راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سپ

پرداخت الکترونیک سامان (سپ) با هدف ارائه راهکارهای نوین پرداخت الکترونیک و با تمرکز بر دو حوزه خدمات کارت و ایجاد شبکه فراگیر پذیرندگان کارت در تیرماه سال 1382 آغاز به کار کرد. این شرکت، موافقت اصولی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را در سال ۱۳۸۳ و مجوز قطعی فعالیت خود را در تاریخ ۰۶/۰۷/ ۱۳۸۴ از سوی این مرجع دریافت کرد. پرداخت الکترونیک سامان در حوزه پرداخت‌های اینترنتی از فروردین‌ماه سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرد و به‌عنوان اولین ارائه‌دهنده خدمات پرداخت اینترنتی در نظام بانکی کشور، ابزارهای پرداخت غیرحضوری را در اختیار متقاضیان قرار داد.

این مجموعه با استفاده از نیروی انسانی متخصص، فناوری‌های امنیتی روز دنیا و بهره‌گیری از ابزارهای نوین پرداخت نظیر کارت، کارت‌خوان، درگاه اینترنتی و تلفن همراه توانسته است با ارائه خدمات باکیفیت و مطمئن، رضایت مشتریان و پیمانکاران خود را جلب کند و سهم مناسبی از بازارهای خرد و کلان تجارت الکترونیک را در کشور به خود اختصاص دهد.

پرداخت الکترونیک سامان با ایجاد ساختاری محکم بر پایه تکنولوژی‌های جدید، ابزارهای متعدد پرداخت حضوری و غیر حضوری را در انواع بازارهای تجارت الکترونیک ارائه کرده است و یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه طراحی و پیاده‌سازی پروژه‌های دولت الکترونیک و ارائه راه‌حل‌های خاص به سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ به شمار می‌رود.

در حال حاضر شرکت پرداخت الکترونیک سامان با داشتن بیش از یک میلیون دستگاه کارت‌خوان و ۳۰ هزار پذیرنده اینترنتی، همچنین دارا بودن بیش از ۳۵۰ هزار کارت فعال و ۶ میلیون دانلود اپلیکیشن، در زمره سه شرکت برتر بازار تجارت الکترونیک قرار دارد. بر اساس آخرین گزارش نشریه نیلسون ریپورت در سال 2021، مجموعه پرداخت الکترونیک سامان کیش رتبه 13 جهانی و رتبه نخست منطقه خاورمیانه، آفریقا را به دست آورده است.


حمایت و مشارکت با استارتاپ‌ها


سپ مسیری را برگزیده است تا علاوه بر تحقق اهداف خود، سهمی در رشد استعدادها و توانمندی‌های جوانان کشور داشته باشد. به همین منظور در مسیری که توسعه محصولات و خدمات خود را هدف قرار داده است، حمایت و مشارکت با استارتاپ‌های فین‌تک از اولویت‌های اصلی این سازمان است.

استارتاپ‌های در حال همکاری با «سپ»

Pay.ir

این پروژه با هدف توسعه راهکارهای جامع پرداخت پذیرندگان پیاده‌سازی شده است. Pay.ir یک درگاه واسط با ارائه سرویس درگاه پرداخت به کاربران است که ویژگی‌های متمایزی به کاربران ارائه می‌دهد.

شرکت نیکوکیوسک:

کیوسک‌ها دستگاه‌های سلف سرویسی هستند که خدمات آن‌ها در حوزه‌های مختلف، متعدد است. در حال حاضر پرداخت الکترونیک سامان با مشارکت نیکوکیوسک، چهار بخش از بازار را برای ارائه کیوسک شناسایی کرده است.

ECM:

ای‌سی‌ام، به‌‌عنوان مرکز پایش تجارت الکترونیکی به‌صورت تخصصی به پایش محیط استارت‌آپی و کسب‌وکارهای ایران پرداخته و با استفاده از به‌روزترین ابزارها و روش‌های تحقیقاتی، تمام ابعاد این اکوسیستم را موردبررسی و تحلیل قرار می‌دهد.

