راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانکداری الکترونیک؛ سوژه تبلیغات بانک‌ها

بانک‌ها در تیر ماه نیز همچون ماه‌های گذشته تبلیغات متنوعی را در رسانه‌های مختلف درج و پخش کردند. بسیاری از این تبلیغات یا به‌طور کلی یا به‌صورت موضوعی تکراری بودند و محوریت بیشتر آن‌ها نیز بر بانکداری الکترونیک قرار داشت. در ادامه نگاهی شده است به محورهای تبلیغی بانک‌های کشور در چهارمین ماه سال.

سی سالگی بانک سینا

ارائه «آخرین خدمات بانکی در شعب فرابانک سینا» و «متنوع‌ترین خدمات الکترونیکی بانکی با همبانک و سیناسل (#727*)» دو تبلیغ پیش از این تکرار شده بانک سینا در تیرماه بودند. در سایت این بانک دو تبلیغ دیگر نیز دیده می‌شد؛ «با اینترنت بانک سینا در هر زمان و هر مکان امور بانکی خود را انجام دهید» و گرامی‌داشت سی‌امین سالگرد تاسیس بانک با شعار «سی سال خدمت، سی سال قدمت».

.

شعر سعدی در تبلیغ بانک قوامین

از بانک قوامین در نخستین ماه تابستان، سه تبلغ تلویزیونی پخش شد؛ «جی‌بی نت؛ بانکی در رایانه»، «جی‌بی کارت؛ بانکی در جیب شما» و تبریک عید سعید فطر. تبلیغات اینترنتی این بانک نیز به جی‌بی کارت، جی‌بی تل (بانکی در موبایل شما) و طرح خاتم اختصاص داشت. این طرح که به تسهیلات خرید مسکن، ازدواج و کارآفرینی مربوط می‌شود با شعار «بنی آدم اعضای یک پیکرند» تبلیغ شده بود.

.

بانک کارآفرین و امنیت عملیات بانکی

از میان تبلیغات اینترنتی بانک کارآفرین، سه مورد آن در ماه‌های گذشته نیز تکرار شده بود؛ «امنیت در اینترنت بانک با توکن»، «کارت‌های هدیه» و «کسب رتبه نخست از نظر شاخص بازدهی فروش در میان بانک‌ها در فهرست 100 شرکت برتر». توکن امنیتی یا دستگاه تولید رمز یکبار مصرف، دستگاه کوچکی است که به کاربران امکان رمزگزاری و احراز هویت را در زمان استفاده از سامانه‌های اینترنتی می‌دهد. به این ترتیب امنیت استفاده از خدمات الکترونیک افزایش می‌یابد. «ایمن کارت: امنیت و آسادگی خاطر در عملیات بانکی»، تبلیغ دیگری بود که در سایت بانک کارآفرین دیده می‌شد.

.

آرزوی خیر بانک گردشگری

بانک گردشگری تیرماه را با چند تبلیغ تکراری و جدید پشت سر گذاشت. معرفی خدمات ارزی، ارائه خدمات پولی‌ بانکی ویژه به پزشکان، بیمارستان‌ها، مراکز دارویی و درمانی و پرداخت تسهیلات بانکی به دفاتر خدمات مسافرتی و واحدهای اقامتی، از جمله تبلیغات تکراری این بانک در چهارمین ماه سال بود. تبلیغ تکراری دیگر به معرفی «گردش کارت» اختصاص داشت که با شعار «فراتر از یک کارت» و «پول، سفر، خرید، تفریح» معرفی شده بود. «فرابانک x2 ثابت – محلی» و «آرزوی خیر: جشنواره حساب‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه» دو تبلیغ جدید بانک گردشگری بودند.

.

