راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری‌شده به زبان کودکستانی‌ها

می‌شود گفت تقریبا هرکسی در این دنیا که به اینترنت دسترسی داشته باشد چیزی درباره بیت‌کوین شنیده است، حتی بچه‌ها هم از این دسته افراد مستثنا نیستند. البته همین ابتدای کار باید دو چیز را مشخص کنیم که شنیدن درباره بیت‌کوین و اینکه واقعا بدانیم بیت‌کوین چیست، دو مقوله کاملا مجزا است.

ارزهای رمزنگاری‌شده مبحث واقعا پیچیده‌ای است که حتی بعضی از آدم بزرگ‌ها هم از آن زیاد سر در نمی‌آورند، چه برسد به بچه‌ها. اما یاد گرفتن مباحث مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده، حتی برای افراد غیرتکنیکی، کار محال و غیرممکنی نیست.

حتی شما می‌توانید به‌گونه‌ای بیت‌کوین را به بچه‌ها آموزش دهید که برای ذهن کنجکاو آنها قابل درک و فهم باشد. اما یادتان باشد قبل از اینکه به سراغ کلمه‌ها قلمبه مانند ارزهای رمزنگاری‌شده و منابع باز بروید، ابتدا از مثال‌های ساده‌تر شروع کنید.

یک کودک چهار، پنج ساله شاید تازه مفهوم پول را توانسته باشد درک کند و شاید بیان موضوعاتی فراتر از پول دادن به ازای خرید یک سیب، برای ذهن آنها سنگین باشد.

پس اگر از کلماتی استفاده کنید که حتی خود افراد بزرگسال هم برای درک و فهم آن نیاز به خواندن بسیار دارند، باعث می‌شود تا کودک هیچ توجه و علاقه‌ای به موضوع نشان ندهد.

پس راه‌حل اصلی این است که موضوع را با واژگان و مقیاس‌هایی که با آن آشنا هستند برایشان توضیح دهیم، حتی اگر این واژگان مداد رنگی و سیب باشد.

.

یاد دادن بیت‌کوین به بچه‌ها ضروری است؟

برخی ادعا می‌کنند که موضوع بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری‌شده یک موضوع گذری است و به هر حال در آینده‌ای نزدیک ارزش آن کاهش پیدا می‌کند. کودکان‌ هم بعید است که به این زودی‌ها بخواهند بیت‌کوین خریدوفروش کنند.

اگر فرزند شما به هر طریقی و حتی تحت نظارت شما، به اینترنت دسترسی داشته باشد، ممکن است درباره بیت‌کوین و مسائلی از این قبیل کنجکاو شده باشد. اما حتی اگر آنها چیزی هم درباره بیت‌کوین ندیده و یا نشنیده باشند، هیچ‌وقت نه خیلی زود و نه خیلی دیر است که آنها را با این نوع جدید پول آشنا کنیم.

حتی اگر پیش‌بینی‌هایی که درباره بی‌ثباتی و ناپایدار بودن بیت‌کوین وجود دارد به واقعیت تبدیل شود، به هر حال آنها نمونه جدیدی از ارز هستند که ممکن است در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرند. حتی اگر بیت‌کوین هم نباشد، بالاخره یک چیز دیگری جایگزین آن می‌شود چراکه ما به سرعت در حال حرکت به سوی آینده‌ای هستیم که همه‌چیز در آن دیجیتالی خواهد بود.

بنابراین شما باید حداقل کودکتان را با مفهوم پول دیجیتال آشنا کنید. در حال حاضر بازی‌های آنلاین و اپلیکیشن‌های بسیاری برای بچه‌ها ساخته شده که از ارزهای مجازی، نه صرفا بیت‌کوین، استفاده می‌کنند تا کودکان را در همان سنین پایین با پول و ارزش آن آشنا کنند.

بدون شک یاد دادن اصول پایه و ابتدایی به کودک درباره بیت‌کوین و چگونگی فعالیتش برای او مفید خواهد بود؛ حتی اگر کودکتان هنوز برای حساب و کتاب از انگشتانش استفاده می‌کند.

درواقع شما با این کار آنها را هم با دنیای مجازی و وب آشنا می‌کنید و هم درباره پول و پول مجازی آموزش می‌دهید. اگر بعدها فرزندتان کنجکاوی بیشتری از خودش نشان داد، شما هم بیشتر به او آموزش دهید اما فعلا یاد دادن اصول اولیه و اینکه پول‌های مجازی مانند بیت‌کوین چطور کار می‌کنند کافی است.

در ادامه و برای کمک به شما درباره توضیح و آموزش ارزهای رمزنگاری‌شده، اینفوگرافیکی قرار داده‌ایم که به‌سادگی نحوه فعالیت این ارزها را نشان می‌دهد.

منبع: CryptoCoin.News

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.