راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تاریخ جدید برگزاری مجمع عمومی نوبت دوم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران فردا مشخص می‌شود

اسلامی در اولین نشست خبری هیئت مدیره دوره ششم نصر تهران: «با توجه به درخواست هیئت نظارت بر انتخابات مبنی بر ابطال انتخابات شاخه فروشگاه‌ها بناست در مجمع عمومی تنها در خصوص تایید یا رد انتخابات این شاخه تصمیم گیری شود.»

در نشست خبری هیئت رئیسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران درباره زمان برگزاری مجمع عمومی نوبت دوم و همینطور ابطال یا تایید نتیجه انتخابات شاخه فروشگاه‌های سازمان، صحبت شد. براساس صحبت‌های حسین اسلامی، رئیس هیئت‌مدیره ششم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، فردا، سه‌شنبه نهم آذرماه در روزنامه فناوران، تاریخ جدید برگزاری این مجمع اعلام می‌شود. به گفته او، دستور کار این مجمع رسیدگی به موضوع ابطال یا تایید نتایج انتخابات شاخه فروشگاه‌ها خواهد بود.

نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با حضور حسین اسلامی، رئیس هیئت‌مدیره ششم سازمان، صادق فرامرزی و محمدعلی یوسفی‌زاده نایبان رئیس، فرهاد کرم‌زاده خزانه‌دار سازمان ، مهرداد خداوردیان بازرس سازمان و علی آذرکار، دبیر نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به صورت آنلاین برگزار شد. در گزارش هیئت نظارت انتخابات دوره ششم، تقاضای ابطال صندوق رای شاخه فروشگاه‌ها شده بود. تایید یا رد شدن این تقاضا در مجمع عمومی سازمان نظام صنفی تصمیم‌گیری می‌شود. پیشتر تاریخ برگزاری این مجمع، سیزدهم دی ماه عنوان شده بود. اما حسین اسلامی رئیس هیئت مدیره دوره ششم در پاسخ به سوال راه پرداخت در خصوص زمان برگزاری مجمع عمومی و دستور کار آن گفت: «به دلیل نبود یک سری تفاهمات داخلی و با اخذ مصوبه قانونی لازم، قرار شد که تاریخ جدید برگزاری مجمع، نهم دی ماه، در روزنامه فناوران، که روزنامه رسمی سازمان نظام صنفی است، اعلام شود و مطابق با آن، مجمع برگزار خواهد شد.» او همچنین در مورد دستورکار مجمع نیز گفت: «با توجه به درخواست هیئت نظارت بر انتخابات مبنی بر ابطال انتخابات شاخه فروشگاه‌ها بناست در این مجمع تنها در خصوص تایید یا رد انتخابات این شاخه تصمیم گیری شود.»

خداوردیان نیز با اشاره به ابهامات به وجود آمده در این مدت توضیح داد: «در آیین‌نامه انتخابات یک اشتباه سهوی رخ داده و عدم هماهنگی به وجود آمده بود. در دوره ششم سعی ما بر این است که از منظر قانونی، همه جوانب را بسنجیم و همه‌چیز را بررسی کنیم. در حال حاضر سازمان نظام صنفی بیشتر زیر ذره‌بین قرار گرفته است و اتفاقات این سازمان برای سران دولتی اهمیت بسیاری دارد.»

خداوردیان با اشاره به اینکه هیئت‌رئیسه کنونی به صورت موقت تشکیل شده است، توضیح داد: «اگر نتیجه انتخابات شاخه فروشگاه‌ها به تایید نرسد، انتخابات برای این شاخه، طبق روال قانونی تکرار خواهد شد و بعد از آن که دو عضو شاخه فروشگاه‌ها هم به جمع هیئت‌مدیره بپیوندند، انتخابات هیئت رئیسه می‌تواند مجدد برگزار شود.» بازرس هیئت مدیره دوره ششم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران همچنین به اعضای صنف اطمینان داد که تمام مراحل به صورت قانونی و حقوقی دنبال می‌شود.


تشکیل سه کارگروه در دوره ششم


در این نشست، اسلامی به تشکیل سه کارگروه، با پیشنهاد اعضای سازمان اشاره کرد. تمرکز کارگروه اول روی بودجه و درآمد سازمان خواهد بود. به گفته او مجموعه نظام صنفی با مشکلات جدی درآمدی مواجه است و حجم زیادی از درآمدهای آن هم روی دریافت حق عضویت متمرکز است اما در چهارچوب این کارگروه قرار است که به‌جای تمرکز بر بالا بردن حق عضویت، از سایر راه‌های درآمدی موضوع درامد دنبال شود.

فرهاد کرم‌زاده خزانه دار هیئت مدیره نیز در پاسخ به سوال راه پرداخت در خصوص نحوه درآمدزایی از طریق راه‌هایی به جز دریافت حق عضویت به اساسنامه سازمان اشاره کرد و دو دستور کار برای تامین درآمد را عنوان کرد و گفت: «یک دستور، تکمیل و تقویت راه‌های گذشته و دیگری بررسی راه‌های جدید برای رسیدن به منابع درآمدی است. باتوجه به شرایط، حمایت از اعضا در دستور کار است که درآمد زیادی از ورودی اعضا نداشته باشیم. روی منابع درآمدی که می‌توانیم از اشتراکات با سایر تشکل‌ها و سازمان‌ها و نهادها داشته باشیم باید تمرکز کنیم.»

کارگروه دوم مربوط به بازچیدمان کمیسیون‌ها است. به گفته اسلامی، با پیشنهاد و دقت نظر هیئت مدیره پنجم، موضوع ریاست کمیسیون‌ها از عضویت در هیئت مدیره تفکیک شد. قبلا روسای کمیسیون‌ها باید حتما عضو هیئت مدیره می‌بودنند. در دوره پنجم با نگاه توسعه‌ای، حجم زیادی از کمیسیون‌ها تشکیل شدند. به عقیده اسلامی، با این حجم از کمیسیون‌های جدید، اتصال این مجموعه‌ها به هیئت مدیره اتصال کافی نبود و بیشتر در سطح دبیرخانه و رئیس، پیگیری می‌شد.

او اظهار امیدواری کرد که با بازچیدمان کمیسیون‌ها، هم کمیسیون‌هایی که با یکدیگر اشتراکاتی داشته باشند، احصا می‌شود و هم بحث کمیسیون‌های تخصصی و موضوعی با دقت بیشتری مدنظر قرار می‌گیرد.

کارگروه سوم نیز به منظور رفع ابهامات قانونی ایجاد شده است. اسلامی در توضیح این کارگروه به بازنگری‌هایی که در اساسنامه‌ها و دستورالعمل‌ها نیاز است اشاره کرد تا درنهایت بشود پیشنهادات جدیدی در راستای تحولات رخ‌داده در دنیای آی‌تی، ارائه داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.