مدرسه‌سازی بانک صادرات

تیزرهای تلویزیونی بانک صادرات در نخستین ماه تابستان مربوط به حمایت این بانک از تولید داخلی و ساخت 12 مدرسه با استفاده از تسهیلات بانک صادرات بود. پیشگامی بانک صادرات در حمایت از تولیدکنندگان یکی از تبلیغات اینترنتی این بانک در تیرماه بود. در توضیح تبلیغ مورد اشاره عبارت «اعطای تسهیلات به خریداران محصولات داخلی در راستای رونق اقتصادی» درج شده بود. «صدای سپهر؛ صدای پاسخگو»، معرفی خدمات ارزی، بانک صادرات در خدمت مردم و برگزاری مسابقه برای انتخاب شعار این بانک، دیگر تبلیغات بانک صادرات بود. همچنین معرفی طرح «سپرده اقساطی گنجینه سپهر» یکی از تبلیغات تکرای این بانک محسوب می‌شد؛ این طرح با شعارهای «برای اولین بار در سیستم بانکداری کشور» و «سپرده‌گذاری تدریجی ماهانه؛ پشتوانه موفقیت شما» معرفی شده بود.

.

خروج از ترافیک با بانک حکمت ایرانیان

بانک حکمت ایرانیان محور تبلیغات خود در تیرماه را بر خدمات الکترونیک گذاشته بود و با شعارهای «وقت خود را طلایی کنید» و «خروج اضطراری از ترافیک»، #765* و تلفنبانک را معرفی می‌کرد. این بانک همچنین در این ماه به معرفی طرح‌های کمیا و ثمین1 با عبارت تکمیلی «اعطای تسهیلات تا سقف 200 میلیون ریال»، بهار حکمت، رویای کودکان آسمانی با توضیح «دریافت کمک‌های مردمی از طریق درگاه‌های الکترونیکی» و بانوان حکمت با عبارت تکمیلی «تسهیلات ویژه بانوان و دختران ایرانی تا سه برابر میانگین موجودی»، پرداخته بود.

.

بانک سپه و تاکید همیشگی بر نخستین بودن

این بانک تیر ماه را با تبلیغات عمدتا تکرار شده پشت سر گذاشت. عبارت تکراری «بانک سپه، نخستین بانک ایرانی» سرلوحه تبلیغات این بانک قرار داشت. همچنین معرفی نرم‌افزار جست‌وجوگر و مسیریاب شعب، شناسه مشتری و رالی کیش سپه، با شعار «کارتی برای تمام فصول» از جمله تبلیغات بانک سپه در این ماه بودند.

.

قرعه‌کشی در بانک ملی

محور تبلیغات بانک ملی در نخستین ماه تابستان، برگزاری سی و ششمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه این بانک بود. بانک ملی همچنین صندوق‌های اجاره‌ای خود را با عبارت تکمیلی «اکنون در شعبه مستقل حافظ» تبلیغ می‌کرد.

.

ماه پر تبلیغ بانک تجارت

بانک تجارت، ماه پر تبلیغاتی را پشت سر گذاشت که برخی تلوزیونی و برخی اینترنتی بودند. تبریک ماه مبارک رمضان، معرفی همراه بانک، امید تجارت، امیدها و آرزوها، تبریک عید سعید فطر و قدم طلایی، تیزرهای این بانک در تیر ماه را تشکیل می‌دادند. «حس خوب امنیت در اینترنت بانک تجارت» و «نسل سوم اینترنت بانک تجارت» نیز دو تبلیغ اینترنتی این بانک بودند. بانک تجارت قرعه‌کشی حساب‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه خود را با شعار «یه قدم بردار؛ یه قدم طلایی» تبلیغ می‌کرد. معرفی «همراه بانک همه کاره» با دو عبارت تکمیلی «بانک همراه شما» و «امکان نصب همزمان موبایل و تبلت»، یکی دیگر از تبلیغات اینترنتی این بانک بود.

.

پرداخت حق بیمه در بانک رفاه کارگران

هر چند بانک رفاه کارگران تیر ماه پرتبلیغی را سپری کرد ولی بسیاری از تبلیغات این بانک هم پیش از این تکرار شده بودند. بانک رفاه کارگران در این ماه به معرفی مجدد طرح نیکان رفاه با توضیح «توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری»، حساب سپرده سرمایه‌گذاری انتخاب با شعار «فرصت انتخاب همیشگی نیست» و پرداخت اقساط تسهیلات بانکی به همراه عبارت تکمیلی «با تمامی کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب» پرداخت. این بانک همچنین سامانه رفاه پرداخت (ارائه انواع خدمات بانکی روی تلفن همراه بدون نیاز به اتصال به اینترنت) و خدمت USSD (برای پرداخت حق بیمه کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی) را تبلیغ کرد.

