راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کدام بانک‌های ایرانی به سوئیفت وصل هستند؟ / سوئیفت اگر وصل شود هم دردی را دوا نمی‌کند

مدیر اداره بین‌الملل بانک مرکزی ضمن خبر از طرح پیشنهادی جدید ایران به ۹ کشور آسیایی برای جایگزینی سوئیفت گفت: به غیر از بانک‌های دولتی و بانک مرکزی، سایر بانک‌های خصوصی و غیر تحریمی کشورمان به سوئیفت متصل هستند.

حسین یعقوبی در ادامه در خصوص اتصال بانک‌های ایرانی به سوئیفت گفت: شما مطمئن باشید اگر تا همین امروز بعد از ظهر سوئیفت وصل شود مشکل ما را حل نمی‌کند، سوئیفت فقط یک وسیله ارتباطی است، آنچه مشکل را حل می‌کند این است که بانک عامل خارجی بپذیرد که به ما خدمات بانکی بدهد.

.

قول مساعد 1+5 برای لغو تحریم سوئیفت/  کدام بانک‌های ایرانی به سوئیفت وصل هستند؟

وی در خصوص مذاکره ایران برای لغو تحریم سوئیفت در ژنو، گفت: البته باید قبل از این نکته تأکید کنم که به غیر از بانک‌های دولتی و بانک مرکزی، سایر بانک‌های خصوصی و غیر تحریمی کشورمان به سوئیفت متصل هستند.

این مقام مسئول در بانک مرکزی ادامه داد:‌ سوئیفت هدف نیست بلکه وسیله است، سوئیفت تنها یک فرمت است که انجام حواله‌ها و مخابره پیام‌های بانکی را انجام می‌دهد؛ سیستم سپام ما هم همین کار را انجام می‌دهد و با هر کشوری که ارتباط داشته باشیم از طریق سپام می‌توانیم امور بانکی را انجام دهیم.

یعقوبی در همین ارتباط البته از قول مساعد برای لغو تحریم سوئیفت در گام نخست مذاکرات ژنو خبر داد و گفت:‌ هم اکنون نیز مذاکرات مربوطه در این خصوص انجام می شود اما باز هم تأکید می کنم که سوئیفت وسیله‌ای است که ارتباطات بین بانکی را انجام می دهد.

.

سوئیفت اگر وصل هم شود دردی را دوا نمی‌کند/ سوئیفت معجزه‌گر نیست

مدیر اداره بین‌الملل بانک مرکزی گفت:‌ شما مطمئن باشید اگر تا همین امروز بعد از ظهر سوئیفت وصل شود مشکل ما را حل نمی‌کند، سوئیفت فقط یک وسیله ارتباطی است، آنچه مشکل را حل می‌کند این است که بانک عامل خارجی بپذیرد که به ما خدمات بانکی بدهد.

به گفته وی، سوئیفت برای ایران اهمیت ندارد بلکه آنچه حائز اهمیت است پذیرفتن بانک خارجی برای برقراری روابط بانکی با کشورمان است، هم اکنون نیز تعدادی از بانک‌ها با ایران ارتباط دارند.

یعقوبی اضافه کرد: من خودم رئیس گروه کاربران سوئیفت ایران هستم، ولی سوئیفت معجزه‌ای برای ما نمی‌کند، این سیستم فقط وسیله ارتباطی است که بانک‌ها هم دیگر را بشناسند، مهم این است که طرف مقابل پیام ما را بشناسد. سوئیفت سیستم معجزه‌گر نیست و هیچ‌کاری برای ما انجام نمی‌دهد کما اینکه مشکل الان ما هم سوئیفت نیست.

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.