راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران
آرشیو سالانه

۱۳۹۴

گفت‌وگو با امیررضا فرهادی / موبایل‌ها عرصه تبلیغات آینده

متخصصان صنعت پیش‌بینی می‌کنند که همه شرکت‌ها در سال 2015 به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری در بخش بازاریابی دیجیتال هستند. در حقیقت گزارش‌ها حاکی از آن است که بازاریابی دیجیتال در رده اول اولویت‌های کاری مدیران عامل قرار دارد. علاوه بر آن،…

تحول شعب با ورود دستگاه سپرده‌گذاری اتوماتیک مسکوکات

در حال حاضر عبارت «شعبه در آینده» به موضوع داغی در صنعت بانکی تبدیل شده است، آیا تابه‌حال تعریف روشنی از این موضوع شده است و آیا تابه‌حال این موضوع توانسته است جامعه عمل بپوشاند؟ امروزه ما از موضوع دگرگونی شعب به‌عنوان راه‌حلی به‌منظور…

نگاهی به حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه

پارسال یعنی سال 2014 بیش از چهارده هزار مترمربع غرفه در نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه وجود داشت و 9808 نفر هم از 95 کشور دنیا از آن بازدید کرده‌اند. با اندکی رشد نسبت به این آمار امسال نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه در دبی در روزهای…

گفت‌وگوی راه پرداخت با جان کلی در حاشیه همایش چهارم؛ کربنکینگ در دنیا به کدام سو می‌رود؟

گروه رسانه‌ای شفق در حاشیه چهارمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با بیش از ۳۰ نفر از فعالان و متخصصان برجسته صنعت پرداخت و بانکداری الکترونیک ایران و دنیا مصاحبه ویدیویی کرد که مجموعه کامل این گفت‌وگوها را هم به‌صورت متنی و هم…

جنب‌وجوشی از جنس پرداخت در دوبی / نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه / گزارش تصویری

شانزدهمین نمایشگاه کارت و پرداخت خاورمیانه (Cards and Payments Middle East) در روزهای 12 و 13 می 2015 یعنی سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته در مرکز نمایشگاه بین‌المللی دبی برگزار شد. این نمایشگاه از مهم‌ترین رویدادهای حوزه کارت و پرداخت…

تغییر نیاز کاربران، تغییر تجربه کاربری و رضایتمندی از محصول

راه‌حل‌های بانکداری در سال‌های اخير تمرکز بر مشتری را به‌جای محصول هدف قرار داده‌اند. اين موضوع به‌اندازه‌ای حائز اهميت است که با تجاری کردن مفاهيمی همچون بانکداری باز و ظهور اکوسیستم‌های جديد سعی در راضی کردن هر چه بيشتر مشتری دارند. با…

امضای دیجیتال، اعتباری در جهان مجازی / مزایای امضای دیجیتال

معمولاً امضاهاي ديجيتالي با امضاهاي الكترونيكي اشتباه گرفته مي‌شوند، درحالی‌که امضاهاي الكترونيكي صرفاً عبارت‌اند از كپي‌هاي اسكن شده از يك امضاي دستي؛ در برخي كشورها ازجمله ایالات‌متحده آمريكا و كشورهاي عضو اتحاديه اروپا، امضاهاي…

می‌رویم؛ اما کجا؟

صنعت عجیب‌وغریبی است این صنعت فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت؛ البته این روزها این اسم دارد جایش را به فین‌تِک یا همان فناوری‌های مالی می‌دهد که خیلی فراگیرتر است. بگذریم، اسمش هر چه باشد، عجیب‌وغریب است؛ نگاهی به صنعت ساختمان‌سازی، صنعت…

پاسخ به ۷ سؤال کلیدی در خصوص ITIL

ازآنجاکه سازمان‌ها بر روی مطالعه و بررسی بحران اقتصادی متمرکز شده‌اند، آیا زمان آن است که از بهترین روش‌های صنعتی مانند مدیریت سرویس بر اساس چارچوب ITIL فکر کنیم؟ ITIL قطعاً امکان تحلیل‌های سرمایه‌گذاری بهتر و تصمیم‌گیری بهتر را مهیا…