بانکداری الکترونیک و ارائه خدماتی مانند نمایش فهرست حساب‌های همراه مشتری، انتقال وجه، تغییر حساب پیش‌فرض کارت، تغییر رمز، تغییر نام مستعار برای حساب، مشاهده مانده حساب، ارائه صورت حساب، عملیات چک، پرداخت قبوض و پرداخت حق بیمه کارفرمان صندوق تامین اجتماعی از دیگر تبلیغات بانک رفاه کارگران بود. این بانک در تیر ماه یک تیزر تبلیغاتی نیز داشت.

.

آتش بازی بانک ملت

بانک ملت نخستین ماه تابستان را با چند تبلیغ تلویزیونی و اینترنتی پشت سر گذاشت که برخی از آن‌ها قبلا استفاده شده بودند. «همه واقف باشیم؛ اوراق وقف، ابزاری جدید در ترویج وقف جمعی» یکی از تبلیغات تکراری این بانک محسوب می‌شد. این بانک همچنین تبلیغی با عنوان «جام؛ آمیزه‌ای از اعتبار و اعتماد» را در سایت‌های خبری درج کرده بود. تیزرهای بانک ملت نیز با موضوعات و نمادهای کمک به نیازمندان در ماه مهربانی، تبریک عید سعید فطر، آتش بازی و ماه طراحی شده بودند.

.

ارائه خدمات پست بانک در روستاها

«ارائه خدمات متنوع بانکی در روستاها»، «دریافت قبوض جرایم راهنمایی و رانندگی» و «سهولت و آسایش با بانکداری الکترونیک»، سه محور تبلیغی پست بانک در تیر ماه را تشکیل می‌دادند که همگی تکراری بودند.

.

بانک توسعه صادرات و مشارکت در زیرساخت‌ها

بانک توسعه صادرات، در نخستین ماه دومین فصل سال، سالگرد تاسیس خود در نوزدهم این ماه را گرامی داشت. «حمایت از صادرات محصولات دانش‌بنیان با خط اعتباری بانک توسعه صادرات» یکی دیگر از تبلیغات اینترنتی این بانک در تیر ماه محسوب می‌شد. بانک توسعه صادرات همچنین مشارکت خود را در ساخت هتل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، احداث بندر شهید بهشتی چابهار و نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر در شمال کشور تبلیغ کرده بود.

.

بانک صنعت و معدن و حفظ آب

بانک صنعت و معدن در یکی از دو تبلیغ اینترنتی خود در تیر ماه، افتخارات این بانک در جشنواره‌ها و همایش‌ها را معرفی کرده بود. حمایت بانک صنعت و معدن از محیط‌ زیست با شعار «حفظ آب؛ حفظ زندگی» یکی دیگر از تبلیغات این بانک را تشکیل می‌داد.

.

گنجینه هنر بانک مسکن

در تیر ماه نیز مانند ماه گذشته معرفی «حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم» از جمله تبلیغات اصلی بانک مسکن محسوب می‌شد. معرفی مزایا و خدمات طرح برکت از جمله سپرده سرمایه‌گذاری آتیه طلایی، پرداخت تسهیلات به افتتاح‌کنندگان حساب‌های سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه 3 ماهه و پرداخت جایزه به پرداخت نقدی مطالبات، یکی دیگر از تبلیغات این بانک بود. بانک مسکن همچنین به تبلیغ گالری و تور مجازی گنجینه پرداخت.

.

بانک کشاورزی و ایران سبز

بانک کشاورزی در تیر ماه، هشتاد و دومین سالگرد تاسیس خود را با شعار «ایران ما با شما سبز می‌شود» گرامی داشت. این بانک خدمات الکترونیک خود را با دو شعار «مثل آب خوردن» و «بانک کشاورزی؛ بانک الکترونیک همه مردم ایران» تبلیغ کرد. معرفی جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه ویژه کشاورزی (افتتاح حساب از 20 اردیبهشت تا 15 مهر ماه 94) و اعلام آغاز مجدد خرید تضمینی گندم پس از 10 سال با عاملیت بانک کشاورزی با شعار «طلوع دوباره» دو تبلیغ دیگر بانک کشاورزی بودند.