همراستا:

همراستا، اولین شرکت ایرانی است که به‌صورت اختصاصی در حوزه‌های زنجیره بلوک، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و سرویس‌های مکان محور فعالیت می‌کند. هدف این مجموعه حرکت در راستای حوزه‌های داغ فناوری روز دنیا و بومی‌سازی آن‌ها در ایران است.

سال تأسیس:

۱۳۸۲

مدیرعامل:

متولد: ۱۳۵۸

تحصیلات:
کارشناسی ارشد حسابداری از دانشگاه تهران
کارشناسی حسابداری از دانشگاه تهران

سمت فعلی: مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره

اعضای هیئت‌مدیره:

متولد: ۱۳۳۳

تحصیلات: کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

سمت فعلی: عضو هیئت‌مدیره شرکت پرداخت الکترونیک سامان

متولد: ۱۳۵۱

تحصیلات:
کارشناس ارشد تامین مالی با گرایش تامین مالی شرکت ها از Manchester Business School انگلستان

سمت فعلی: عضو هیئت‌مدیره

متولد: ۱۳۳۹

تحصیلات:
کارشناس ارشد مدیریت علوم بانکی از موسسه عالی بانکداری ایران

سمت فعلی: نائب رئیس هیئت‌مدیره

متولد: ۱۳۴۵

تحصیلات:
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد – تهران مرکز

سمت فعلی: عضو هیئت‌مدیره

تعداد کارکنان:

بیش از ۱۲۰۰ نفر

حوزه فعالیت:

  • سخت‌افزار
  • نرم‌افزار
  • فناوری اطلاعات پرداخت
  • تجارت الکترونیک
  • راهکارهای نوین پرداخت
  • پرداخت موبایلی

رقبا:

  • سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک

مدیرعامل‌ها از ابتدا تاکنون:

محصولات کلیدی:

  • ارائه خدمات تجارت الکترونیک (e-commerce)
  • ارائه راه‌حل‌های پرداخت‌های خرد و کلان اینترنتی (Internet payment)
  • نصب و پشتیانی دستگاه‌های کارت‌خوان فروشگاهی
  • ارائه خدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پرداخت به شبکه‌های بانکی، سازمان‌های دولتی و بانک‌ها
  • ارائه راه‌حل و اجرای طرح‌های جامع در زمینه گسترش انواع کارت‌های الکترونیکی متناسب با نیاز مشتری
  • ارائه خدمات پرداخت از طریق تلفن همراه (Mobile payment)

.

محصولات و راهکارها:

  • کارت هدیه
  • کارت خرید
  • کارت چندمنظوره
  • سپ کارت (محصول انحصاری سپ)
  • انواع دستگاه‌های کارت‌خوان
  • کارت‌خوان تلفنی (Dialup)
  • کارت‌خوان شبکه‌ای (Lan)
  • کارت‌خوان بی‌سیم
  • کارت‌خوان متصل به رایانه (PC-Pos)
  • درگاه پرداخت اینترنتی
  • درگاه پرداخت موبایلی (MPG)
  • درگاه پرداخت شخصی Pay.ir
  • پرداخت درون برنامه‌ای
  • شارژ از کیف پول
  • اپلیکیشن ۷۲۴
  • دستگاه PinPad

مشتریان:

  • بانک سامان
  • بانک رفاه
  • بانک ملی
  • بانک سپه
  • بانک صادرات
  • بانک انصار
  • بانک قرض‌الحسنه رسالت
  • بانک کشاورزی
  • مؤسسه اعتباری توسعه
  • بانک خاورمیانه
  • بانک شهر
  • بانک توسعه تعاون
  • بانک سینا
  • پست‌بانک ایران

افتخارات:

