راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری جی‌اس‌اس و بانک ملی برای عابربانک سکه / عملیات سکه به سکه ممکن شد

بانک ملی ایران در مراسم ملی شو، اقدام به معرفی «عابربانک سکه» محصول ثبت اختراع شرکت جی‌اس‌اس کرد.

دستگاه آنی بانک (عابربانک سکه) که پیش‌تر توسط شرکت جی‌اس‌اس ثبت اختراع شده بود، رسماً فعالیت خود را آغاز کرد. با عابربانک سکه جی‌اس‌اس، عملیات سکه به سکه برای اولین بار در کشور ممکن شد، به این ترتیب که عملیات خرید، نگهداری و جابه‌جایی سکه بهار آزادی برای افراد در هر ساعت شبانه روز قابل انجام است. مهرداد محرابیان، معاون برنامه‌ریزی استراتژی شرکت جی‌اس‌اس با بیان اینکه با دریافت کارت سکه و باز کردن حساب سکه نیازی به داشتن فیزیکی آن نیست، تصریح کرد: «با توجه به اینکه پیش‌فروش سکه آغاز شده افراد می‌توانند به تعداد مورد نظر خودشان سکه را به‌صورت مجازی نگهداری کنند.»

او افزود: «اگر به‌طور مثال ۵ عدد سکه خریداری کنیم در کارت سکه مشخص است که تعداد سکه‌ها ۵ عدد است. از طریق کارت سکه، برای شخص دیگری که این کارت را داشته باشد، می‌توان اصطلاحاً سکه به سکه کرد؛ مانند کارت به کارت که پول رد و بدل می‌شود، در عملیات سکه به سکه نیز می‌توان سکه را منتقل کرد.»

محرابیان تأکید کرد: «عملیات سکه به سکه فارغ از قیمت روز سکه بهار آزادی است و ربطی به ارزش ریالی آن روز سکه ندارد. کارت سکه مبتنی‌بر حساب سکه است و ممکن است یک روز شما سکه‌ای به قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بخرید و آن سکه را در کارت خود نگه دارید، اگر این سکه ۲ میلیون تومان یا یک میلیون تومان شد، شما دقیقاً همان یک سکه را با قیمت جدید، دارا خواهید بود و نوسان قیمت آن در این فرآیند بی‌تأثیر است.»

به گفته معاون برنامه‌ریزی استراتژی شرکت جی اس اس، اگر در کارت مورد نظر سکه‌ای موجود باشد، می‌توان فیزیک سکه را از دستگاه آنی بانک (عابربانک سکه) که پیش‌تر ازسوی شرکت جی‌اس‌اس ثبت اختراع شده دریافت کرد یا عملیات سکه به سکه انجام داد. همچنین می‌توان در این عابربانک‌ها از طریق کارت بانک ملی، حساب سکه افتتاح کرد.

روند عملیات کارت سکه به این صورت است که وقتی یک حساب جدید مبتنی‌بر سکه افتتاح می‌شود، دستگاه یک کارت سکه به صاحب حساب می‌دهد، کارتی که در ابتدا سکه‌ای در آن موجود نیست تنها یک حساب با موجودی صفر است.

محرابیان ادامه داد: «با دادن شماره پین آن کارت، پس از انتخاب تعداد مورد نیاز به اندازه ارزش سکه آن روز از حساب فرد پول کسر می‌شود و تعداد سکه‌ای که درخواست شده، در کارت سکه‌اش اضافه می‌شود. به گفته محرابیان این عملیات در روزهای تعطیل هم امکان‌پذیر است. گرفتن کارت سکه و دریافت فیزیکی سکه از طریق شعب بانک کارگشایی بانک ملی قابل انجام است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.