.

افتخارات بانک دی

سایت بانک دی مانند ماه‌های گذشته تمرکز خود را بر کسب افتخارات در ارزیابی‌ها و جشنواره‌های مختلف قرار داده بود از جمله فهرست 100 شرکت برتر کشور، تعالی سازمانی، مدیریت سلامت اداری. همچنین امکان پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی یکی دیگر از تبلیغات تکراری این بانک در تیر ماه بود. «کسب نشان مسئولیت‌پذیری اجتماعی» و «در مسیر افتخارآفرینی به روایت تصویر»، دو محور تبلیغاتی جدید در سایت این بانک را تشکیل می‌دادند.

.

بانک توسعه تعاون و بانکداری الکترونیک

بانک توسعه تعاون محور تبلیغاتی خود را در چهارمین ماه سال، مانند بسیاری از بانک‌های دیگر بر بانکداری الکترونیک قرار داده بود. اینترنت بانک با شعار «بستری مناسب و امن برای انجام کلیه امور بانکی» و سامانه پرداخت همراه با جمله تکمیلی «شعبه‌ای از بانک را به همراه خود داشته باشید» از جمله این نوع تبلیغات بودند. شارژ سیم کارت با خدمات الکترونیک به همراه شعار «اعتبار خود را شارژ کنید» و تعاون کارت با عبارت تکمیلی «استفاده از کارت به جای نقل و انتقال فیزیکی پول» دیگر تبلیغات بانک توسعه تعاون در تیر ماه بودند.

.

بانک انصار و استفاده از فرصت کنکور

بانک انصار از فرصت اعلام نتایج کنکور استفاده کرد و در باشگاه مشتریان خود خدمتی را با عنوان «انتخاب رشته کنکور 94» افزود. این بانک در تبلیغات خود می‌‎گفت: «شانس قبولی فرزندان شما را تا 100 درصد افزایش می‌دهیم». برگزاری ششمین مرحله قرعه‌کشی سراسری سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک انصار، یکی دیگر از محورهای تبلیغاتی این بانک بود. معرفی بانک انصار به عنوان «بانک تمام الکترونیک» با اشاره به خدماتی مانند اینترنت بانک، آنی بانک، تلفن بانک و موبایل بانک، از جمله طرح‌های تبلیغی بانک انصار محسوب می‌شود.

.

بانک آشنای اقتصادنوین

بانک اقتصادنوین در تیر ماه، چهار تیزر تبلیغی مختلف را با محوریت توصیف این بانک به «بانک آشنا» تولید و پخش کرد. در سایت این بانک نیز مانند ماه‌های گذشته «صندوق صوتی مدیرعامل» معرفی شده بود؛ بر اساس ادعای این تبلیغ، از طریق صندوق صوتی می‌توان «یک تماس واقعی» و «ارتباطی کارآمد» با مدیرعامل برقرار کرد.

.

بانک پاسارگاد و نمایش خوبی‌ها

بانک پاسارگاد در ماه گذشته تبلیغات متنوعی داشت که بسیاری از آن‌ها تلویزیونی بودند. این بانک در تیر ماه، پنج تیزر تلویزیونی مختلف به مناسبت ماه رمضان پخش کرد که شعار محوری تمانی آن‌ها «ماه رمضان؛ ماه خوبی‌ها» بود. در هر کدام از این تیزرها کار نیکی نمایش داده می‌شد از جمله جوانی که نوبت خود را در بانک به پیرمردی می‌داد یا دست او را در پله‌ها می‌گرفت. بانک پاسارگاد در چهارمین ماه سال، سه تیزر تلوزیونی دیگر نیز داشت که موضوعات محوری آن‌ها عبارت بودند از تسلیت شهادت حضرت علی(ع)، جشنواره فیلم 180 ثانیه‌ای و کاشت نهال. مسابقه بانک پاسارگاد از نگاه شما، سامانه کودک و موبایل بانک نیز تبلبغات اینترنتی این بانک محسوب می‌شدند.

