راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سه قسمت اول لندتک شو ضبط شد

صادق کاشفی/ در دوازدهمین روز اردیبهشت‌ماه، استودیو راه‌کار ضبط فصل سوم برنامه «اتاق آبی» تحت عنوان لندتک‌شو را در «پارک فناوری فردا» آغاز کرد. اتاق آبی نام یک سلسله برنامه‌ گفت‌وگو محور است که ضبط و پخش آن توسط استودیو راه‌کار از سال گذشته آغاز شده است. در هر قسمت از این برنامه، میثم سلیمانی به عنوان مجری، میزبان یکی از بازیگران اصلی حوزه فین‌تک کشور است تا در قالب گپ‌‌وگفتی مختصر و صمیمی، موضوعات داغ این حوزه را از زوایای مختلف و به طور تخصصی بررسی کنند.

در سالی که گذشت، استودیو راه‌کار حدود ۳۰ قسمت از «اتاق آبی» را ضبط و طی دو فصل منتشر کرد و حالا فرایند ضبط و پخش فصل سوم این برنامه نیز تحت عنوان «لندتک شو» کلید خورده است. اتاق آبی در دو فصل گذشته رویکرد متفاوتی داشت و در قسمت‌های مختلف فصل‌های اول و دوم، موضوعات متنوعی از فناوری مالی و اقتصاد نوآوری کشور را بررسی ‌کرد؛ امّا با توجّه به اهمّیّت پدیده لندتک و تخصیص اعتبار و وام‌های خرد و نقش آن در توسعه و تثبیت فناوری‌های مالی در فضای جامعه با توجه به شرایط تورمی حاکم، اتاق آبی قرار است در این فصل به‌طور اختصاصی به چالش‌ها و معضلات این حوزه فین‌تک بپردازد.

در روز ۱۲ اردیبهشت ماه، استودیو راه‌کار در پارک فناوری فردا میزبان سه مهمان از میان مدیران و فعالان ارشد حوزه لندتک و فین‌تک کشور بود تا فرایند ضبط سه قسمت اول برنامه اتاق آبی صورت بگیرد. مهمانان راهروهای درهم و هزارتو مانند ساختمان پارک فناوری فردا را پشت سر گذاشتند؛ از میان فضایی انباشته با حس‌وحال مثبت و شورانگیزی که معمولا آن را در میان فعالان حوزه فناوری سراغ داریم عبور کردند و به اتاق ضبط استودیو راه‌کار رسیدند. هر چند که حضور مهمانان در استودیو به ترتیب از میانه‌های روز آغاز شد و تا اواخر آن نیز به طول انجامید، تیم تدارکات زمان زیادی را به آماده‌سازی نور، دکور، محیط و … اختصاص داد تا مطلوب‌ترین شرایط برای بازگشت هر چه بهتر اتاق آبی رقم بخورد.

اوّلین مهمان این فصل اتاق آبی، سید حامد قنادپور بود. قنادپور دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار از دانشگاه امیرکبیر و شهید بهشتی است. قنادپور که پیش از این در حوزه‌های متنوع مالی و اعتباری نظیر انفورماتیک و زمینه‌های سخت‌افزاری فعالیت داشته است، حالا و در قامت مدیر عامل شرکت تارا، روند توسعه این شرکت را در حوزه لندتک کشور پیگیری می‌کند.

دومین مهمان آرش لرستانی مدیرعامل شرکت آپسان و کسب‌وکار تالی بود که به عنوان یک سازوکار لندتکی، سرویس BNPL را در حوزه خدمات به مشتریان خودش ارائه می‌کند. لرستانی به عنوان تحصیلات آکادمیک، در مقطع کارشناسی مهندسی نرم‌افزار و در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار خوانده و پیشتر معاونت بخش‌های نرم‌افزار، طراحی، نوآوری، عمیات و فناوری اطلاعات را در شرکت به‌پرداخت ملت عهده‌دار بوده است.

در آخر نوبت مهدی مقیمیان بود که به عنوان بنیان‌گذار شرکت مبتکر، شرکت مالک مینی‌پی در قامت مهمان اتاق آبی در استودیو راه‌کار حضور پیدا کند. مقیمیان دوران کارشناسی خود را در رشته فناوری اطلاعات سپری کرده و پیش از توسعه مینی‌پی سابقه فعالیت در حوزه‌های بلاک‌چین، هوش مصنوعی و حوزه‌های متنوع مرتبط با فروشگاه‌های اینترنتی را در کارنامه خود داشته است.

هر یک از مهمانان در گفت‌وگو با میثم سلیمانی، به طور عمومی به طور تخصصی و با نگاهی موشکافانه، وضعیت لندتک کشور را مورد بررسی قرار دادند و از چالش‌ها و فرصت‌هایی صحبت کردند که در روزهای آتی می‌تواند از رشد این صنعت ممانعت کند یا به آن دامن بزند. در هر کدام از این گفت‌وگوها نکات خاص و منحصر به فردی مطرح شده که شنیدنشان ابداً خالی از لطف نیست؛ چه برای فعالان سایر حوزه‌های فناوری مالی و چه برای نهادهای رگولاتوری که از این طریق می‌توانند دغدغه‌های عمده بازیگران این صنعت را بفهمند و در هموار کردن مسیر پر فراز و نشیب توسعه این اکوسیستم نقش پررنگی ایفا کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.