  • نخستین ارائه‌دهنده خدمات پرداخت اینترنتی در نظام بانکی کشور از سال ۱۳۸۳
  • اولین ارائه‌کننده سرویس پرداخت با تلفن همراه با استفاده از تکنولوژی USSD در ایران
  • دارنده گواهی‌نامه تعهد به تعالی سازمانی (تقدیرنامه 3 ستاره)
  • دارنده گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ISO27001:2013 از موسسه ISC استرالیا
  • استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO9001:2008
  • کسب رتبه ۱۳ از نشریه معتبر نیلسون ریپورت بین 150 شرکت PSP دنیا در سال ۲۰۲۱
  • کسب رتبه ۱ منطقه خاورمیانه، آفریقا از نشریه معتبر نیلسون ریپورت در سال ۲۰۲۱
  • کسب مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور
  • کسب مجوز PSP از طرف بانک مرکزی (شهریور 1384)
  • کسب رتبه نخست از شورای عالی خدمات انفورماتیک کشور در حوزه‌های:
  1. تولید و ارائه دستگاه‌های جانبی
  2. تولید و پشتیبانی نرم‌افزارهای سفارش مشتری
  3. شبکه داده‌های رایانه‌ای و مخابراتی
  4. خدمات پشتیبانی
  5. سیستم‌های ویژه
  6. مشاوره و نظارت بر اجرای طرح‌های انفورماتیک
  7. ارائه و پشتیبانی نرم‌افزارهای پایه، سیستم و ابزارها

 

راه‌های ارتباطی:

وب‌سایت: www.sep.ir

تلفن: 84080-021 / 84345000-021

دورنگار: 88219140-021

پست الکترونیک: info@sep.ir

نشانی:

دفتر مرکزی: جزیره کیش، میدان سنایی، ساختمان 20، طبقه دوم، واحد 217

دفتر تهران: خیابان ولی‌عصر (عج)، بالاتر از میدان ونک، انتهای خیابان شهید خدامی، پلاک 104، ساختمان سپ

لینک شرکت در شبکه‌های اجتماعی:


آخرین نوشته‌ها و اخبار درباره سپ


شرکت سپ

شرکت پرداخت الکترونیک سامان برگزار می‌کند / جشنواره «عیدی‌کارت» ویژه دارندگان سپ‌کارت

شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ) به مناسبت فرارسیدن نوروز، جشنواره‌ای با عنوان «عیدی‌کارت» برای دارندگان سپ‌کارت تدارک دیده است. به گزارش روابط عمومی سپ، جشنواره «عیدی‌کارت» ویژه دارندگان سپ‌کارت است تا با خرید از انواع ابزارهای پذیرش

مجمع‌ عمومی عادی سالیانه شرکت پرداخت الکترونیک سامان‌کیش (سپ) برگزار شد / ۹۵ ریال سود خالص برای هر سهم توزیع شد

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان‌کیش مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ با حضور بیش از ۹۲درصدی سهامداران در مجموعه تلاش برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سپ، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت 

شرکت سپ در نمایشگاه کار انجام داد / تلاش برای توسعه نیروی انسانی

شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ) در نمایشگاه کار حضور داشت و به تکمیل بانک رزومه خود و جذب نیروی بااستعداد و مناسب با موقعیت‌های شغلی موجود در این شرکت پرداخت. در طول سه روز حضور سپ در این نمایشگاه، غرفه این شرکت، میزبان ده‌ها تن از

بیشترین سهم از تعداد ابزارهای تراکنش‌دار اینترنتی و موبایلی از آن سپ شد

پرداخت الکترونیک سامان (سپ) در ادامه روند صعودی خود توانست بیشترین افزایش سهم بازار ابزارهای پذیرش تراکنش‌دار اینترنتی و موبایلی را در گزارش دی‌ماه شاپرک به خود اختصاص دهد. به گزارش روابط عمومی سپ و براساس گزارش دی‌ماه 1402 شاپرک، این