راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نشان کسب‌وکاری که دیگر نیست / چرا بهستان از دنیای رقابت حذف شد؟

ماهنامه عصر تراکنش / در سال‌های گذشته کسب‌وکاری‌های مختلفی داشتیم که در برهه‌ای از زمان اوج گرفتند، اما به‌‌مرور و به دلایل مختلف از اکوسیستم فناوری‌های مالی ایران حذف شدند. شاید هنوز نام انیاک از خاطر خیلی‌ها نرفته باشد. هرچند این شرکت کاملا از بین نرفته است، اما زمانی یکه‌تاز پرداخت الکترونیکی ایران بودند.

این روزها خیلی‌ها پرداخت را با نام کسب‌وکارهایی می‌شناسند که از نظر سن و سال با کمی اغراق نسبتشان به انیاک مانند نسبت نوه و پدربزرگ می‌ماند! منتها امروز اگر هم کسی انیاک را یادش باشد با ماجرای افشای اطلاعات سه میلیون کارت بانکی به یاد می‌آورد. یکی دیگر از کسب‌وکارهایی که در سال‌های گذشته در سپهر فناوری بانکی ایران سعی کرد سری بین سرها پیدا کند، شرکتی بود به نام بهستان رایان.

در معرفی این شرکت آمده است: «این شرکت با حداکثر استفاده از فناوری‌های موجود و انتقال فناوری‌های نوین و همچنین بومی‌سازی دانش جهانی در صنعت بانکداری و همیاری و مشارکت کارکنان، عزمی مصمم و راسخ دارد تا با بهره‌گیری از تکنولوژی در بالاترین سطح مطلوب و ارائه خدمات با کیفیت بالا به کسب رضایت مشتریان دست یافته و آنان را از مشتریان راضی به مشتریان وفادار تبدیل کند و در این راستا مجموعه شرکت‌های گروه بهستان را ایجاد کرده است.»

این شرکت علاوه بر نرم‌افزار در دوره‌ای به سمت سخت‌افزار رفت و تصویر بالا که در خیابان انقلاب، حد فاصل میدان فردوسی تا خیابان حافظ گرفته شده، مربوط به دورانی است که بانک‌ها مشتری سخت‌افزارهای این شرکت بودند. عکاس ما زمانی که داشت از این اثر باستانی عکس می‌گرفت، نگهبان دانشگاهی که این دستگاه در ضلع بیرونی آن نصب شده است، گفت: «ما بارها گفته‌ایم بیایند این را ازاینجا بردارند، منتها کسی به حرف ما گوش نمی‌کند!»

عکاس: علی بیات

2 دیدگاه
  1. امیر می‌گوید

    بهستان به خاطر عدم توانایی در نگهداشتن نیروی متخصص خود و مهم نبودن بخش منابع انسانی از لحاظ مدیریت گرفتار این وضعیت شده است .

  2. مجید می‌گوید

    بهستان بعد از خریداری شدن توسط موسسه کوثر به بهستان رایان همراه تغییر نام داد و سرعت افت ان با سرعت بالاتری ادامه پیدا کرد مانند از دست دادن پروژه core banking پست بانک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.