند. با توجه به تمایل مشتری‌ها به استفاده از تلفن همراه به عنوان ابزاری برای خرید، فروشگاه‌ها باید بدانند چطور با مشتری‌ها به شکل دیجیتال ارتباط برقرار کنند. این درک رمز جذب مشتری‌های جدید و حفظ مشتری‌های کنونی است.»

در بین شرکت کنندگان در نظرسنجی، ۴۷ درصد اعلام کردند از نرم‌افزارهای خرید بر روی تلفن همراه خود برای مقایسه قیمت محصولات برندهای مختلف استفاده می‌کنند و ۵۱ درصد گفتند از این اپلیکیشن‌ها برای سرعت بخشیدن به روند چک کردن حساب اعتباری خود استفاده می‌نمایند. تقریبا نیمی از شرکت کنندگان اعلام کرده‌اند فروشگاهی را ترجیح می‌دهند که نرم افزار خرید پیشرفته‌ای برای تلفن همراه داشته باشد و اگر چنین فروشگاهی را بیابند؛ بیشتر به آن مراجعه خواهند کرد و در هر بار مراجعه، پول بیشتری را صرف خرید می‌کنند.

ردینگ می‌گوید: «نرم‌افزارهای خرید این امکان را برای فروشگاه‌ها فراهم می‌کند که هر زمان و در هر جا با مشتری‌ها تعامل کنند. مشتری‌ها نیز مایلند ارتباطی دقیق و برنامه‌ریزی شده داشته باشند تا هم مشاهده کنند که فروشگاه به تعامل با آن‌ها اشتیاق دارد و هم دسترسی سریع‌تر و مناسب تری به منابع متفاوت دارد.»

منبع: شاپرک / mobilepaymentstoday

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.