راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نسل چهارم، درآمد خدمات موبایلی را در کوتاه‌مدت افزایش می‌دهد

به گفته Strategy Analytics رشد درآمد خدمات موبایل در ۲۰۱۴ شتاب زیادی پیدا کرده است و بعد از عبور از 1 تریلیون دلار در سال ۲۰۱۵، رشد بیشتر آن کندتر خواهد بود.

فیل کندال، رئیس Wireless Operator Strategies در این باره گفت: «تمرکز China Mobile بر ۴G و گسترش سیستم‌های کم‌هزینه مورد حمایتش نمایانگر افزایش تلاش اپراتورها برای کاهش هزینه‌های خدمات ۴G است. البته باوجودی‌که ما ۴G و LTE را به عنوان بخش کلیدی از استراتژی افزایش درآمد اپراتور موبایل می‌دانیم ولی به تنهایی برای بهبودی وضعیت بسیاری از اپراتور‌ها کافی نیست.»

براساس بررسی‌های صورت گرفته، اروپا مانعی برای رشد جهانی درآمد موبایل است و در سال ۲۰۱۴ پیش‌بینی درآمد ۱۷ درصدی بود که این کمتر از اوج درآمدش در سال ۲۰۰۸ است. رشد سریع درآمد جهانی در ۲۰۱۴ تا حدی به علت آهنگ آرام رشد در اروپا کاهش یافته است.

با افزایش رشد ۴G در ۲۰۱۴ درآمد خدمات ۳G کاهش یافت. اتصالات ۴G LTE حدود ۹ درصد از درآمد خدمات ۲۰۱۳ و احتمالا بیش از نیمی از مجموع درآمد ۲۰۱۸ را به خود اختصاص می‌دهد.

علی‌رغم مشارکت سالم ۴G و LTE رشد درآمد برای اپراتورهای موبایل این دهه اندک است. درآمد اتصالات موبایل در سال ۲۰۱۹ رو به کاهش می‌رود.

سوزان ولش دی گریمالدو، مدیر Wirless Operator Strategies نیز در این باره گفت: «با کاهش پتانسیل رشد درآمد، استراتژی‌های سوبسیدی و فرصت‌های تلفیقی بخشی از هزینه‌ها برای اپراتور‌های موبایل باقی می‌مانند. در همین حین اپراتورهای بیشتری این‌کار را مانند اپراتورهای آسیا ادامه می‌دهند، جایی که رشد درآمد بر خدماتی فراتر از اتصالات، همچون سرمایه‌ها، محتوا و سرویس‎های سبک زندگی دیجیتال گذاشته شده است.»

منبع: ایستنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.