.

بانک سامان و یک تغییر کوچک

معرفی وین کارت با شعار «این کارت، برنده است؛ یک تغییر کوچک برای یک شانس بزرگ» تبلیغ پیش از این تکرار شده در سایت بانک سامان بود. تاکید بر مسئولیت اجتماعی این بانک با محوریت شعار «قدر قطره‌ها را بدانیم» یکی دیگر از تبلیغات اینترنتی این بانک را تشکیل می‌داد. تیزر تلویزیونی بانک سامان به حمایت از تیم ملی والیبال ایران اختصاص داشت.

.

ستاره‌های بانک سرمایه

بانک سرمایه، تبلیغات اینترنتی متنوعی را برای تیر ماه طراحی کرده بود که از جمله می‌توان به معرفی طرح ستاره سرمایه اشاره کرد. این طرح که شامل «باجه شبانه‌روزی تمام الکترونیکی» و «سامانه تمام وقت الکترونیکی راه دور هوشمند» است، گام نخست در توسعه خدمات الکترونیک معرفی شده بود.

معرفی طرح سپرده سرمایه‌گذاری سرمایه‌ساز با شعار «پلکانی به سوی سرمایه» یکی دیگر از تبلیغات این بانک را تشکیل می‌داد. بر اساس این طرح مشتریان بانک می‌توانند با افتتاح سپرده سرمایه‌گذاری سرمایه‌ساز، علاوه بر برخورداری از سود علی‌الحساب سپرده، از امکان مدیریت مبالغ خرد و پس‌اندازهای ماهانه خود نیز بهره‌مند شده و در مدت 10 سال از سرمایه قابل‌توجهی برخوردار شوند. طرح امید سرمایه؛ به منظور حمایت از بیماران معلول ذهنی مجتمع توانبخشی امام علی (ع) نیز در تبلیغات اینترنتی بانک سرمایه معرفی شده بود. معرفی تک کارت (کارت هوشمند چندمنظوره) و پاسخگوی تلفنی صدای سرمایه دیگر تبلیغات اینترنتی این بانک محسوب می‌شدند. تیزر تبلیغاتی تلویزیونی بانک سرمایه نیز به تک کارت هوشمند اختصاص داشت.

.

زندگی به توان بانک شهر

بانک شهر در تیر ماه نیز همچون ماه‌های گذشته محوریت تبلیغات خود را بر پیشخوان‌های شهرنت قرار داده بود. در این تبلیغات همچنان از نمادهای سایه‌ها و بازتاب و شعار «زندگی به توان» شهر استفاده شده بود. برخی از تیزرهای تلویزیونی این بانک، قدیمی بودند و برخی جدید که گروه دوم به ماه مبارک رمضان اختصاص داشتند. در تبلیغات اینترنتی این بانک نیز بر کاهش زمان در خدمات الکترونیک بانک شهر و خدمات شبانه‌روزی پیشخوان‌های شهرنت تاکید شده بود. معرفی خودبانک یکی دیگر از تبلیغات اینترنتی بانک شهر بود.

.

برخورد با آینده در بانک آینده

شعار بانک آینده در تبلیغات خود «برخورد با آینده» بود؛ تیزر تلویزیونی این بانک نیز به موضوع پیش از این تکرار شده خدمات الکترونیکی اختصاص داشت. معرفی ایران کارت با شعار «پول رفته به جیب برمی‌گرده» یکی از تبلیغات اینترنتی این بانک در تیر ماه بود. در توضیح این کارت آمده بود: «با ایران کارت خرید کنید؛ درصدی از پول به حساب شما بازمی‌گردد»

معرفی همراه بانک با شعار «بانکی با صفحه لمسی» و پیشخوان مجازی با عبارت تکمیلی «تحویل در محل، 24 ساعته، حتی با یک تلفن» از دیگر تبلیغات بانک آینده بود.

.

بانک ایران زمین و افزایش نرخ سود

سامانه شارژ سیم کارت اعتباری و افزایش نرخ سود سپرده‌گذاری‌های 6 و 9 ماهه، دو تبلیغ اینترنتی بانک ایران زمین در نخستین ماه دومین فصل سال محسوب می‌شدند.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.