راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا موبایلت، بهترین اپلیکیشن حوزه فین‌تک در دهمین جشنواره وب شد؟

در جشنواره وب و موبایل امسال، اپلیکیشن موبایلت تندیس افتخاری بهترین اپلیکیشن موبایل سال را در حوزه فین‌تک دریافت کرد. در این اپلیکیشن مشتریان بانک سامان ضمن استفاده از خدمات نوین بانکداری همراه، می‌توانند بسیاری از نیازمندی‌های پرداختی خود را نیز برطرف کنند. همچنین خدمات پرداختی برای سایر کاربران نیز در این اپلیکیشن قابل دسترسی خواهد بود. این اپلیکیشن برای نسخه‌های iOS از روی سایت mobilet.ir قابل دسترس است. برای گوشی‌های اندرویدی هم از طریق کافه‌بازار و گوگل‌پلی امکان دسترسی به آن وجود دارد.

اپلیکیشن موبایلت توسط  یک تیم هشت نفره راه‌اندازی شده است. در این تیم مسعود قبائی CEO، صابر خسروی، مدیر بازاریابی و توسعه کسب‌وکار موبایلت است، مهرداد اندامی طراحی محصول و تجربه کاربری را برعهده دارد، علی‌ملک و محمد کریمیان به‌عنوان توسعه‌دهنده بک‌اند حضور دارند، علی حقیقت‌دوست و مهیار شریعت به‌ترتیب توسعه‌دهنده اندروید و iOS هستند و محمدرضا سبزعلی طراح گرافیک است.

صابر خسروی، مدیر بازاریابی و توسعه کسب‌وکار موبایلت، به تشریح چگونگی شکل‌گیری این اپلیکیشن پرداخت و گفت: «در مجموعه WING پیشتر دو استارتاپ همسا در حوزه‌های شبکه اجتماعی سازمانی و تمسا در حوزه بازاریابی دیجیتال فعالیت داشت. در ادامه با همراهی مدیریت عامل مجموعه، سید هانی امام‌جمعه ایده سومی هم شکل گرفت. در واقع با رصد فضای اکوسیستم و همچنین بنچ‌مارک‌های خارجی تصمیم بر این شد تا وارد فضای فینتک نیز شویم. بنابراین از مرداد ماه سال گذشته ایده شکل‌گیری بانکداری همراه شکل گرفت. در این راستا ما مسائل و رگولاتوری را در بخش تحقیق و توسعه مورد بررسی قرار دادیم. با همراهی بانک سامان و شرکت پرداخت الکترونیک سامان، موبایلت کار خود را به طور رسمی از اردیبهشت ماه ۹۶ آغاز کرد. شهریورماه اولین مرحله از راه‌اندازی موبایلت، با کاربران محدود بود. در ۱۵ آذرماه و در جشن تأسیس بانک سامان نیز این اپلیکیشن به کارمندان این بانک که حدود دو هزار و ۴۰۰ نفر هستند، معرفی شد و در ۲۹ بهمن ماه به‌طور رسمی خبر راه‌اندازی اپلیکیشن موبایلت و استفاده کاربران سامانی از آن، برروی سایت خبری این بانک قرار گرفت.»

 

او درباره اضافه‌شدن سایر بانک‌ها به این اپلیکیشن گفت: «درحال حاضر تمرکز ما برروی بانک سامان است. برای توسعه ارتباط با آغوش باز پذیرای استقبال از دیگر بانک‌ها هستیم اما باید به موارد متعددی از جمله رگولاتوری، برنامه‌ها و سیاست‌های نظام بانکی توجه کنیم. ناگفته نماند ما یک استارت‌آپ هستیم و باید مسائل اقتصادی خودمان را هم مورد توجه قرار دهیم. علاوه بر این‌ها ورود به بانک‌های دیگر با توجه به زیرساخت‌های مختلف آن‌ها چالش‌های فنی دیگری هم دارد، بنابراین اگر این موضوع توجیه اقتصادی داشته باشد می‌توانیم با سایر بانک‌ها هم وارد تعامل شویم.»

خسروی ادامه داد: «یکی از برنامه‌های ما توسعه فیچرهای موبایلت برای کاربران است. برای این امر مصاحبه‌های عمیق با بخش‌های مختلف بازار از مهم‌ترین اقدامات پیش روی ماست. در واقع، بخش عمده‌ای از این امکانات باتوجه به نیاز کاربران طراحی شده است و برای توسعه نیز رویکرد نیازهای مشتری مدنظر خواهد بود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.