راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارزش‌افزوده پردانو برای فروشگاه‌های آنلاین چیست؟ / گفتگو با مجید جعفری مدیرعامل پردانو

مواجه شدن با استارت‌آپ‌هایی که مرحله استارت‌آپ بودن را پشت سر گذاشته‌اند و الان به یک کسب‌وکار تبدیل شده‌اند، امید را در فضای استارت‌آپی تقویت می‌کند. پردانو یکی از این نام‌هاست که تا چندی پیش به عنوان یک استارت‌آپ فعالیت می‌کرد ولی الآن با به بلوغ رسیدن محصولات و سرویس‌هایش، دیگر مسیر حرفه‌اش را پیش گرفته و احتمالا به همین دلیل بود که امسال به جای حضور در سالن 8 و 9 الکامپ که مخصوص استارت‌آپ‌ها بود، در سالن 44B در بین کسب‌وکارهای بزرگ حضور داشت.

در سومین روز از نمایشگاه چهارروزه الکامپ مصاحبه‌ای با مجید جعفری مدیرعامل پردانو داشتیم تا بیشتر با این کسب‌وکار آشنا شویم.

 

دهباشی: پردانو از چه زمانی شروع به فعالیت کرده است و در حال حاضر چند نفر در این تیم مشغول هستند؟

پردانو در سال 1395 به‌صورت رسمی توسط شرکت تجارت الکترونیک میهن ویژن شروع به کار کرد و در واقع یکی از واحدهای فعال این شرکت محسوب می‌شود. در حال حاضر 8 نفر در واحد پردانو در حال فعالیت هستند که البته بخش امور مالی آن وابسته به امور مالی کل شرکت است.

 

دهباشی: استارت‌آپ پردانو دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد؟

خدماتی که پردانو ارائه می‌دهد در زمینه پرداخت آنلاین بوده و در واقع تمامی کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک با استفاده از پردانو می‌توانند خیال خود را در رابطه با فروش آنلاین خود آسوده نگه دارند. چراکه ارائه سرویس‌های پرداخت برای وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و حتی اشخاص بدون نیاز به داشتن وب‌سایت، اتصال به بیش از ده درگاه بانکی کشور، قابلت درگاه هوشمند که مانع از ایجاد تراکنش‌های ناموفق می‌شود، ارائه انواع پلاگین‌ها، کارمزد شناور و پشتیبانی 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل، ازجمله خدماتی است که خیال هر کسب‌وکاری برای فروش آنلاین آسوده نگه خواهد داشت.

 

دهباشی: آیا استارت‌آپ‌های دیگری هستند که در کشور خدمات مشابه شما ارائه کنند؟ وجه تمایز شما نسبت به رقبا چیست؟

ما تمامی شرکت‌هایی که در زمینه ارائه خدمات پرداخت آنلاین فعالیت می‌کنند را بیشتر از موضوع رقابت، همکار می‌نامیم چراکه هدف پردانو و در واقع هدف شرکت، رشد و بهبود هر چه سریع‌تر فضای آنلاین کشور بوده تا مردم ما نیز بتوانند از مزایای دنیای آنلاین در جهت رونق کسب‌وکار خود استفاده کنند؛ بنابراین هر شرکت دیگری که کمکی در بهبود این روند دارد طبیعتاً همکار پردانو خواهد بود. تمامی خدمات پردانو دائماً در حال به‌روزرسانی بوده و سعی کردیم تا بیشترین تنوع درگاه‌ها در پردانو در هر زمینه‌ای فراهم شود که از مردم عادی گرفته تا صاحبان وب‌سایت‌های بزرگ، بتوانند با کمترین هزینه بهترین خدمات را دریافت کنند.

 

دهباشی: ارزش‌افزوده شما برای مشتری نهایی چیست؟

اگر به پیشینه و طرح‌های ارائه‌شده پردانو نگاهی بیندازید مشاهده می‌کنید که تنها چیزی که در این طرح‌ها از پایین‌ترین رتبه اهمیت برخوردار بوده بحث هزینه‌هایی است که پذیرندگان می‌پردازند. نمی‌توانیم بگوییم که درآمد حاصل از ارائه خدمات برای ما اهمیتی ندارد اما به‌جرئت و با ارائه مدرک می‌توان گفت که همیشه سعی ما این بوده تا پذیرنده به ازای خدماتی که دریافت می‌کند کمترین هزینه یا در واقع معقول‌ترین هزینه را متحمل شود. به همین دلیل کارمزد شناور از نیم درصد و در برخی موارد و طرح‌ها به‌صورت کاملاً رایگان را منطقی‌ترین حالت ممکن برای پردانو در نظر گرفتیم.

دهباشی: دلیل حضورتان در نمایشگاه الکامپ چیست؟

به این فکر کردیم جدایی از فضای مجازی، ارتباطات تلفنی و یا پست الکترونیک، فضایی را ارائه دهیم که عمومی‌تر و قابل‌لمس‌تر باشد و با پذیرندگان خود بتوانیم ارتباطی رودررو داشته باشیم؛ بنابراین کجا بهتر از نمایشگاه الکامپ؟

 

دهباشی: جدیدترین طرح شما طرح حامی پردانوست. کمی درباره این طرح توضیح دهید.

عقیده ما این است که یک سایت، طی شش ماه نخست فعالیت خود می‌تواند صعود یا سقوط کند. استارت‌آپ‌های بسیاری را هرساله در همین نمایشگاه الکامپ مشاهده می‌کنید که در سال آینده، اثری از آن‌ها نیست!

نه‌تنها ما بلکه همه کسب‌وکارهایی که به‌صورت آنلاین و در بستر سایت یا اپلیکیشن فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، با بحران هزینه‌های مختلفی روبرو شده‌اند که از هر طرف سرمایه مجموعه آن‌ها را نشانه می‌رود.

بر طبق تجربه، هدف طرح حامی را بر این گذاشتیم تا طی این طرح حمایتی کنیم از کسب‌وکارهای نوپا و تازه‌کاری که در ابتدای راه هستند و در واقع درگاه پرداخت الکترونیک اساس کار آن‌ها را شامل می‌شود. تصمیم بر این شد تا به مدت همان شش ماه مذکور، با ارائه سرویس پرداخت آنلاین بدون کارمزد به این کسب‌وکارها، زمینه‌ای را فراهم کنیم تا بلکه حمایتی شود که به‌واسطه آن، پذیرنده سیر صعودی کسب‌وکار خود را مشاهده کند و دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشد.

 

دهباشی: چه آینده‌ای را برای پردانو متصور هستید؟

همان‌طور که گفتیم هدف ما بهبود هر چه بیشتر فروش آنلاین در ایران و همچنین توسعه فناوری‌های نوین در حوزه مالی است که طبیعتاً آینده‌ای که می‌توان برای این هدف متصور شد همگام بودن با تکنولوژی روز پرداخت بدون معطلی است. عملکرد پردانو طبق برنامه‌ها، روزبه‌روز بهتر شده و قول می‌دهیم با توجه به برنامه‌هایی که برایش داریم بهتر و بهتر هم خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.