راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارت چگونه کارت شد؟

ماهنامه عصر تراکنش / تاریخچه کارت‌های پلاستیکی به روایت انجمن کارت بریتانیا از اولین کوپن اعتباری تا اولین تراکنش کارت‌های بدون تماس.

در بریتانیا (UK) بیش از 59 میلیون کارت اعتباری و 100 میلیون کارت نقدی وجود دارد. حتماً می‌دانید که بریتانیا و به‌طور خاص انگلستان و به‌طور دقیق‌تر شهر لندن پیشروترین نقطه دنیا درزمینهٔ فناوری‌های مالی است. پس عجیب نیست که این کشور نهادی داشته باشد به نام انجمن کارت بریتانیا. این انجمن نقطه مرکزی فعالیت‌های مشترک بسیاری از کسب‌وکارهایی است که حول‌وحوش آن 160 میلیون کارت شکل گرفته است. در ادامه روایت این انجمن از تاریخچه کارت در دنیا را می‌خوانید. طبیعی است که چون انجمن کارت بریتانیا این تاریخ را نوشته است، تکه انگلستان آن پررنگ‌تر از بقیه دنیا باشد.

کارت‌های پرداخت روش ما را در پرداخت هزینه‌های خرید کالا و خدمات تغییر داده‌اند و امروزه بیشتر مشتریان برای بیش از نیمی از خریدهای خود از کارت‌های پرداخت استفاده می‌کنند. پیشگامان کارت‌های پرداخت راه درازی را برای رسیدن به کارت‌های پیچیده و مقبول امروزی که ما به آن‌ها عادت کرده‌ایم، طی کرده‌اند اما با وجود این‌، برای سهولت استفاده از این کارت‌ها تا امروز کارهای زیادی انجام شده است.

فایل با کیفیت اینفوگرافیک زیر را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.