شناخت مخاطب، لزوم طراحی رابط کاربری موفق

رقابت موتور محرکه نوآوری است، سیستم‌ها به‌طور طبیعی یاد گرفته‌اند که با حفظ وضعیت موجود و کمترین تغییرات، مسیر گذشته را ادامه دهند، اما وجود رقبا و عوامل محیطی دو عاملی است که باعث می‌شود سیستم‌ها و افراد نسبت به تغییر رویکرد و مسیر حرکتی…

با استانداردهای جهانی متناسب نیستیم

در پاسخ به این سوال که کاربردپذیری و تجربه کاربری در هر دو سطح کاربران از چه جایگاهی برخوردار است باید بگویم همان‌گونه که استحضار دارید در حال حاضر کاربردپذیری نرم‌افزارهای موبایل بنکینگ موردتوجه ویژه هر دو سطح کاربران است. لیکن مقوله…

تعادل بین تجربه کاربری و کاربردپذیری

از من پرسیده شد که کاربردپذیری و تجربه کاربری در دو سطح کاربر عادی و کاربر حرفه‌ای از چه جایگاهی برخوردار است؟ قبل از هر چیز فکر کنم ما به‌جای اینکه بگوییم دو دسته کاربر عادی و کاربر حرفه‌ای، بهتر است بگوییم مصرف‌کنندگان و کاربران.…

چگونه سالی انتظارمان را می‌کشد؟

سال 1393 شمسی یا 2014 میلادی نقطه عطفی در فضای پرداخت و بانکداری الکترونیکی بود. در این سال موج استارتاپ‌ها به این دو حوزه در حاشیه مانده رسید. همگان تصور می‌کردند که بانکداری چیزی نیست که آلوده به استارتاپ‌ها شود؛ اما جهان به‌زودی چهره…

تأثیر طراحی مبتنی بر کاربر در بهبود کاربردپذیری و تجربه کاربری

افراد زيادي ممکن است از بانک‌هاي مختلف، نام کاربري و رمز عبور جهت استفاده از محصولات متنوع بانکداري الکترونيک دريافت کنند ولي در عمل استفاده چنداني از اين محصولات نکنند يا تنها سرویس‌های محدودي از اين محصولات را استفاده کنند؛ يا…

طراحی بر اساس سلیقه مشتریان یا ذات محصول

با وجود قدمت مفاهیم کاربردپذیری و تجربه‌ی کاربری برای صاحبان فن، تنها چند سال از عادی شدن این مفاهیم برای کاربران عادی می‌گذرد. حدود ده سال قبل،‌ این دو مفهوم تنها برای طراحان صنعتی و برخی از افراد درگیر در توسعه‌ی سرویس‌ها و رابط‌های…

سال برنامه‌ریزی برای جهانی‌شدن و بهره‌گیری از تجربیات و قوانین بین‌المللی

افراد و سازمان‌های پویا عموما به دنبال هدف‌گذاری برای آینده خود هستند. این هدف‌گذاری می‌تواند گاهی اوقات به امید و آرزو نیز تشبیه گردد که در صورت داشتن برنامه‌ریزی و قدم گذاشتن در مسیر دست یافتن به آرزوی دست‌نیافتنی، آن را می‌توان به هدف…

دریافت کارمزد از سرویس پیام کوتاه بانک‌ها؛ آری یا نه؟ / حاشیه‌های یک کارمزد

یکی دو هفته پیش در میان سوژه‌های اخبار 20:30، خبری مبنی بر دریافت کارمزد از پیامک‌های ارسالی بانک ملی دیدیم که گزارشگر در آن با دیدی انتقادی به میان مردم کوچه و خیابان رفته بود و با پرس‌وجو از مردم همیشه شاکی از کارمزد خدمت، به این نتیجه…